Tarp skaitlingumu pirmaujančių BMW, „Honda“, „Porsche“, „Volkswagen“ ir „Audi“ automobilių trasoje ratus suks ir tokie unikalūs modeliai, kaip „Aquila CR1by Speed-Styling“, „Marcos Mantis Cup Car Model“, „Lotus Exige“, „Lexus IS-F“, „Ford MK2 ZAK“ ir kiti.
42 komandų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Didžiosios Britanijos, Švedijos, Belgijos ir Olandijos sudėtyse – 142 lenktynininkai ir 42 komandų vadovai.
Šalių, kurioms atstovauja sportininkai, geografija platesnė, nei delegavusių savo komandas į „ENEOS 1006 km lenktynes“. Šiemet čia varžysis dešimties valstybių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Belgijos, Olandijos, Švedijos, Didžiosios Britanijos, JAV ir Izraelio – sportininkai.
Kieno ambicijos grįstos ne vien troškimais ir gerais norais, parodys tik šeštadienio lenktynės, tačiau iš varžybas pradėsiančių 42 komandų daugelio jėgos šįmet apylygės, teigia organizatoriai. Todėl išskirti ryškius favoritus sunku net specialistams. Kita vertus, tokiose ilgų nuotolių lenktynėse ne viską lemia arklių kaimenė po bolido dangčiu ar sportininkų patirtis. Tą šioje trasoje jau yra pavykę įrodyti ne vienai komandai, kurių koziriai prieš lenktynes nebuvo aukštai vertinami.
Tokios nuomonės buvo ir tituluočiausias šalies automobilių sportininkas, dešimt kartų iškovojęs buvusios Tarybų sąjungos ralio čempiono titulą Stasys Brundza, lygiai prieš dešimt metų Palangoje po 1000 km lenktynių atsisveikinęs su aktyviuoju sportu, tačiau ketvirtadienį Vytauto gatvėje vėl noriai bendravęs su žiūrovais apie pasirengimą lenktynėms.
Paprastai visada besilaikantis duotojo žodžio S. Brundza, negalėdamas atsispirti šių lenktynių traukai, 2006 m. vairavo „Chevrolet Corvette“, o 2008 ir 2009 m. – „Ferrari F430“.
Šįkart S. Brundza tapo olando Coro Eusero komandos „Cor Euser Racing“ nariu ir drauge su jos vadovu C. Euseru bei amerikiečiu iš Arizonos Jimu Briody pilotuos išskirtinį, 5,7 litro darbo tūrio V8 variklį turintį „Marcos Mantis Cup Car Model 1“ prototipą, išvystantį 355 AG pajėgumą ir 284 km/val. maksimalų greitį, o 100 km/val. atžymą pasiekiantį vos per 4,3 sek.
Žiūrovai, suprantama, nestokojo dėmesio gerai pažįstamam, mėgstamam sportininkui ir grėsmingai atrodančiam, dar nematytam šios komandos, galinčios pasigirti solidžiausiu, net 202 metų visų trijų pilotų bendru amžiumi, bolidui.
Dėmesio nestigo ir vienu pagrindinių favoritų laikomam Benediktui Vanagui, ko gero vienodai mėgstančiam ir ralį, ir žiedines lenktynes, ir garsinti Lietuvą Dakaro maratone. Kartu su komandos partneriais jis laimėjo lenktynes Palangoje 2013 m. Apginti titulą troško ir po metų, puoselėjo viltis laimėti ir pernai, tačiau pirmąsyk pavedė sugedusi jo „Porsche“ detalė, o pernai komandos draugas Sebastianas Bleekemolenas per lietų nesuvaldė automobilio ir pažeidė jo radiatorių.
Šiemet „General Financing team Pitlane“ startuoja Palangoje turėdama vienintelį tikslą – laimėti. Be B. Vanago komandos gretose tas pats patyręs olandas S. Bleekemolenas ir tituluočiausias Palangos maratono dalyvis Jonas Gelžinis, per šešiolika metų, kai rengiamos šios lenktynės, ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio kopęs net penkis kartus.
