„Nemuno žiedas“ savaitgalį braškėjo per siūles: 100 automobilių, išskirstytų į 5 grupes varžėsi „Time Attack“, lenktynių laikui važiavimuose, dar 35 dalyviai stojo prie „Race“ lenktynių starto linijos, trys dešimtys pigių „F-Race 200“ dalyvių automobilių trynėsi šonais trasos viduje esančioje „šerykloje“, galiausiai, automobiliams iššūkį metė du motociklai ir gokartas, skelbiama varžybų organizatorių pranešime žiniasklaidai.

Daugumai dalyvių tai buvo vienas iš pirmųjų lenktynių sezonų, kai kuriems – pirmasis kartas profesionalioms lenktynėms paruoštoje trasoje. „C-Bet Ring Challenge“ lenktynės orientuotos į pradedančiuosius, kuriems, kaip niekur kitur skiriama daug laiko pasireikšti trasoje.

Tačiau toli gražu ne visiems prireikė visos pusantros valandos, skirtos parodyti geriausią laiką „Time Attack“ važiavimuose. Pradedančiųjų klaidos prasidėjo jau nuo pat ankstyvo šeštadienio ryto. Automobiliai sukosi trasoje, gedo, vartė greičio gesinimo zonas žyminčias padangas, kai kurie net parūko dūmų kamuoliais. Patirties trūkumas ir karštos galvos lėmė tai, kad ant apdovanojimų pakylos stojo ten matyti veidai, lenktyniaujantys jau ne pirmus metus.

TA1600 klasėje nugalėjo Tomas Buškevičius, vairavęs „Honda Integra“, 3,35 km ilgio „Nemuno žiedo“ trasos ratą su trimis papildomomis greičio mažinimo zonomis apvažiavęs per 1:24.967 min. TA2000 klasėje greičiausias „Honda Civic“ automobilį vairavęs Paulius Urbonavičius, ratą apsukęs per 1:22.363 min. Tarp automobilių, kurių variklio darbo tūris neviršija 2,5 litro, TA2500 įskaitos nugalėtoju tapo Tomas Pidkovas, „Toyota Starlet“ automobiliu užfiksavęs 1:25.323 min. laiką. TA3000 nugalėtojas – Aurimas Mištautas, BMW automobiliu trasą apskriejęs per 1:21.230 min. Tarp didžiausią darbo tūrio variklius turinčių TA3000+ klasės automobilių sužibėjo Mariaus Grigaičio vairuojamas „Mitsubishi Lancer EVO X“, parodęs geriausią 1:22.255 laiką.

Klydo ir profesionalai

Klaidas darė ir rezultatus sau sugadino ne tik mėgėjai. Štai dar pirmojo važiavimo metu „Dynami:t Energy“ ekipos lenktynininkas Mantas Matukaitis nuo „makuškės“ posūkio nusileidimo vėl kildamas į kalną užvažiavęs į duobę pametė automobilio galą taip, kad nebespėjo jo sugauti ir trenkėsi į trasos atitvarus. Išlaužė ratą. Tačiau lenktynes tęsė kitu, silpnesniu BMW automobiliu, neleidusiu jam kovoti dėl čempiono titulo.

Dar skaudesnė techninė problema ištiko Indrę Senkutę-Gedgaudienę. Prieš pat antrųjų lenktynių startą važiuojant „Time Attack“ važiavime jos „Volkswagen Golf“ automobilio turbina išleido paskutinį kvapą, merginai teko baigti pasirodymą ir lemiamą kovą dėl čempionės titulo. Ji R3000+ klasės titulą užleido „Audi S4“ vairavusiam Edvinui Einikiui. Prieš šį etapą jie buvo surinkę vienodą taškų skaičių.

Lietuvos mėgėjų žiedinių lenktynių čempionato važiavimai buvo kaip niekada karšti, mat šis etapas sprendė čempionus. Tai antrasis, ir paskutinis čempionato etapas, tad nei vienas lenktynininkas neturėjo jokių šansų atsiplėšti taip, kad jaustųsi saugiai.

Geriausi išaiškėjo paskutiniuose ratuose

Ypač galingiausios R3000+ klasės dalyviai. Minėti Edvinas Einikis ir Indrė Senkutė-Gedgaudienė turėjo surinkę po 17 taškų, Tautvydas Lašas turėjo 16. Šią kovą surinkęs maksimalų 20 taškų skaičių laimėjo Edvinas, pirmame važiavime 8 taškus spėjusi surinkti Indrė liko antra. Tautvydas – 3.

Ne ką mažiau arši kova vyko R3000 klasėje tarp 3 komandos draugų, lenktyniavusių „Aurum 1006 km“ lenktynėse „Dynami:t Energy“ komandoje. Visi BMW vairuotojai. Iki šio etapo Danas Azikejevas pirmavo, Mantas Matukaitis buvo antroje vietoje, o trečias – Aurimas Mištautas. Šeštadienio lenktynės šią rikiuotę apvertė aukštyn kojomis. Aurimas tapo čempionu, Danas – vicečempionu, o Mantas nukrito į trečią vietą.

R2000 klasėje intriga išliko ir po finišo. Itin aršiai kovojo „Hondas“ vairavę Paulius Urbonavičius kartu su Edvinu Mardosu. Po pirmojo etapo Paulius vienu tašku pirmavo prieš Edviną. Finaliniuose važiavimuose Edvinas užsidirbo vienu tašku daugiau nei Paulius. Čempionatą jie baigė turėdami vienodą taškų skaičių. Vis tik taurė tik viena, tad nugalėtoją teisėjai oficialiai paskelbs savaitės pabaigoje. Trečioje vietoje liko Paulius Sprindys.

R1600 klasėje net ir po nesėkmingų varžybų lyderio poziciją išsaugojo Kauno technikos kolegijos lenktynių komandos kuratorius Povilas Bonkevičius. Į antrą iš trečiosios pakilo Laurynas Simonavičius, trečias liko Gražvydas Mačiulaitis.

Motociklai prieš automobilius

Galiausiai, „Dynami:t Energy“ iš visų sričių surinkusi savo atletus žiūrovams surengė neeilines lenktynes, kur prie vienos starto linijos stojo Mantas Matukaitis su žiedinėms lenktynėms pritaikytu automobiliu, Andrew Hollandas su raliui ruoštu „Ford Escort“, Lukas Perminas, su kroso motociklu, Linas Navickas su lenktynine „britva“ ir Edvardas Grabliausias su gokartu.

Kaip ir buvo galima tikėtis, lenktynių trasoje laimėjo lenktyninis automobilis. Antras – žiedui skirtas motociklas. Jam pasiekti pergalę sutrukdė trys trasoje buvusios greičio gesinimo zonos. L. Navickas aiškino, kad motociklai paprastai važiuoja be jų, jiems reikalingi greiti ir užtęsti posūkiai, mat šios transporto priemonės nėra tokios vikrios. Trečias – ralio automobilis, ketvirtas – gokartas. Su žvyrui skirtomis grubaus protektoriaus padangomis važiavęs Lukas Perminas ant Kačerginės asfalto negalėjo padaryti nieko kito, kaip tik riedėti. Jis juokavo, kad šalia trasos galėtų važiuoti gerokai greičiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją