Dainius įsitikinęs: tereikia garsiai išsakyti savo norus ir visata tuo pasirūpins. Dar prieš Kalėdas jiedviem su Benediktu Vanagu dalinantis 2015 metų lenktynių planais, abu sutarė, kad kiekvieno lenktynininko siekiamybė turi būti arba Dakaras, arba Le Mano lenktynės.
Po šio pokalbio Dainius sulaukė vieno iš labai nedaugelio tokią patirtį turinčių autosporto vilkų – ispanų „Speed Factory“ komandos vadovo Daliaus Steponavičiaus skambučio: „Turiu tau labai įdomų pasiūlymą ateinančiam sezonui.“
Į „Le Mans Series“ – be tarpinių stotelių
„Dakaro svajonė niekur nedingsta. Tik ją atidėsiu tolimesniems metams. Dabar laukia Prancūzija, – šypsosi Dainius, ir patikina, jog tai – tikrai ne avantiūra. – Visų pirma, man jau 30 metų, tad į kartingus grįžti dabar būtų nelogiška. Visų antra, aš pakankamai nemažai lenktyniavęs Baltijos šalių varžybose, vien Palangos 1000km lenktynių esu važiavęs jau 7 iš eilės, tad ieškoti kažkokių tarpinių stotelių tarp vietinio lygio varžybų ir aukščiausio lygio – „Le Mans series“, nebematau prasmės. Juolab tikiu, kad asmeninio tobulėjimo prasme šiemet žengsiu milžiniškais šuoliais vien dėl to, kad virsiu bendrame katile su geriausiais pasaulyje vairuotojais ir stipriausiomis komandomis“.
Europos Le Mano serijos čempionatą, kuriame dalyvaus D.Matijošaitis, rengia ta pati organizacija, kuri organizuoja ir „Le Mans 24H“ lenktynes. Pastarosiose intensyvi kova tarp aukščiausio lygio komandų ir vairuotojų vykstą visa parą, o „European Le Mans series“ susideda iš 5-ių varžybų, trunkančių po 4 valandas. Tik gerai pasirodžius 2015 metų „Le Mans Series“ čempionate Dainiui atsivertų teorinės galimybės tapti „Le Mans 24H“ varžybų komandos dalimi.
Komandoje – ir latvių pilotas
„Le Mans 24H yra seniausios ir prestižiškiausios autosporto lenktynės pasaulyje. Mane žavi galimybė dirbti ir varžytis su pasaulio geriausiais. Bet, žinoma, ramybės neduoda atsakomybė, kurią nešiu kaip vienas iš trijų komandos vairuotojų, – prisipažįsta lenktynininkas, besidžiaugiantis puikia komandos sudėtimi. – Mano komandos draugai bus labai greitas pilotas braliukas latvis Konstantins Calko ir ispanas Jesus Fuster“.
Viskas prasidėjo nuo bandymų privačioje „Ascari Race Resort“ trasoje Ispanijos pietuose sausio viduryje, kur Dainius turėjo komandai įrodyti, kad yra tikrai tinkamas kandidatas šiai pozicijai. „Egzaminą, atrodo, išlaikiau, kadangi po bandymų gavau pasiūlymą tapti komandos dalimi. Na, o kadangi tai yra vienos rimčiausių pasaulyje varžybų su bene greičiausiais aerodinaminėmis savybėmis pribloškiančiais automobiliais, mano tikrasis pasiruošimas dar tik prasideda“, – tikina rimtam darbui nusiteikęs sportininkas.
Tarp varžovų – Sebastieno Loebo komanda
Pirmosios varžybos Dainiaus laukia jau balandžio pradžioje legendinėje, Silverstone trasoje, Didžiojoje Britanijoje. Iki tol bus nemažai treniruočių užsienio trasose bei simuliatoriuose, prižiūrint tos srities specialistams, tad, pasak lenktynininko, kovo mėnuo jau smulkiai suplanuotas.
Ispanijos komanda, kurią atstovaus D. Matijošaitis, įkurta lietuvio D. Steponavičiaus.
„Ji jau ne vienerius metus skina laurus „Radical series“ čempionate. Šiemet komanda palieka ir labai greitų „Radical“ automobilių seriją ir pereina „žaisti“ į aukščiausią lygą, įsigydami vienus pirmųjų „Ginetta LMP3“ automobilių, kuris, nors dar ir nebaigtas gaminti, bet jau dabar man oda pašiurpsta vien tik žiūrint į jo vizualizacijas, – juokiasi lenktynininkas. – „Ginetta“ yra labai patikimas ir savo vardą jau užsitarnavęs lenktyninių automobilių gamintojas. Jie vieni pirmųjų ir pradėjo kurti prototipą šiai naujai LMP3 klasei, tačiau jau dabar aišku, kad netrukus šiam gamintojui konkurenciją sudarys ir dar bent 2 gamintojai, kurie dirba susijungę kartu su aukščiausio lygio savo srities profesionalais. Viena iš mūsų varžovių bus legendinio ralio lenktynininko Sebastieno Loebo komanda.“
Greičiu lenks geriausius
LMP3 klasės automobilis, tai 3-ias laiptelis po galingiausiųjų LMP1 klasės automobilių, tokių kaip „Audi R-18 E-tron“, „Toyota TS 040“ ar „Porsche 919“, kurie visada siekia aukščiausių pozicijų.
„Tačiau nereiktų nuvertinti LMP3 automobilio dėl savo „silpnumo“ prototipų klasėse, kadangi kėbuliniai „Porsche“, „Ferrari“ ar „Aston Martin“, deja, bet šiam automobiliui savo greičiu negalės pasipriešinti“, – su nekantrumu pasakoja Dainius, kurio sprendimas siekti aukščiausio laiptelio sulaukė didelio artimų žmonių palaikymo.
Tiesa, ne vien noras garsinti Lietuvą Dainių traukia į Le Maną. Galimybę dirbti su šių lenktynių inžinieriais ir mechanikais pilotas vadina viena pagrindinių priežasčių, kodėl nori ten būti.
„Lietuvoje esu subūręs savo inžinierių ir pilotų komandą, tačiau puikiai suprantu, jog iki mūsiškių neatkeliauja tos žinios, kurias galima gauti tik sukantis aukščiausio lygio specialistų rate. Juk jie reprezentuoja didžiausius pasaulyje automobilių gamintojus. Tad ir darbas tiek su technika, tiek su pačiu pilotu yra nepalyginimai kitoks nei mūsų regione, o kadangi asmeninis tobulėjimas, mano nuomone, yra pati svarbiausia investicija, ilgai negalvojau nuspręsdamas atiduoti save į geriausių savo srities specialistų rankas“, – sako lenktynininkas.