Kada gi pagaliau iššaus Čapkauskas su kompanija? Tokį klausimą šurmulingame lenktynių parade galėjai išgirsti iš ne vieno gerbėjo lūpų.
Iš tiesų „Carre & MVP by Algirdai“ komanda (Ramūnas Čapkauskas, Deividas Jocius ir Andrius Jasionauskas) gali didžiuotis turėdama bene greičiausią bolidą ir puikius, vienas kito vertus lenktynininkus. Tačiau kaprizingoji jų „Aquila SR1“, žiūrėk, apsuka kelias dešimtis labai greitų ratų, pagarbiu atstumu atsiplėšia nuo varžovų, fiksuoja net trasos rekordą ir ...ima ir sustoja dėl kokios nors techninės problemos. Gal penktas bandymas pagaliau nemeluos?
Tikslas – tik pergalė. To neslepia „Palanga SPA hotel by EMG Motorsport“ komanda, kurios nariai Nemunas Dagilis, Steve'as Vanbellingenas ir Tomas Van Rompuy, kaip ir B. Vanago ekipa, pilotuos „Porsche 911 GT3 Cup“.
Argi ne to paties tikslo vedini į Palangą atvyko „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“ patyrę lenktynininkai Wardas Sluysas, Davidas Colembie ir Michaelas Verhagenas, kurių
pavardės puikiai žinomos daugelyje Europos trasų? O argi neverta rimtų varžovų BMW M3 vairuosianti „Techninio projekto“ komanda – Giedrius Notkus, Remigijus Devainis bei Mindaugas ir Vygantas Urbanai?
Neverta ginčytis, nes nė viena ekipa Vytauto gatvėje ginklų dar nesudėjo. Tuo didesnė intriga laukia šeštadienį „ENEOS 1006 km lenktynių“ finiše.
Aprimus vario dūdoms ir sveikinimo kalboms Vytauto gatvę užtvindė galingų motorų gausmas. Čia vykusias pirmąsias „ENEOS 1006 km lenktynių“ programoje trumpas, tačiau labai dinamiškas ir azartiškas „Dynami:t Super sprint“ varžytuves, kurias pristatė lenktynių partneris „Volfas Engelman“, laimėjo „Antėja kraujotyrimai“ komandos narys, sporto meistras Ričardas Baubinas, su „Audi A4RS“ maždaug 60 metrų atkarpą įveikęs per 5,04 sek.
Antras liko svečias iš Olandijos, „Mojo Louge Racing by JR Motorsport“ komandos narys Michaelis Verhagenas, tą patį nuotolį įveikęs per 5,18 sek.
Trečiasis ir ketvirtasis prizininkai parodė absoliučiai vienodą 5,39 sek. laiką, tačiau aukštesnis podiumo laiptelis atiteko „Juta-Bauer Rally Team“ nariui Ramūnui Čapkauskui (BMW M3), o ketvirtoji vieta pripažinta „Pakuotės centras/Racing Adventure“ sportininkui Dovilui Čiutelei (LADA 2104).
Ketvirtoji vieta pagal renginio nuostatus Dovilui atiteko tik todėl, kad jis vėliau nei Ramūnas startavo ir tuo pačiu užfiksavo šį rezultatą.
Trečiadienį baigus darbą techninei komisijai paaiškėjo, kad visos ekipos pasirengusios lenktynių startui. Po parado ir lenktynių atidarymo ceremonijos jos išjudėjo į pirmąsias treniruotes.
Penktadienį sportininkai toliau treniruosis, o nuo 15.55 val. dalyvaus kvalifikaciniuose važiavimuose. Pagrindinės varžybos šeštadienį startuos vidurdienį.
Apie pirmąją pasirengimo varžyboms dieną išsamiai papasakojo lenktynes komentuosiantis Dainius Matijošaitis.