Ralio sprinto pirmenybėms persiritus per ekvatorių jau galima drąsiau prognozuoti, kas sezono pabaigoje savo trofėjų kolekciją papildys aukščiausios prabos medaliais.
Vienoje kukliausių dalyvių skaičiumi SG1 klasėje (čia rungiasi tik trys ekipažai, iš kurių tik vienas lietuviškas) čempionu greičiausiai taps „braliukai“ iš Latvijos. Po trijų etapų Tomas Zeleznevas ir Liga Liepina („Toyota Corolla“) yra surinkę beveik dvigubai daugiau įskaitinių taškų nei antroje vietoje esantis Antano Akučkos ir Gintauto Leliuko ekipažas („Honda Civic“) – 88,5 prieš 48.
Kodėl lietuviai nedalyvauja šioje klasėje, kuri yra pati pigiausia visame ralyje ir labai tinkama karjeros pradžiai, galima tik spėlioti. Tačiau faktas, kad tuo puikiai naudojasi latviai, deleguojantys savo ekipažus į visas klases.
Kas triumfuos SG2 klasėje, kuri šiais metais gali pasigirti esanti pati populiariausia ralio sprinto pirmenybėse (čia grumiasi 10 ekipažų), kol kas sveikinti būsimą čempioną gerokai per anksti. Šioje įskaitoje net 5 ekipažai teoriškai turi galimybes tapti Lietuvos čempionais. Kol kas lyderiauja Mindaugas Kaminskas su Mindaugu Bagdonavičium ((„Honda Civic Type-R“), turintys 86 taškus. Antroje vietoje esantys Remigijus Dzvankauskas ir Nerijus Karpas („Honda Civic Type-R“) – 58 taškus, o į bronzą pretenduojantys Algirdas Kazlauskas ir Andrius Petruškevičius („Renault Clio“) 57 taškus.
Tačiau ralis pernelyg nenuspėjamas, kad jau šiandien kažkas galėtų matuotis nugalėtojo karūną: pakanka vienos klaidos ar rimtesnio technikos kaprizo ir sudužti gali ne vienų lenktynių, bet ir viso sezono viltys laimėti. Antai „N40-Egzotika“ komandos A. Kazlausko ir A. Petruškevičiaus ekipažas solidžia persvara laimėjo pirmąjį žieminį sprinto etapą vykusį Latvijoje. Bet po 3 įvykusių etapų turi tenkintis trečia vieta.
„Mes visai šauniai startavome žiemą, nors tai buvo pirmos varžybos po metų pertraukos tokios sudėties ekipažui. Viskas klojosi kuo puikiausiai – technika nepavedė, trasos buvo „užsuktos“ tarsi pagal mūsų pageidavimus, todėl jautėmės kaip žuvys vandenyje ir susikrovėm pakankamai solidžią persvarą prieš varžovus. Antrame etape viskas tarsi apsivertė aukštyn kojomis, gal dėl to, kad lijo lietus, gal šiaip „ne ta koja“ įsispyrėme į „kovinius“ batus, bet finišą pasiekėme tik treti. Todėl bendroje įskaitoje persikraustėme į antrąją vietą.
Kurtuvėnų ralio metu, kurį laiką viskas ėjosi kaip iš pypkės – trasos atrodė kone geriausios, kokias tik teko matyti Lietuvoje, bet koją pakišo techninės problemos. Iš pradžių nutrūko ir pradėjo arti žemę duslintuvas, vėliau nulūžo viena pavarų dėžės ašelė. Dėl to buvome priversti užleisti ir antrąją vietą. Tai tik įrodo, kad teoriškai pirmojo trejetuko rikiuotė nefinišavus arba blogai finišavus vienose lenktynėse, gali apsiversti aukštyn kojom. Kita vertus, ralis nuo to tik įdomesnis“, – pasakojo A. Kazlauskas.
SG3 įskaitoje užtikrintai pirmauja E. Andrulio ir A. Liorento ekipažas su „Ford Escort“, pergales šventęs visuose trijuose ligšioliniuose etapuose ir užsidirbęs 97 taškus. Tado Sireikos ir Giedriaus Šileikio su BMW duetas turi 65 taškus ir tik 3 taškais lenkia „VW Golf“, pilotuojamą Arūno Jarašiaus su Jūriu Baneliu (62). Akivaizdu, kad šių vyrų galimybės džiaugtis sidabru ar net pavyti lyderį, beveik vienodos.
Greičiausioje ralio sprinto įskaitoje SG4 šiuo metu pirmu smuiku groja šeimyninis Tautvydo ir Juozo Narušių ekipažas (98 taškai), važiuojantis „Subaru Impreza“. Iš jų pirmąją vietą gali atimti tik XXL dydžio stebuklas, nes antrasis Tomo Ramanausko ir Virgilijaus Janulevičiaus ekipažas atsilieka net 44 taškais. Trečioje vietoje, jau gerokai mažiau atsiliekantis, Egidijaus Paplauskio ir Karolio Kairio ekipažas (jie taip pat vairuoja „Subaru Impreza“ ir turi 44,5 taško).
2015-ųjų sezono čempionai Vytalijus ir Vytenis Plastininai su 28 taškais kol kas užima tik 5 vietą – šį ekipažą įvairios bėdos persekioja kaip šešėlis.
Komandinės ralio sprinto rikiuotės tvarką šiemet lemia LASF ralio komiteto sprendimas skatinti sportininkus jungtis į klubus ir komandas: čempionato reglamentas numato, kad bus skaičiuojami visų startuojančių ekipažų uždirbami taškai. Dėl šios priežasties pirmauja tos komandos, kurių vėliavas veža gausiausias būrys pilotų. Kol kas pirmauja žemaičiai iš „Rally 4 Fun“ klubo (75 taškai), antri taip pat žemaičiai – „Kelmės ASK“ (54), o ir treti aukštaičiai iš „Ukmergės AMSK“ (42).
Rugpjūčio 6 d. ralio sprinto Lietuvos čempionato kovos tęsis Latvijos teritorijoje, Gulbenės miestelio apylinkėse. Nors iki šio etapo nemažai kilometrų, sportininkai viliasi sulaukti savų palaikymo komandų – važiuojant svetimais keliais pamatyti iškeltą Lietuvos trispalvę būna pasiutusiai smagu. Paskutinysis šių metų ralio sprinto čempionato etapas vyks rugpjūčio 27 d. Žemaitijoje, netoliese Šiaulių, tai daugiametis renginys organizuojamas Plastininų šeimos „Mažeikiai-Viekšniai 2016“.