Pirmieji trys greičio ruožai (GR) pažėrė siurprizų čempiono titulą jau užsitikrinusiam Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažui iš „Bauer Racing“ komandos. Antrojo greičio ruožo starte elektronikos sausakimšai prifarširuotas „Škoda Fabia WRC“ automobilis iškrėtė nedidelę kiaulystę: įjungus greito starto sistemą, leidžiančią iš vietos pajudėti optimaliu režimu, variklis netikėtai visiškai užgeso. Kol mašinos kompiuteriai buvo perkrauti, sportininkai sugaišo beveik 20 sekundžių.
„Pirmuosius greičio ruožus stengiausi važiuoti itin atsargiai, nes automobilis iš tiesų sudėtingas ir beveik nepažįstamas. Jį vairuoti reikia visiškai kitaip nei „Mitsubishi“ – elgtis kur kas agresyviau. Kai pradėjom taip daryti po truputį įsibėgėjom ir trečiąjį GR įveikėm visai padoriu tempu“, – sakė R. Čapkauskas.
Po pirmųjų trijų etapų lyderio poziciją užima Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas. Jie susikrovė beveik 19 sekundžių persvarą prieš artimiausius persekiotojus – Benediktą Vanagą ir Gretą Germanavičiūtę su „Subaru Impreza WRC“. Dalindamasis įspūdžiais pirmojoje serviso zonoje Vytas pripažino, kad rezultatas po trijų „kėlinių“ visai neprastas.
„Turint galvoje, kad lenktynių finiše kartais keletas lyderių telpa į poros sekundžių intervalą, toks rezervas sukuria tam tikrą komfortą. Kita vertus, dar laukia naktinis GR ir visas šeštadienis, todėl rokiruočių gali būti daug“, – sakė V. Švedas.
Antrą greičiausią rezultatą ralio starte pademonstravęs „General Financing-STIHL by Pitlane“ komandos strategas B. Vanagas teigė, kad porą pirmųjų GR turėjo šiokių tokių problemų su automatine sankaba. Kai gedimas buvo pašalintas – tempas akivaizdžiai šoktelėjo. Trečiajame GR „Subaru Impreza WRC“ buvo nepavejama.
Techninių problemų neišvengė ir dar vienas lyderių ekipažas – Giedrius Notkus su Dalium Strižanu iš „Litnaglio“ komandos. Pirmuose dviejuose GR važiavę iš esmės tokiu pat tempu kaip V. Švedas, trečiąjį etapą jie buvo priversti akivaizdžiai sumažinti tempą dėl pusašio gedimo. Dėl šios priežasties pernykščiai „Rally Classic“ laimėtojai smuktelėjo į ketvirtą vietą, atsilikdami 30 sekundžių.
Itin efektingai lenktynių starte atrodė Martyno Samsono pilotuojamas BMW M3. Net važiuodami be staiga sustreikavusio vairo stiprintuvo Martynas sugebėjo įsisprausti į lyderių dešimtuką ir palenkti nemažai „kvadrinių“ automobilių.
Nutrūktgalvišku vairavimo stiliumi dėmesį patraukė ir Karolio Raišio su Mindaugu Kašalynu duetas. Ryškiai oranžinis BMW taip pat kvėpavo lyderiams į nugarą, kol neišnarino šarnyro. Nepaisant to – vaikinai užima 11-ą vietą bendroje įskaitoje.
Visi kalbinti „Rally Classi“ dalyviai atkreipė dėmes į itin minkštą, tačiau daugybę kietų „siurprizų“ slepiantį gruntą. K. Raišys prisipažino, kad keletą kartų buvo teko sukti galvą ne kaip greičiau įveikti vieną ar kitą atkarpą, bet kaip joje neįstrigti. Antai N40 vyrų autoklubo ekipažas – Algirdas Kazlauskas ir Andrius Petruškevičius su „Subaru Impreza“, jau antrojo GR viduryje dėl panašių priežasčių sulaužė galinę pakabą.
Dalyviai lenktyniavo ir tamsoje
Pirmosios „Rally Classic“ lenktynių dienos kovas vainikavo naktinis greičio ruožas Latežerio ir Grūto miškuose . Lietuvoje retai rengiamą tokio tipo egzaminą sportininkai vienbalsiai vadino vienu sudėtingiausių dalykų, su kokiais tik tenka susidurti varžybų metu.
„Greitai važiuoti galima tada, kai gerai matai kelio konfigūraciją. Naktį tą padaryti visuomet gerokai sunkiau, nes ir efektyviausi žibintai apšviečia trumpesnę greičio ruožo atkarpą, nei norėtųsi, todėl susikaupimo ir atidumo reikia gerokai daugiau. Vienintelis „priešnuodis“ tamsai – itin tiksli stenograma ir idealus ekipažo narių tarpusavio supratimas“, – naktinio GR starte sakė „Bauer Racing“ komandos pilotas Ramūnas Čapkauskas.
Bene vienintelis būdas tamsoje judėti greitai – „kovinį“ automobilį apginkluoti itin galingais papildomais žibintais. Būtent tokias LED šviesų „patrankas“ ant saviškio „Mitsiubishi EVO X“ prieš startą primontavo ralio lyderis Vytautas Švedas.
„Kai pirmą kartą išbadėme šią sistemą, patys buvome šokiruoti skirtumo tarp įprastų halogeninių ir LED žibintų. Jie leidžia jaustis kitu žmogumi, kur kas geriau orientuotis, suvokti kelio specifiką, tiksliau manevruoti ir netgi „užkalbėti dantis“ savisaugos instinktui“, – atviravo „Juta Racing“ lyderis V. Švedas.
Į antrą vietą pakilęs Benediktas Vanagas iš „General Financing-STIHL by Pitlane“ komandos, kalbėdamas apie lenktyniavimą naktį, teigė priklausantis tai pilotų grupei, kuri mėgsta startuoti tamsoje.
„Man asmeniškai važiuoti tokiomis sąlygomis netgi patogiau, nes natūraliai negauni nereikalingos informacijos ir nematai įvairių dirgiklių. Jei turi kokybiškus ir teisingai sureguliuotus papildomus žibintus, gali judėti iš esmės tokiu pat tempu, kaip ir dieną“, – sakė B. Vanagas.
Deja, nepaisant geros savijautos, Benas su „Subaru Impreza WRC“ įveikė tik maždaug 9 iš 22 naktinio greičio ruožo kilometrų ir buvo priverstas sustoti dėl gedimo.
Mažiausiai laiko savo šviesomis varpydami mišką sugaišo V. Švedas su Ž. Sakalausku, artimiausius persekiotojus aplenkę beveik 22 sekundėmis, o persvarą bendroje įskaitoje padidinę iki 48 sek.
Antrą geriausią naktinį rezultatą pasiekė R. Čapkausko ir T. Šipkausko ekipažas, važiuojantis „Škoda Fabia WRC“. Treti sėkmingiausiai su tamsa susitvarkė brolių Vaido ir Žygimanto Žalų duetas. Jie pakilo į trečią vietą bendroje įskaitoje.
Geriausiai iš „Rally Classic“ svečių sekasi latviams Rolands Jaunzems ir Aleksandrs Innus ekipažui su „Mitsibushi EVO VII“. Nuo lyderių atsilikdami 2 min. 36 sek. jie užima ketvirtą vietą. Penktoje vietoje – Eugenijaus Michalausko ir Tomo Baltramiejūno ekipažas.
Kol kas didesnių incidentų „Rally Classic“ greičio ruožuose neužfiksuota.
Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!