Varžybų vyriausiasis techninis komisaras Raulis Koovas iš Estijos ir jo pagalbininkai neturėjo didelių priekaištų ekipų parengčiai prieš atsakingą egzaminą ir visų komandų vadovus pakvietė prie „ENEOS 1006 km lenktynių“ starto linijos užimti savo vietas.
Kokios pozicijos atiteks kiekvienai komandai, paaiškės penktadienio pavakarę pasibaigus kvalifikacinėms varžyboms ir bene labiausiai visus intriguojančiai jų daliai – TOP-10 atrankos varžyboms.
„Linkėdamas visiems varžybų dalyviams kuo didžiausios sėkmės ir jų lūkesčių išsipildymo, negaliu nepasidžiaugti geriausių Lietuvos ir užsienio šalių sportininkų noru atvykti į Palangą, į mūsų rengiamas lenktynes.
42 komandų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Didžiosios Britanijos, Švedijos, Belgijos ir Olandijos sudėtyse - 142 lenktynininkai ir 42 komandų vadovai.
Šalių, kurioms atstovauja sportininkai, geografija platesnė, nei delegavusių savo komandas į „ENEOS 1006 km lenktynes“. Šiemet čia varžysis dešimties valstybių - Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Belgijos, Olandijos, Švedijos, Didžiosios Britanijos, JAV ir Izraelio – sportininkai.
Lyginant su pernai metais, šiemet kiek padidėjo lenktynininkų amžiaus vidurkis. Jauniausias „ENEOS 1006 km lenktynių“ dalyvis – dvidešimt dvejų „Rotoma Racing“ komandos narys, latvis Konstantinas Calko.
Beje, nors Konstantinas jauniausias, tačiau anaiptol ne kukliausias. Jam priklauso ir po Vydmantų transporto mazgo rekonstrukcijos pakitusios trasos greičio rekordas, pasiektas 2014 metais, kai latvis vieną 2682 metrų ilgio ratą įveikė per 1 min. 07,046 sek.
„Cor Euser Racing“ komandos narys, amerikietis Jimas Briody – vyriausias amžiumi kada nors šiose lenktynėse dalyvavęs sportininkas, kuriam pagal nerašytą taisyklę priklauso varžybų aksakalo titulas. 1944 m. vasario 12-ąją gimęs Jimas šeštadienį, „ENEOS 1000 km lenktynių“ dieną, galės džiaugtis 72 metų, 5 mėnesių ir 8 dienų sukaktimi.
Vyriausias amžiumi J. Briody kartu yra ir daugiausiai kada nors pasaulyje dalyvavęs 24 val. maratonuose. Iš beveik aštuonių dešimčių tokios serijos lenktynių, kuriose jis dalyvavo, J. Briody laimėjo 22, o ant podiumo kopė beveik 50 kartų.
„Cor Euser Racing“ komanda, turėdama savo gretose lenktynių aksakalą, yra ir vyriausia iš visų ekipų. Dar vienas šios komandos sportininkas, tituluočiausias Lietuvos automobilių sporto atstovas Stasys Brundza už vyriausiąjį lenktynių dalyvį jaunesnis trejais metais, o jauniausiajam iš šio trejeto sportininkui C. Euserui – 61-eri.
Sudėję visų trijų komandos lenktynininkų amžių gauname įspūdingą 202 skaičių.
Ir toliau populiariausias „ENEOS 1006 km lenktynių“ automobilis išlieka BMW, kurių šiemet pagrindinių lenktynių trasoje matysime net 19 arba vos vienu mažiau, nei pernai.
Antroji pozicija populiariausiųjų sąraše atiteko „Honda“ markei (6), trečiąja-ketvirtąja vietomis dalijasi „Porsche“ ir „Volkswagen“ (po 3), penktoji – „Audi“ (2).
Trasoje ratus suks tokie unikalūs automobiliai, kaip „Aquila CR1by Speed-Styling“, „Marcos Mantis Cup Car Model“, „Subaru Impreza WRX“, „Lotus Exige“, „Lexus IS-F“, „Ford MK2 ZAK“, „Alfa Romeo“, „Toyota“ ir „Lada“, kuriuos bus nesunku įsiminti, nes jų matysime tik po vieną.
Pirmoji akivaizdi pažintis tiek su sportininkais, „ENEOS 1006 km lenktynių“ dalyviais, tiek su jų kovine technika palangiškių ir kurorto svečių laukia jau ketvirtadienį, liepos 21-ąją, kai 10 val. prasidės visų lenktynėse dalyvaujančių automobilių paradas į centrinę Vytauto gatvę ir ten vyksiantis komandų pristatymas bei lenktynių atidarymas.
Iškart po spalvingos atidarymo ceremonijos žiūrovai stebės didžiojo maratono uvertiūrą – trumpas, dinamiškas ir labai azartiškas „Dynami:t Super Sprint“ lenktynes.