Naujoji Lietuvos mėgėjų kartingo akademija – Edvardo Grabliausko ir „Kartlando“ kolektyvo inicijuotas pramoginio kartingo mokyklėlės pratęsimas. Žingsnis nuo pramoginių gokartų į profesionalius sportinius – itin brangus. O šioje akademijoje sportininkai važiuoja su „Briggs & Stratton“ gokartais, kurie turi sportines važiuokles ir gana paprastos konstrukcijos sportinių kartingų gamykloje surinktais 9,5 AG pasiekiančiais keturtakčiais motorais. Už pramoginius jie yra gerokai greitesni ir nedaug nusileidžia kai kuriems sportiniams gokartams. O išlaidos lenktynėms gerokai mažesnės. Visi dalyviai važiuoja su identiškais kartingais, netgi reguliuoti juos draudžiama, tad čia lenktynes laimi ne technika, o sportininko sugebėjimai.

Pirmasis kartingo akademijos sezonas pritraukė daugiau nei 30 savo galimybes norinčių išmėginti sportininkų, išryškėjo keli nauji talentai. Tad akademijos pilotai nusprendė pasilyginti savo greičiu tarptautinėse lenktynėse ir ateinantį savaitgalį 6 sportininkai lenktyniaus bene konkurencingiausio Italijos čempionato finaliniame etape Kremonos trasoje.

Lietuvos mėgėjų kartingo akademijos sportininkai sezoną užbaigs Italijoje / Lietuvos mėgėjų kartingo akademijos nuotr.

„Mes važiuosime į Italijos „Briggs & Stratton“ čempionato finalą. Mes norime praplėsti savo akiratį, norime, kad mūsų treniruojami vaikai gautų daugiau konkurencijos, mat ten į skirtingas klases susirenka po daugiau nei 20 sportininkų,“ – sakė Edvardas Grabliauskas.

„Mini“ klasėje dalyvaus Simas Veršickas, Khalil Sodah ir Emilis Uldukis. „Junior“ kategorijoje – Tautvydas Vaškelis, „Senior“ – Lukas Sabaitis, o „Master“ – Rimvytas Matlašaitis.

Patys dalyviai nori pasitikrinti savo lygį prieš kylant karjeros laiptais toliau. Juk sakoma, kad savo kieme pranašu nebūsi. Simas Veršickas pačiame pirmame sezone tapo čempionu savo klasėje. Tad šio 9-mečio tikslas yra pasižiūrėti, kiek jis bus konkurencingas tarptautinėje arenoje.

„Mes pirmuoju kartingo akademijos sezonu likome sužavėti. Simas pradėjo lenktyniauti būdamas 7-erių ir jam iš karto sekėsi labai gerai. Pabandėme važiuoti į Lietuvos čempionatą su sportiniu kartingu, ten jis iš karto pasijuto tvirtai ir metinėje įskaitoje iškovojo 3 vietą. Bet šis sportas yra labai brangus, tad reikėjo kiek pristabdyti. Tęsėme mokslus kartu su pramoginiais gokartais iki kol atsirado ši akademija. Galvojome, kad čia bus viskas paprasčiau, bet gavome tikrai ne mažesnį paketą nei kad stebėdami, kaip dalyvauja Lietuvos čempionato sportininkai“, - kalbėjo Simo mama Rita Lavinskaitė-Veršickienė.

Vaikas mėgaujasi kartingų varžybomis Lietuvoje, tačiau tėvams įdomu, kaip jam patiks užsienyje, kaip jam seksis naujoje erdvėje, dar nebandytoje trasoje, tarp naujų žmonių. Kur nebus daug trenerių, kur pačiam teks susiorientuoti naujoje aplinkoje, kaip seksis valdyti emocijas.

Šešis ekipažus iš Lietuvos priglaus gamyklinė CRG komanda, tačiau tautiečių gokartais, kaip ir Lietuvoje, rūpinsis „Kauno technikos kolegijos“ studentai.

Lietuvos mėgėjų kartingo akademijos sportininkai sezoną užbaigs Italijoje / Lietuvos mėgėjų kartingo akademijos nuotr.

„Briggs & Stratton“ Lietuvos kartingo akademija ugdo ne tik sportininkus, bet ir lenktynių inžinierius. „Kauno technikos kolegija“ yra vienintelė švietimo įstaiga Lietuvoje, kuri ruošia automobilių sporto specialistus, ji turi šios srities modulį automobilių techninio eksploatavimo specialybėje. O jos studentai praktiką atlikinėja būtent automobilių sporto pasaulyje.

„Studentų praktikai mes turime netgi lenktynių komandą „KTK Racing division“, taip pat bendradarbiaujame ir su įvairiais projektais, vienas iš kurių – Lietuvos mėgėjų kartingo akademija. Ir tai yra sėkmingas pavyzdys, kaip studentai gali būti orientuojami į praktines situacijas“, - sakė „Kauno technikos kolegijos“ atstovas Povilas Bonkevičius.

Jis aiškino, kad studentai, dalyvaudami lenktynėse daug geriau išmoksta bazinius automobilių sporto principus. Pradedant nuo fizikos, technikos reguliavimo, ar tinkamo preciziško paruošimo, nes primityvus kartingas yra būtent tas dalykas, kuriame greičiausiai išlenda priežiūros klaidos. Taip pat mokomasi ir komandinio darbo. Pavyzdys: jei vienas nepasakė, kad varikliui reikia pakeisti alyvą, kitas to nežinodamas ir užkūręs agregatą gali jį sugadinti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją