Jau rugsėjo 7, ateinančio penktadienio vakarą vyks ralio prologas – du trumpi, kilometro ilgio greičio ruožai pačiame Elektrėnų centre, o didžioji sportininkų kova trasose vyks šeštadienį. Dėl pergalės varžysis beveik septynios dešimtys ekipažų iš kurių net 14 važiuos moderniausiais R5 klasės automobiliais. Tačiau pirmasis prie stato linijos stos Giedraus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas, važiuosiantys daugiau nei 10 metų senumo „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu.

Greičiausi šiuo metu R5 klasės automobiliai rikiuojasi už jo. Pastaruoju metu Lietuvos trasose lygių sau neturintis Vaidoto Žalos ir Andrio Malnieko ekipažas startuos tik 4 numeriu. „General Finansing Team Pitlane“ atstovaujantys Benediktas Vanagas su Mindaugu Čepuliu tik 6-ti. Daugkartinis Lietuvos čempionas Vytautas Švedas, šį sezoną lenktyniaujantis senuoju N4 klasės „Mitsubishi“ gavo tik 17 numerį. Tuo tarpu į galiniais ratais varomą BMW šiemet sėdęs praėjusių metų Lietuvos čempionas Janis Vorobjovas, net ir su mažiau pajėgia technika raliuose lipantis į greičiausiųjų dešimtuko gretas nustumtas į 34 poziciją.

Ralio lenktynėse starto tvarka itin svarbi tam, kad būtų užtikrintas lenktyniaujančių saugumas: kad greitesni ekipažai nepavytų lėtesnių, kad tose pačiose klasėse kovojantiems lenktynininkams per daug nesiskirtų kelio danga. Šią atsakingą procedūrą kiekvieno ralio organizatoriai perduoda Lietuvos automobilių sporto federacijos ralio komitetui. Prieš „Rally Elektrėnai 2018“ šiems teko itin sunki užduotis sudėlioti tiek Lietuvos, tiek Lenkijos, tiek kitų šalių sportininkus tokia tvarka, kad ji visus tenkintų.

„Ralio starto tvarka yra dėliojama pagal ralio reglamentą. Mūsų šalyje mes dalyvius rikiuojame pagal klases, skaičiuojame jų greitį pagal jų pasiektus rezultatus keliose paskutinėse varžybose naudodami tam tikrus koeficientus. Tuo tarpu lenkai savo dalyvius rikiuoja pagal bendros įskaitos rezultatus. Tačiau šį kartą sutiko naudotis mūsų reglamentu. Be to, tam tikri greiti lenktynininkai nedalyvaujantys čempionate, tačiau važiuojantys aukštesnėse lygose gali gauti aukštesnę vietą pagal prioritetą“, – aiškino ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis.

Bus verta laukti ir paskutiniųjų

Būtent prioriteto tvarka trečią startinę poziciją gavo svečias Nikolajus Gryazinas, dažniausiai dėl podiumo kovojantis Europos ralio čempionate. Giedrius Notkus startuos pirmas todėl, kad šiuo metu jis pirmauja Lietuvos ralio čempionate tarp visais ratais varomų automobilių, tačiau pirmąjį etapą praleidęs Vaidotas Žala jau Elektrėnuose gali išsiveržti į priekį. Antrasis startuos Lenkijos čempionato lyderis Jakubas Brzezinskis, toliau – jau minėti N. Gryazino ir V. Žalos ekipažai. Už jų – šachmatų principu išdėlioti Lietuvos ir Lenkijos lenktynininkai, tarp kurių 8 vietoje įsimaišė Suomijos ralio čempionas Teemu Asunmaa, atvykęs į Lietuvą kovoti su V. Žala.

Iš karto po tuzino R5 automobilių – Estijos ralio čempionas Egonas Kauras su savadarbiu „Ford Fiesta Proto“ automobiliu ir tik 17 numerį gavęs Vytautas Švedas. Jį nuo artimiausio konkurento Lietuvos ralio čempionate Karolio Šiugždinio, startuosiančio 25-oje pozicijoje skiria keli lenkų ekipažai.

„Lenkai man nelabai trukdo. Man svarbiausia, kad mano klasės varžovai nebūtų per dideliu atstumu išsibarstę ir galėtume kovoti kaip įmanoma lygesnėmis sąlygomis. Juk kelio danga, būna, išsimala, o kuo toliau, tuo sunkiau važiuoti“, – dėstė Lietuvos automobilių ralio čempionato antrojoje įskaitoje standartiniu „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu važiuojantis Karolis Šiugždinis.

Dėl kelių būklės ypač nuogąstauja greičiausi dviem ratais varomų automobilių ekipažai. BMW M3 automobilius pasikinkę Janis Vorobjovas, Justas Tamašauskas ir Giedrius Firantas dažnai raliuose su jais lipa ant kulnų keturiais ratais varomų automobilių vairuotojams, kartais net aplenkia. Dabar šie lenktynininkai ant savo automobilių atitinkamai klijuos 34, 38 ir 40 numerius.

„Pasiekti aukštą vietą startuojant iš žemesnės pozicijos gerokai sunkiau. Kelias jau būna „pragraužtas“, nusėtas dideliais akmenimis, stipriai kenčia technika ir važiuojant reikia galvoti ne tik apie greitą važiavimą, bet ir žiūrėti į kelią po nosimi, kad į kokį aštrų akmenį padangos neprakirsti“, – sakė Giedrius Firantas.

Nuo lenkimų apsaugos trumpi greičio ruožai

Dar vienas įdomus atvejis – į 51 vietą, tarp silpnesnių automobilių pastatytas galingas, visais ratais varomas Nerijaus Malaševičiaus „Ford Fiesta Proto“ automobilis. Tačiau į naują techniką šiame ralyje sėsiantis anksčiau BMW automobiliu važiavęs lenktynininkas jokių priekaištų ralio komiteto atstovams nereiškia.

„Aš juos suprantu. Šiemet neparodėme jokio rezultato, nes automobilis sugedo taip, kad taisyti jo neapsimoka. Todėl mes esame taip toli rikiuotėje. Kitiems metams ruošėme „Ford Fiesta“ prototipą, tačiau taip gavosi, kad jis buvo paruoštas gerokai greičiau ir jį pirmą kartą išbandysime jau Elektrėnuose. Kadangi jokių testų dėl laiko stokos neturėsime, į šį ralį važiuosime kaip į treniruotę. Juk čia labai smagūs keliais, be to, ralis geras, dalyvių daug. Bus graži šventė“, – sakė N. Malaševičius.

Dažnai lenktynininkai baiminasi prieš juos esančių užsieniečių dėl to, kad šie važiuoja lėčiau už juos, bijo pavyti, o siaurose ralio trasose tarp medžių juos aplenkti sunku ir pavojinga. Sportiniu režimu važiuojantys lenktynininkai atgal nežiūri, po šalmu nieko kito kaip tik šturmano diktuojamos stenogramos negirdi, tad nei mirksėjimas ilgosiomis šviesomis, nei garso signalas šiuo atveju nepadės.

Juolab ir nedaug lenkų pajėgs sudaryti gerą konkurenciją žvyro dangos ekspertams – lietuviams, mat kaimynai pratę važiuoti asfaltu ir ant žvyro lipa tik vieną kartą per metus.

Tačiau lietuviai dėl lėtesnių prieš juos esančių sportininkų nesibaimina ir pavyti jų nesitiki. „Rally Elektrėnai 2018“ organizatoriai it nuspėdami gresiančias problemas šiemet pakeitė formatą ir sutrumpino greičio ruožus.

„Šiemet mūsų greičio ruožai bus trumpi, tad nemanau, kad kas nors galės ką nors pavyti. Ilgiausias „Bags and More“ greičio ruožas išsitęs 14 km, visi kiti – po 5-7 km, tad grūstys neturėtų susidaryti. Be to, matydama ralio komiteto sudarytą starto tvarką manau, kad ji bus palanki žiūrovams, mat dabar bus verta likti greičio ruože iki pat paskutinių ekipažų. Kartu su trumpais ir kompaktiškai išdėstytais greičio ruožais žiūrovai galės per vieną dieną pamatyti daugiau ralio, nei kai kur per dvi dienas“, - pozityviai situaciją vertino ralio direktorė Inga Juškevičiūtė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)