Jau šį savaitgalį Estijoje, šalia Pernu miesto įsikūrusioje „Auto 24Ring“ trasoje vyks didysis Baltijos šalių žiedinių ir ilgų nuotolių lenktynių finalas, kuris į savo varžybų sūkurį įtrauks ir finalinį „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato etapą, kuriame lauka arši kova net šešiose įskaitoje.
Kova dėl titulų
Viena įdomiausių žiūrovams gausiausia dagiausia iš BMW automobilių sudaryta R3000 įskaita. Joje lyderio poziciją gana komfortiškai laiko Aurimas Mištautas, turėdamas net 12 taškų pranašumą prieš antroje vietoje įsitaisiusį Mantą Matukaitį. Iš pirmo žvilgsnio, rezultatas toks, kad Aurimas jau gali džiaugtis Lietuvos čempiono titulu. Tačiau vieno etapo metu per du važiavimus galima užsidirbti net 42 taškus ir „Dynami:t“ sportininkas Mantas Matukaitis lekia į Estiją susirinkti juos visus.
Jau kelintus metus aukščiausios lygos „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate, konkurencingiausioje ir gausiausioje R3000 klasėje tarp lyderių lenktyniaujantis Mantas Matukaitis šiemet kaip reikiant patobulinęs savo BMW E46 M3 turėjo tik vieną tikslą: iškovoti Lietuvos čempiono titulą. Pirmame etape viskas klostėsi pagal planą, du laimėti važiavimai iš dviejų ir maksimalus surinktų taškų skaičius. Laimėtos lenktynės su „Chevrolet Corvette“ ir OPEN įskaitoje. Podiumai „Time Attack“ važiavimuose su trimis skirtingais automobiliais.
Atsistojo ant kojų
Tačiau tuo tas džiaugsmas ir pasibaigė. Toliau sekusiose „Aurum 1006km“ lenktynėse „Corvette“ sudužo, o BMW sprogo variklis. Antrajame Lietuvos čempionato etape BMW variklis sprogo dar kartą. Dar prieš startą, apšilimo etape.
Mantas po dviejų etapų krito į ketvirtą poziciją savo klasėje, o milžiniškas taškų deficitas, rodos, turėjo palaidoti visas viltis kovoti dėl aukščiausių pozicijų sezono įskaitoje. Ypač kai artimiausias konkurentas – Aurimas Mištautas visada važiuoja tiksliai ir greitai. Tačiau trečiame etape techninis gedimas užklupo net ir itin uoliai sau automobilį konstruojantį Aurimą – vieno važiavimo jis nebaigė dėl sulūžusio reduktoriaus. Tuo tarpu Mantas – atsigavo.
„Nors prieš trečiąjį etapą buvo likę itin mažai laiko, vos dvi savaitės, „MV Sportas“ meistrų komanda parodė, kad kai nori, gali ir kalną nuversti. Buvo pakeistas variklio blokas, pakeistos visos problemų galinčios sukelti detalės, tad bent jau BMW dirbo kaip bitutė“, – kalbėjo Kačerginės „Nemuno žiede“ savo asmeninį rekordą pagerinęs ir geriausią sezono rato laiką, 1:13.987 min parodęs Mantas Matukaitis.
„Ring Challenge“ lėkęs „Va bank“, laimėjęs visas lenktynes ir sumažinęs taškų deficitą daugiau nei pusiau M. Matukaitis nusprendė nepasiduoti ir kovoti dėl čempiono titulo Estijoje.
Į Estiją – tik su BMW
„Jeigu ne geras pasirodymas „Nemuno žiede“, tikrai nebūčiau kovojęs toliau. Aš siekiu tik aukščiausių tikslų, tai jeigu neturėčiau šansų, pinigų į šoną nemėtyčiau. Džiugu, kad po itin nesėkmingo laikotarpio savo fanams ir partneriams parodėme, kad mokame atsitiesti gebame laimėti, dabar tęsime kovą toliau“, – apie tai, kad į Estiją jis galėjo ir nevažiuoti užsiminė „Dynami:t by Baltic Petroleum“ atletas.
Tiesa, komanda į „Estonian Grand Finals“ renginį vyks tik su BMW E46 M3 automobiliu. Įprastai Mantas varžybose važiuoja su dviem, kartais net su trimis automobiliais tarp važiavimų šokinėdamas iš vieno į kitą, tačiau šį kartą vežti „Chevrolet Corvette Z06“ superautomobilį į Pernu nėra prasmės: su juo Matukaitis užtikrintai pirmas OPEN įskaitoje. O ir nėra reikalo papildomai kankintis.
„Lietuvos čempionato lenktynėse, kurios vyksta „Nemuno žiede“ įprastai važiuoju su trimis automobiliais. Rytą pradedu apšildamas „Time Attack“ važiavimuose treniruočių BMW E36, o tada jau lenktyniauju su galingesniais. Iš pradžių R3000 klasėje su BMW E46 M3, tada iš jo šoku, bėgu į „Corvette“. Iš viso per dieną gaunasi beveik keturios valandos trasoje, tad tai vargina ne ką mažiau, nei 1000 km lenktynės“, – pasakojo M. Matukaitis.
Be to, laipiojimas tarp visiškai skirtingų automobilių be jokios pertraukos aklimatizacijai ne itin patinka patiems automobiliams. Mantas pats juokiasi, kad iš sekvencinę pavarų dėžę turinčio BMW persėdęs į įprastą mechaninę transmisiją turinčią „Corvette“ jau kelis kartus bandė pavaras jungti be sankabos.