Tai „Panevėžio balsui“ patikino naujasis LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius bei buvęs jos vadovas Romas Austinskas.

Slegia kiti dalykai

Panevėžiečio Roko Lipeikio ir vilniečio Renato Vaitkevičiaus ekipažas bendrojoje įskaitoje užėmė 4-ąją vietą, o tuo metu vykusio Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) 1-ajame etape ekipažas užėmė 2-ąją vietą. Kaip jau buvo rašyta, ralio ir čempionato 1-ojo etapo nugalėtoju tapo vienintelis lenktynėse galingu „Škoda Fabia WRC“ automobiliu važiavęs S. Girdausko ir P. Urbono ekipažas. Lenktynininkas iš Panevėžio apgailestavo, kad nepavyko pakartoti pernykščio rezultato ir laimėti žiemos ralio. Tačiau panevėžietį labiau slegia kiti dalykai.

Neseniai pasikeitus LASF valdžiai, į paviršių ėmė kilti dviprasmiškai vertinamos naujovės. Kad yra nesusipratimų, galima įsitikinti pažiūrėjus į rezultatų lenteles. LARČ protokole rašoma, kad 2-ąją vietą užėmęs panevėžiečių ekipažas varžėsi „A+“ klasėje. O žiemos ralio lenktynėse „Winter Rally 2009“ jis, pasirodo, varžėsi „A8“ klasės įskaitoje.

„Kai per apdovanojimus buvo paskelbta, jog esu kviečiamas kaip „A8“ klasės 2-osios vietos laimėtojas, kilo šurmulys, mat tokios klasės pagal naująjį varžybų reglamentą nebėra. Taip taurės ir liko stovėti“, – kuriozišką atvejį prisimena R.Lipeikis. Be to, lenktynininkas girdėjo kalbų, neva jis apskritai tarsi dūmas iš lenktynių trasos išgaravo, mat jo pavardės preliminarių rezultatų protokole nebuvo.

Peršasi nemaloni išvada

Pasak sportininko, kaip ir anksčiau, prieš naująjį ralio sezoną jis pateikė paraišką dalyvauti „A8“ klasės lenktynėse. Iki varžybų pradžios likus vos savaitei, sužinota, kad ši klasė panaikinta ir atsirado nauja – „A+ WRC“.

„Nauji techniniai reikalavimai buvo paskelbti sausio 23 dieną, nors rašte teigiama, kad jie įsigaliojo metų pradžioje. Peršasi išvada – reikalavimai patvirtinti atgaline data. Tiesiog – Alisa stebuklų šalyje“, – stebisi lenktynininkas ir verslininkas.

Pasak daugelį metų ralyje dalyvaujančio R. Lipeikio, techniniai reikalavimai „A8“ ir „A+“ klasės automobiliams skiriasi kaip dangus nuo žemės: „Kuo skiriasi F15 naikintuvas nuo vadinamojo „kukurūzniko“, arba – motociklas nuo dviračio?“

Klasės žudymas

Apie galimus reglamento ir ralio taisyklių pasikeitimus buvo kalbama lapkričio 25 dieną vykusiame LASF Ralio komiteto posėdyje. Jame dalyvavo laikinai komiteto pirmininko pareigas ėjęs, dabar – jau buvęs LASF prezidentas Romas Austinskas, komiteto nariai bei įmonės „Automotoprojektai“ sportininkas Saulius Girdauskas, pristatęs įmonės pasiūlymus ir pastabas, kurioms anksčiau pritarė 19 klubų. Nemažai diskusijų kilo, kai posėdyje buvo svarstomi techniniai reikalavimai „A“ grupės automobiliams. Buvo kalbama ir apie „WRC“ automobilių specifiką.

Jau prieš posėdį buvo žinoma, jog Seimo narys S. Girdauskas tokį automobilį yra nusipirkęs. Tad Ralio komiteto nario Mariaus Torau pastebėjimas, neva „vertinant per čempionato prizmę, „WRC“ automobilis yra ydingas, bet, žinoma, Sauliaus argumentai teisingi – automobilis jau yra nupirktas, vadovaujantis LARČ reglamentu“, sukelia dviprasmiškų minčių, jog klasę bandoma „daryti“ konkrečiam asmeniui.

