Atšauktas paskutinis ruožas
Lenktynininkai į Lietuvą grįžo pakilios nuotaikos – pirmą kartą į vieną ekipažą susėdę vyriškiai aukščiausio lygio varžybose pasiekė tokius aukštus rezultatus. Pirmąją dieną, po be kuriozų, kaip kad užstrigęs greičio pedalas neapsiėjusio prologo, antrąją dieną lietuviai iš 38 vietos pakilo iki 16. Trečiąją, pravažiavę pirmąjį 72,96 km ilgio greičio ruožą pakilo iki 13 pozicijos. Antrą kartą jis buvo atšauktas dėl pavojingų kelio sąlygų ir daug avarijų.
Lietuviai dievagojasi, kad jei lenktynės nebūtų buvę nutrauktos anksčiau laiko, jie būtų sugebėję kilti dar aukščiau. „Tikrai norėjome važiuoti dar. Nespėjome išeikvoti savo jėgų, ir automobilis per visas dienas išliko be didesnių įbrėžimų. Tiesa, priešpaskutiniame greičio ruože kliudėme akmenį, taigi pusę kelio važiavome neturėdami ratų suvedimo. Serviso metu problema buvo pašalinta, taigi jei ne atšauktas paskutinis ruožas, būtume dar labiau kilę“, – pasakojo Vilmantas Audzijonis.
Sėkmingas naujas projektas
Nepaisant to, ekipažas savo pasirodymu labai patenkintas. Juk šis Vilmanto ir Vaidoto tandemas viename automobilyje varžybose sėdi pirmą kartą. V. Audzijoniui ralio reidas – naujas amplua. Jis sako, kad palaikyti aukštą tempą jam padėjo automobilių sporto maestro Jono Dereškevičiaus įskiepyti pagrindai. Nepakenkė ir bėgant maratonuose išugdyta ištvermė, patirtis žiedinėse lenktynėse ir su Enduro tipo motociklu.
Daugkartiniam Lietuvos bekelės varžybų čempionui V. Paškevičiui šturmanavimas taip pat nauja – jis pratęs sėdėti vairuotojo vietoje. Šiame ralio reido pasaulio čempionato etape jis Vilmantui atliko ne tik šturmano, bet ir mokytojo, patarėjo vaidmenį. „Geras vairuotojas yra Vilmantas. Galbūt tik pradžioje reikėjo šiek tiek paraginti važiuoti greičiu, tačiau jau po pirmųjų kilometrų skuodėme tiek, kiek leidžia automobilis“, – teigė Vaidotas.
Varžėsi prieš galingiausius
Būtent automobilis neleido kovoti dėl prizinių vietų. „Palanga Visit Apartaments“ ekipažui su standartiniu „Toyota FJ-Cruiser“ teko varžytis prieš galingiausius T1 klasės monstrus, tokius kaip „Toyota Hilux Overdrive“ ar „Hummer H3 EVO“. „Japonų automobilių gamintojas tiesiog mūsų vairuojamam modeliui neišpirko standartinių automobilių T2 klasės homologacijos, taigi turime varžytis su T1 klasės automobiliais“, – paaiškino V. Paškevičius.
„Skaičiuojant pagal T2 klasės rezultatus, kuriai realiai priklauso mūsų automobilis, mes būtume iškovoję antrą vietą“, – pridūrė V. Audzijonis.
Nepaisant to, niekas komandoje dėl to nė kiek nepergyvena ir tik džiaugiasi. Tokių rezultatų nebuvo tikimasi, kelti tikslai – tik edukaciniai: susipažinti su pasaulio ralio reido čempionato specifika, susipažinti su pasaulinio lygio varžybomis iš vidaus ir galiausiai išsibandyti automobilį.
V. Audzijonis sako, kad įgyvendino viską, ir išmoko dar daugiau: vis kintanti kelio specifika išmokė žaibiškai įvertinti jo būklę, ir itin greitai prisitaikyti prie besikeičiančių kelio sąlygų. Juk tokio tipo lenktynėse, kai greičio ruožų ilgis neretai siekia ir 200 km, o vienintelis kelrodis – šturmano diktuojamos nuorodos, „važiuoju kiek matau“ posakis įgauna naują prasmę.
Treniruotė prieš Dakarą?
Pasaulio ralio reido čempionato etapas, „Baja Poland“ varžybos „Palanga Visit Apartaments“ tandemui buvo pirmasis, puikiai iškepęs blynas. Vilmantas atskleidžia, kad tai yra tik pradžia, mat bręsta ilgalaikis projektas išvažiuoti į Dakarą.
Tokie planai lenktynininko galvoje dūzgė gerokai anksčiau, kai jis dar lenktyniavo motociklais kroso ir Enduro trasose. Po vienos didesnės avarijos apie motociklą ir tuo labiau Dakarą jam teko pamiršti, tačiau dabar Vilmantas iš naujo ruošiasi maratoną pravažiuoti automobiliu. Po „Baja Poland“ varžybų, įveikęs beveik 500 km greičio ruožais maratonus bėgiojantis vyriškis nusijuokė, kad net nesuprakaitavo: „Svarbiausia buvo neprarasti budrumo“.
Sekite mūsų naujienas Facebooke.