Ralio vieta populiariausių užsiėmimų sąraše žymima tokiu skaičiumi, kokius pradinukai pradeda mokytis antroje ar net trečioje klasėje. Kad ir kaip paradoksaliai tai skambėtų – Lietuvos benzingalviams tai yra gera žinia. Štai kodėl.
Nuo 2006-ųjų nuolat Baltarusijos ralio virtuvėje besisukiojantis ir čia rengiamose varžybose startuojantis ralio pilotas Vilmantas Pupius, pasakodamas apie savo patirtį, mini tik vieną problemą.
„Kertant kaimyninės šalies sieną reikia atlikti tiek visokių biurokratinių procedūrų, kad pirmą kartą su tuo susiduriantis žmogus neišvengiamai patiria didesnį ar mažesnį šoką. Mūsų akimis daugelis dalykų yra, švelniai tariant, keistoki, o prasčiau mokantiems rusų kalbą – sunkiai suvokiami ir įveikiami. Tačiau perpratus žaidimo taisykles šis barjeras tampa nereikšmingas. Dar daugiau – Baltarusijos ralio čempionato organizatoriai nuoširdžiai stengiasi prisikviesti kuo daugiau pajėgių varžovų ir visiems norintiems startuoti jų lenktynėse, nemokamai parūpina vizas. Reikia tik neuždelsti su paraiška iki paskutinės minutės“, – dėstė V. Pupius.
Visa kita rytinių kaimynų ralio čempionate galima laikyti privalumais. Lenktynės tradiciškai vyksta dviejuose regionuose apie Braslavo ir Ušači miestelius, kurių kraštovaizdis nedaug kuo skiriasi nuo akis glostančio Zarasų krašto. Geografinės padėties nulemta trasų konfigūracija taip pat pakankamai artima mūsiškei – žvyrkeliai tokio pat tipo, kaip ir Lietuvoje.
„Dėmesį patraukia tik kai kurios vietos, atrodančios taip, lyg neturėtų šeimininko. Nežinau, kaip tai korektiškai pavadinti, todėl pasakysiu tik tiek, kad po varžybų Baltarusijoje būna labai smagu parvažiuoti namo. Kita vertus, tai niekaip netrukdo pačiam raliui. Organizatoriai puikiai suvokia, ką patys sportininkai laiko „geru“ raliu ir neriasi iš kailio, kad visi dalyviai būtų patenkinti. Pastaraisiais metais jie iš tiesų nedaug kuo nusileidžia lietuviškiems raliams – laiko matavimui naudojama moderni elektroninė įranga, netrūksta apsaugos ir t. t. Didžiausias skirtumas – dalyvių skaičius. Prieveiksmis „daug“ čia naudojamas visada, kai susirenka bent dvi dešimtys ekipažų. Jei iš Lietuvos atvažiuoja 5-6 „koviniai“ automobiliai, lenktynių mastelis ūgteli bent trečdaliu“, – pastebėjo V. Pupius.
Ralio meistro teigimu, šią aplinkybę galima laikyti privalumu, nes ji tiesiogiai susijusi su trasų kokybe – net ir važiuojant rikiuotės viduryje ar antrą kartą tuo pačiu greičio ruožu kelio danga nebūna drastiškai suardyta (išimčių pasitaiko tik dėl itin nepalankių meteorologinių sąlygų, kai liūtys kelius suminkština iki manų košės konsistencijos). Dėl kuklaus dalyvių skaičiaus Lietuvos ralio mokyklos auklėtiniai gali tikėtis, kad net ir nelėkdami žaibo greičiu turės galimybę užkopti ant garbės pakylos.
„Žinoma, į Baltarusiją važiuojama ne dėl trofėjų, kad ir kaip smagu būtų juos gauti, o dėl galimybės gerokai pigiau pasivažinėti varžybų tempu, pajusti adrenalino antplūdį bei visas kitas ralio emocijas. Startas ten kainuoja maždaug trečdaliu pigiau, nei Lietuvoje. Teisėjų darbui – jokių priekaištų. Žiūrovai lenktynininkus sutinka labai šiltai. Žodžiu, tai tiesiog tobula generalinė repeticija prieš bet kokias rimtas lenktynes“, – pasakojo V. Pupius.
Neoficialiam Baltarusijos ralio čempionato organizatorių atstovui Lietuvoje V. Pupiui paraginus, į šias varžybas jau antri metai važiuoja ir Lietuvos ralio čempionas Ramūnas Čapkauskas ir didžiausios Lietuvos ralio komandos „N40 vyrų autoklubas“ atstovai. N40 ideologinis vadas Algirdas Kazlauskas sako, kad tai tikrai nuostabi, ir labai svarbu, kad sąlyginai nebrangi, treniruotė prieš Lietuvos ralio čempionato etapus. Šiemet antrasis Baltarusijos ralio čempionato etapas vyks išskirtinai palankiu laiku, t.y. gegužės 1 ir 2 dienomis. Tai reiškia, kad iki Lietuvos ir Latvijos bendro ralio čempionato etapo „Talsi rally 2015“ bus pasilikusios vos dvi savaitės. Atitinkamai, šis Baltarusijos etapas, yra išskirtinė galimybė kiekvienam Lietuvos ralio meistrui atgaivinti įgūdžius po ilgos žiemos nepatiriant didelių išlaidų, sudalyvaujant legaliose ir gerai suorganizuotose varžybose. Tiek Lietuvos ralio meistrai, tiek sirgaliai, gali pasinaudoti V. Pupio arba N40 vyrų autoklubo įgauta patirtimi Baltarusijos ralio, ir valstybinės sienos kirtimo, ypatumais ir prisijungti prie Lietuvos ralio bendruomenėje populiarėjančių varžybų.
Baltarusijos ralio čempionate 2015-aisiais numatyti penki etapai. Pirmasis jau įvyko „Halls Winter Rally“ metu. Trejas lenktynes šiai metais kaimynai rengs savo tradicinėse trasose, o vienas etapas bus surengtas Rusijoje.