Kad būtų sujungtos dvi klasės – „A+“ ir „WRC“ – prieštaravo Alvydas Albrechtas: „A8“ klasė – tikrai lėtesnė. Jei paliekame versiją, kad „WRC“ važiuoja su „A+“, tai kiti automobiliai turės „verstis per galvas“. Mano nuomone, sujungti „A+“ su „WRC“ yra klasės žudymas.“

Tačiau vis dėlto buvo nuspręsta, kad „A+“ klasė būtų sujungta su „A8“ grupės klase. Kaip minėta anksčiau, nauji techniniai reikalavimai buvo paskelbti tik sausio 23-ąją. Tad ar realu automobilį patobulinti ir priartinti prie „WRC“ automobilio galimybių, kai iki varžybų lieka vos savaitė?

Dar nepatvirtinti

Pagal LASF varžybų vykdymo taisykles, oficialūs lenktynių rezultatai turi būti paskelbti po trijų dienų. Deja, dar praėjusį ketvirtadienį jų Ralio komitetas nebuvo patvirtinęs. Priežastis paprasta – kai kurie lenktynių dalyviai, tarp jų ir R. Lipeikis, parašė ne vieną protestą LASF Apeliaciniam teismui. Jo posėdis ir protestų nagrinėjimas turėjo vykti vasario 5 dieną. Tačiau jis neįvyko. Vasario 9 dieną vyks Ralio komiteto posėdis. Po jo gal ir paaiškės kai kurie neaiškumai.

Dabartinio LASF prezidento Gintaro Furmanavičiaus teigimu, šiais klausimais vertėtų kalbėti ne su juo, nes prezidento pareigas jis atlieka tik nuo sausio 17-osios. Kita vertus, prezidento tikinimu, „A+“ klasė nėra patvirtinta, nors apie tai ir paskelbta LASF interneto svetainėje. O naujieji nuostatai, jei juos reikia keisti, turi būti patvirtinti iki gruodžio 1-osios, t.y. prieš naująjį ralio sezoną.

Skirtingas traktavimas

Pasak buvusio LASF prezidento R. Austinsko, klasė „A+“ oficialiai nepatvirtinta. Tik nežinia kodėl, anot pašnekovo, varžybų komisarai šią klasę „paleido į trasą“. Pašnekovas patikino, jog „WRC“ klasė oficiali yra tik ralio, o ne nacionalinio čempionato, įskaitoje.

„Pastaruoju metu pastebimas skirtingas įstatų traktavimas. Nėra aišku, kas už ką atsakingas. Tad tiesą rasti sunku“, – PB sakė R. Austinskas. Pripažinęs, kad LARČ 1-ojo etapo rezultatai tėra preliminarūs, kitaip tariant, neoficialūs, patvirtino: jei jie bus paskelbti negaliojančiais, etapas nebus pakartotas.

Neaplenkė tik šešėlio

PB rašė, kad lenktynėse automobiliu-raketa pramintu vieninteliu šiame ralyje startavusiu „WRC“ automobiliu „Škoda Fabia“ važiavo S. Girdauskas, nepalikęs jokių vilčių kitiems lenktynių dalyviams. Sauliaus ir Pauliaus ekipažas, važiuodamas 119,65 kilometro per valandą vidutiniu greičiu, įveikė visą 101 km ilgio trasą greičiausiai – per 50 min. 38,9 sek. – ir tapo absoliučios įskaitos bei „A+“ klasės nugalėtojais. Ralio nugalėtojams atiteko ir pagrindinis trofėjus – Utenos miesto mero taurė.

Nuo ralio nugalėtojo atsilikę 52,4 sek., 2-ojoje bendrosios ralio įskaitos vietoje įsitvirtino latviai Andis Neikšanas ir Peteris Dzirkalas. Treti liko taip pat svečiai iš kaimyninės Latvijos – Aivis Eglė su šturmanu Martinu Jerumu.

Kitiems lenktynininkams beliko ironiškai šypsotis, išgirdus, esą vienintelis su „WRC“ automobiliu važiuojančio S.Girdausko priešininkas, kurio dar nepavyko aplenkti trasoje, – priekyje judantis šešėlis.

Tačiau panevėžietis R. Lipeikis, trasoje važiavęs vidutiniu 115,08 kilometro per valandą greičiu, teigė esąs patenkintas varžybų šeimininkų organizuotumu: „Trasa 90 procentų buvo labai gera. Vyravo kovinė dvasia. Kai sniego ar ledo padengta trasa leki beprotišku greičiu, visus nuo žmogaus priklausančius veiksmus valdo pasąmonė, nes sąmonė dirba lėčiau. Be to, nors visi kalba apie krizę, šias lenktynes stebėjo rekordinis žiūrovų skaičius.“