„Lenktyniaujant ant sausos dangos važiuoti pirmam yra vienas nedėkingiausių užsiėmimų, nes tenka „valyti“ trajektoriją nuo kelio paviršiuje esančių smulkių akmenukų, kurie stipriai koreguoja sukibimą. Geriausiomis sąlygomis tuomet naudojasi koks tuzinas vėliau startuojančių varžovų. Tačiau kai greičio ruožas žliugsi po smarkios liūties, viskas apsiverčia aukštyn kojom: pirmieji automobiliai juda tvirčiausia danga, kuri po kiekvieno vėlesnio kontakto su ratais tampa vis klampesne“, – atvirauja Vaidotas Žala, „Rally Žemaitija“ triumfavęs dvejus pastaruosius metus iš eilės.
Prieš atvykstant į Kelmę keletas ralio meistrų surengė paskutiniuosius testus Aukštaitijoje, kurių metu trumpai, bet „dalykiškai“ palijo. Visos kelio vietos, kuriose vanduo lėčiau sunkėsi į gruntą, akimirksniu virto čiuožyklomis, privertusiomis radikaliai mažint greitį.
„Žvyrkelių danga tik iš pirmo žvilgsnio visur vienoda, tačiau realiai padangų sukibimą tokiuose keliuose lemia daugybė dalykų. Jei jų tiksliai neiššifruoji – tampi keleiviu prie vairo. „Rally Žemaitija“ trasos lenktynių išvakarėse taip pat gavo daug lietaus, todėl spėju, kad daug kur – ypač miškus kertančiose atkarpose – gali būti labai slidu“, – pastebi V. Žala.
Svarbu tai, kad prieš porą metų pakoreguotame ralio reglamente atsirado draudimas papildomai platini padangų protektoriaus griovelius, kurie važiuojant permirkusiais keliais itin pagerindavo sukibimą. Dabar visi koviniai automobiliai apauti vienodomis „Pirelli“ padangomis, todėl patyrusių ralio vilkų gebėjimas darbuotis specialiu gumos pjaustymo įrankiu liovėsi būti pranašumu.
Ir V. Žala ir kitas „Rally Žemaitija 2020“ favoritas Vytautas Švedas juokavo, kad dabartinės sąlygos išspręs dulkių problemą bei leis šiek tiek sutaupyti.
„Tokiu oru padangos nekaista ir labai mažai dyla. Jei tik rato neprakerti į kokį nors akmenį, vienu komplektu gali pravažiuoti visus 100 km greičio ruožų. Kita vertus, vasarinis lietus – jei tik kiek stipriau košia vėjas ir pakaitina Saulė – sąlygas trasoje gali pakoreguoti žaibiškai. Tame pat greičio ruože gali netgi pakelti dulkių, tačiau įnėręs į mišką, patekti skystą pliurzę. Faktas, kad šįkart reikės būti itin susikaupus“, – akcentuoja V. Švedas.
Kiti „Rally Žemaitija 2020“ dalyviai tikino, kad į pagrindinius trofėjus pretenduojantys ekipažai turi pernelyg daug kovų patirties pačiomis įvairiausiomis sąlygomis, todėl nenuspėjamas oras didelių korekcijų padaryti neturėtų.
„Manau, kad Vaidotas Žala, Janis Vorobjovs, Giedrius Notkus, Vytautas Švedas čia visus pastaruosius metus važiuodavo itin greitai ir iš savo technikos išspausdavo viską. Nėra jokių priežasčių ir dabar būti lėtiems. Totalizatoriuje statyčiau už Vaido pergalę“, – svarsto Dominykas Butvilas, į ralio trasas grįžtantis po dviejų metų pertraukos.
Dėl šios priežasties jis tikino neturįs jokių didelių ambicijų ir galimybių mesti iššūkį minėtiems ekipažams, nes per šį laiką akys atpratusios nuo greičio, o gal 30 km testų „Rally Žemaitija 2020“ išvakarėse yra pernelyg kuklus pasirengimas rimtai kovai.
Mindaugas Varža su Nerijum Malasevičium, į lenktynes atvykusiu iš Švedijos, taip pat prisipažino, kad ralio išvakarėse turėjo inventorizuoti savo tikslus – paskutinio testo metu ant automobilio kėbulo liko azartiškos treniruotės pėdsakų, o variklis gal 20 sekundžių dirbo po to kai karteryje nebebuvo likę alyvos.
„Pasiskolinome N grupės „Mitsubishi EVO X“ iš J. Vorobjovso garažo. Nors jo valdymas mažiau specifinis ir artimesnis standartiniam automobiliui nei „Ford Fiesta Proto“, visgi tam irgi reikia adaptacijos. Tikimės tiesiog tvarkingai startuoti ir pamažu greitėti“, – teigia N. Malasevičius, sportinė formą pastaraisiais mėnesiais palaikęs motokroso trasose.