Vytauto gatvėje vykusio spalvingo visų dalyvių parado metu tiek lenktynininkai, tiek susirinkę žiūrovai, jau nekalbant apie renginio organizatorius ir oficialius asmenis, prisiminė svarbiausias, labiausiai į atmintį įstrigusias kovas, puošusias daugumą lenktynių.

Tradiciškai dar prieš šventinį varžybų atidarymą centrinę kurorto gatvę užpildžiusi palangiškių ir kurorto svečių minia nepraleido progos pabendrauti su sportininkais, komandų vadovais bei iš labai arti apžiūrėti jų kovinę techniką, parengtą jubiliejinėms, 20-osioms ilgų nuotolių batalijoms.

Dvidešimtmetę renginio istoriją skambiausiais akordais priminė ir „69 danguje“ grupės merginos, atlikusios hitais tapusius įvairių metų lenktynių himnus.

Maratoninių lenktynių senbuvius, vėl susirinkusius į Palangą, ir varžybų debiutantus, kurių dar tik laukia pirmasis toks išbandymo egzaminas, linkėdami didžiausios sėkmės ir komandų lūkesčius pateisinančio finišo, ekipų vadovus ir trenerius, teisėjus ir visus susirinkusius sveikino Palangos miesto vicemeras Rimantas Mikalkėnas, Kretingos rajono meras Antanas Kalnius, lenktynes rengiančios VšĮ „Promo events“ vadovas Darius Jonušis ir kiti automobilių sporto entuziastai.

„Šiemet, prie jubiliejinių renginio istorijoje, 20-ųjų ilgų nuotolių lenktynių starto Palangoje išsirikiuos 38 komandos. Stebėtinas sutapimas – lygiai tiek pat, kiek ir pernai, tačiau tai bene vienintelė jas siejanti sąsaja, - lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė varžybų vyriausiasis sporto komisaras Gražvydas Smetonis. – Drįstu prognozuoti, jog šiemet sportininkų laukia daug atkaklesnė, žiūrovams tiesiog nenuspėjama kova, nes bent jau pirmojo dešimtuko pajėgos ir galimybės – kone lygios. Todėl itin sunku prognozuoti kvalifikacinių varžybų TOP 10-tuką, o dėl to žiūrovai tikrai laimės“.

Galima neabejoti patyrusio automobilių sporto specialisto įžvalgomis, nes Gražvydas - vienas iš nedidelės grupės ištikimųjų 1000 km lenktynėms, čia dirbantis nuo pat pirmųjų varžybų, įvykusių 2000 metais.

Panašios nuomonės ir daugelis sportininkų, komandų vadovų, prognozuojančių aštrią kovą.

„Šiemet mūsų tikslas toks pat kaip ir pernai – važiuoti iki pabaigos. Subūrėme stiprią komandą, visi vairuotojai greiti, tad sieksime padaryti geriausia, ką galime. Po ketvirtadienio bei penktadienio treniruočių galutinai sudėliosime lenktynių strategiją – matysime, koks kurių vairuotojų pajėgumas ir kuriam reikėtų pradėti lenktynes, o kuriam – finišuoti“, – dalijosi mintimis „MV Sportas by Algirdai“ komandos vadovas Andrius Ramanauskas, kurio vadovaujami lenktynininkai tikslo sieks kaip ir pernai su „Hyundai i30N TCR“.

Optimistiškai nusiteikęs iš Didžiosios Britanijos į Lietuvą atvyko ir, galima sakyti, nuolatinis šių maratoninių lenktynių dalyvis, „Dynami:t Energy by Baltic Petroleum“ ekipos lenktynininkas Drew Holland.

„Prieš kelias dienas vairuodamas labai greitą žoliapjovę susilaužiau keturis šonkaulius, tačiau įtakos mano pasirodymui per „Aurum 1006 km lenktynes“ tai neturės. Jeigu Palangoje bus vėsus oras – viskas bus gerai, mūsų „Chevrolet Corvette Z06“ – vienas greičiausių automobilių klasėje. Tačiau jeigu tvyros karštis, gali kilti problemų – V8 variklis išskiria labai daug šilumos“, – sakė svečias iš Didžiosios Britanijos.

Ilgos, bemaž 10 valandų trunkančios varžybos – iš tiesų nenuspėjamos, kupinos siurprizų ir teikiančios galimybių „iššauti“ bet kam, nebūtinai vairuojantiems greičiausius automobilius. Dar aštresnė lygiaverčių varžovų kova prognozuojama klasėse.

Pradėjo nuo trumpų varžybų

Tą įrodė ir nepažeista daugelį metų gyvuojanti tradicija – varžybų tvarkaraštyje esančių gausybės renginių virtinę pradėti irgi tradicinėmis, trumpomis, tačiau labai dinamiškomis, žiūrovus užvedančiomis „Dynami:t Super sprint“ lenktynėmis, kurios šiemet prasidėjo kiek neįprastai – „Safety car“ automobilio išvažiavimu.

Jubiliejinių „Aurum 1006 km lenktynių“ devizas – saugus eismas. Todėl ir „Safety car“, kuriuo šiemet tituluojamas naujasis „Kia ProCeed“, pasirodymas nebuvo atsitiktinis.

Lenktynių saugumas - pirmaeilis jų organizatorių uždavinys, o saugumą ir tvarką trasoje padeda užtikrinti ne tik patyrę kvalifikuoti specialistai, bet ir technika. Saugos automobilio ir jo įgulos pagrindinis uždavinys – patikrinti ir įsitikinti, kad trasa saugi.

Nutilus sveikinimo kalboms ir Palangos orkestro muzikantų vario dūdoms Vytauto gatvę beregint užtvindė galingų motorų gausmas.

Čia vykusias pirmąsias „Aurum 1006 km lenktynių“ programoje „Dynami:t Super sprint“ varžytuves, kurias pristatė lenktynių partneris „Volfas Engelman“, laimėjo Kauno ASK komandos narys Dovilas Čiutelė, su jau legendine „Lada 2104“ 60 metrų distanciją įveikęs per 4,96 sek.

Tai savotiškas tik prieš dešimtį dienų savo 44-ąjį gimtadienį atšventusio Dovilo olimpas, į kurį jis nuosekliai kopė.

Priminsime, jog prieš trejus metus kaunietis analogiškas varžybas baigė trečias, pernai – antras, o šiemet visiems diktavo madas.

Antras liko „Porsche Baltic“ lenktynininkas Martynas Žilinskas, tą patį nuotolį su kur kas įspūdingesniu „Porsche Cayman GT4“ įveikęs per 5,27 sek.

Su trečiąja prizine vieta lenktynių organizatoriai, komandos draugai ir susirinkusieji Vytauto gatvėje sveikino „Adma-Reimpex“ ekipos sportininką Dominyką Veršinską, su BMW 330 trasoje sugaišusį 5,62 sek.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)