Tačiau Lietuvos automobilių sporto federacija išsklaidė abejones dėl sporto ateities ir paskelbė, kad kitąmet čempionatas vyks tokiu pačiu principu kaip ir anksčiau, o renginius rengs net du organizatoriai: du etapus Lietuvoje festivaliu automobilininkams pavers „Ring Challenge“, o lenktynes Latvijos ir Estijos trasose surengs patyrusi „Autosporta klubs X Sports“ komanda, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Kalendorius ir formatas liks nepakitę
2019 metų Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato sezonas išlaikys dalyviams įprastą formatą: dvejos lenktynės Lietuvoje, Kačerginės „Nemuno žiede“ ir dvejos – Baltijos šalyse. Pirmosios lenktynės Kačerginėje vyks gegužės 18-19 dienomis, po jų – gana ilga pertrauka iki antrojo etapo Rygoje esančioje Bikerniekų trasoje, kuris bus surengtas rugpjūčio 16-18 dienomis.
Rugsėjo 7-8 lenktynės grįš į „Nemuno žiedą“, o finalas, kaip ir 2018-aisiais, vyks Estijoje, Parnu esančioje „Auto24 ring“ trasoje, rugsėjo 21-22 dienomis. Naujovė tik ta, kad čempionato lenktynes rengti patikėta dviem organizatoriams: etapus užsienyje rengs latviai, o Lietuvoje lenktynių festivalį kurs tik pirmus metus šioje rinkoje gyvuojantys „Ring Challenge“ organizatoriai.
„Nors „Ring Challenge“, kaip C lygos čempionatas buvo surengtas pirmą kartą, šie organizatoriai pateisino visus lūkesčius, be to, kalbant su jais pastebėjome gražų požiūrį į automobilių sporto populiarinimą ir vystymą. Būtent todėl ir pasirinkome juos organizuoti aukščiausios lygos lenktynes“, - aiškino LASF Žiedo komiteto pirmininkė Inga Juškevičiūtė.
„Ring Challenge“ lenktynių serija debiutavo tik šiemet kaip C lygos varžybos pradedantiesiems ir išsyk buvo pramintos mažuoju „Fast Lap“, sugražinusiu pirmapradį pastarųjų lenktynių jaukumą. Milžiniškas populiarumas ir du sklandžiai įvykdyti etapai nebuvo nepastebėti.
Kurs lenktynių festivalį šeimai
„Pradedant organizuoti pirmąjį „Ring Challenge“ mūsų vizija ir svajonė buvo ta, kad kada nors gal ir mes galėsime suorganizuoti A lygos lenktynes. Sakėm, kad eisim į priekį, augsim, o šiemet tokia galimybė mums nukrito tiesiai iš dangaus. Tad mes negalėjome praleisti šios progos“, – sakė „Ring Challenge“ organizatorė Ugnė Rukšėnaitė.
Organizatoriai sako, kad lenktynes mėgėjams stengėsi pritraukti kuo arčiau aukščiausios lygos varžybų, kad pradedantieji iš karto papultų į teisingą katilą ir kad susipažintų su aukščiausios lygos lenktynių niuansais, priprastų prie jų.
„Organizuodami C lygos lenktynes šiais metais norėjome viską pritraukti kuo arčiau A lygos, kad atvestume naujų žmonių, naujų dalyvių. Puikiai suprantame, kad dabar visos taisyklės bus daug griežtesnės ir bus dar sunkiau. O ir renginys turės būti didesnis ir mes esame nusiteikę viską daryti tik geriau, esame tam pasiruošę. O dėl pačių lenktynių – varžybas vykdo LASF, mes tik organizuojame renginį, ir stengsimės, kad jis augtų bei didėtų, norime, kad kovų trasoje pažiūrėti susirinktų ne tik automobilių sporto mėgėjai, bet ir jų šeimos. Mūsų vizija – sukurti lenktynių festivalį visai šeimai ir pasiūlyti veiklos įvairiausių amžiaus grupių žmonėms“, – ateities siekius išdėstė U. Rukšėnaitė.
Užsienio etapai atiduoti latviams
„Ring Challenge“ antruosius savo metus vis dar gyvens Kačerginės „Nemuno žiede“. Tuo tarpu du užsienyje vykstančius etapus organizuos latvių automobilių sporto klubas „X Sports“.
Šie patirties rengiant lenktynes nestokoja, mat jau eilę metų sėkmingai organizuoja Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatą, Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių čempionatą bei aibę kitų vietinės reikšmės renginių. Tikimasi, kad šis organizatorius į Lietuvos čempionatą pritrauks naujų dalyvių iš užsienio, be to, lietuviškomis kovomis sudomins Latvijos bei Estijos automobilių sporto mėgėjus, kurie į užsienyje vykstančias lietuvių lenktynes ateiti nematydavo jokios prasmės.
Nauja „mono“ klasė
2019-ųjų metų Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato reglamentas keisis minimaliai. Automobilių klasės išliks tokios pačios kaip ir anksčiau, tik atsiras nauja, Egidijaus Janavičiaus sukurta „BMW 325“ mono klasė, kur dalyviai prie starto linijos stos visiškai identiškais automobiliais ir turės parodyti įgūdžius prie vairo, mat įgyti technikos pranašumo nebus įmanoma.
I. Juškevčiūtė patvirtino, kad daugiau pokyčių žiedinėse lenktynėse atsiras 2020 metais. Tuomet bus panaikinta „Open“ klasė ir siekiant apriboti „R3000+“ klasės arklio galių lenktynes šiems automobiliams taip pat bus įvesti tam tikri techniniai apribojimai, kurie turėtų gražinti konkurencingumą.