Kaip skaičiuojami taškai?
Pradėkime nuo „Fast Lap“ taisyklių 8 skyriaus – taškų lentelė, kurios pagalba preciziškai išmatuojamas kiekvienas dalyvis ir sezono gale šampano pursluose nusprendžiama, kuris buvo greičiausias. Taškai „Time Attack“ bei „Wolf Race“ rungtyse skaičiuojami vienodai: pirmos vietos nugalėtojas gauna 10 taškų, o likę 9 lenktynininkai atitinkamai po vieną mažiau. 11-asis ir visi lenktynininkai už jo – simboliškai gauna po vieną tašką.
„Time Attack“ disciplinoje yra STR2500, STR2500+, PRO1600, PRO2500, PRO2500+ klasės, kuriose lenktynininkai gauna taškus už iškovotas pozicijas. Į finalinius „Super Lap Street“ ir „Super Lap Pro“ važiavimus patekę lenktynininkai pelno taškus ir juos kaupia kovoje dėl bendrųjų STREET ir PRO įskaitų pozicijų.
„Wolf Race“ dalyviai taip pat gauna taškus ir už išvažiavimą į trasą. Visose klasėse R1600, R2000, R3000 ir R3000+ skaičiuojamos atskiros įskaitos. Kiekviena klasė turi du važiavimus, taigi maksimalus taškų skaičius per vieną etapą siekia 20 taškų.
STR2500: nuožmios gatvės kovos
„Time Attack STR2500“ klasėje susiklostė dviejų greičių kova dėl taškų. Nuo pat sezono pradžios vienvaldis lyderis ir asfalto džiunglių karalius Justas Gudavičius (30 taškų) su „Mazda Miata“ ir „Honda K-Series“ varikliu.
J. Gudavičius šį sezoną skina vieną pergalę po kitos ir paskutinį etapą gali ramiai dalinti patarimus savo artimiausiems varžovams ir senbuviams Vytui Bilinskui (18), Tomui Buškevičiui (18) ir Ignui Domeikai (18). Jie šiame sezone lieka įnirtingai kovoti dėl trečiosios ir antrosios vietos STR2500 sezono įskaitoje.
Akivaizdu, kad J. Gudavičiui išaušo metas kasdien naudojamą „Miatą“ palikti gatvėms ir persikelti į PRO klasę pažaisti su dideliais berniukais. Jam tai priminti bandys savo kasdieninę „Honda S2000“ atsivešiantis Tauras Tunyla, kuris gali sumaišyti senbuvių kortas.
STR2500+: Vienvaldis lyderis
Šioje klasėje susiklostė tokia pati padėtis kaip laipteliu silpnesnėje, tik čia įvyko daugiau rokiruočių. Čia vienvaldis lyderis yra Dainius Kablys su sunkiai į standartinį panašiu „Mitsubishi Lancer EVO X“ (27).
D. Kabliui kortas šiek tiek sujaukė trečiajame etape apsilankę Estijos trasos gyventojai Stenas Pentusas ir Thomas Padovanis. Jie dalindamiesi „Porsche 991 GT3 RS“ automobiliu Pernu trasą įveikė net dviem sekundėm greičiau. D. Kablys tądien lipo ant trečiojo apdovanojimų pakylos laiptelio.
Visgi estiški smūgiai neparklupdė lietuvio ir jis toliau lieka šios klasės lyderiu.
Dėl antros vietos sezone vyksta tikrasis braliukų mūšis, kuriame dalyvauja lietuvis lenktynininkas Simonas Urbonas su „Subaru Impreza“ (15), jau girdėtas estas Th. Padovanis su „Porsche 991 GT3 RS“ (12), latvis Arturas Batrakas su „Mitsubishi Lancer Evo VI“ (11) ir kiti.
Po paskutiniojo etapo į antrąją vietą pretenduoja net 10 dalyvių, o į trečiąją net 12.
„Street“ bendra įskaita: finalininkų rungtynės dėl trofėjų
STR bendrojoje įskaitoje taškus gauna tik tie lenktynininkai, kurie dalyvauja „Super Lap“ finaliniuose važiavimuose. Rokiruotės čia tokios pačios įprastos kaip orų permainos lietuviškoje vasaroje.
Daugiausiai taškų po trečiojo etapo kol kas turi STR2500+ klasės vienvaldis lyderis D. Kablys (28), tačiau jo pirma vieta gali atitekti S. Urbonui (19). Tokiu atveju pastarasis ketvirtajame etape „STR Super Lap“ metu turėtų užimti pirmąją vietą, o D. Kablys nepakilti aukščiau nei devintoji pozicija.
Vis dėlto realesnis scenarijus yra toks, kad S. Urbonas privalo apginti antrąją vietą nuo artimiausių varžovų Algirdo Gelžinio (16), J. Gudavičiaus (12) bei Mariaus Bartkaus (10) ir surinkti surinkti bent jau 7 taškus.
A. Gelžinis šiuo metu užimantis trečiąją vietą taip pat negali ramiai snausti, nes jį gali aplenkti net 5 sportininkai.
„PRO1600“: mažųjų intriga
„Time Attack PRO1600“ klasėje karaliauja automobiliai turintys mažiausią variklio kubatūrą, tačiau šiuos automobilius pilotuoja greiti ir patyrę vairuotojai. Pirmoje šioje klasės vietoje gana tvirtai laikosi praeitų metų greičiausios „Mazda Miata“ vairuotojas Tauras Tunyla su nuotaikingu „VW Lupo“ (28).
Nuo jo 10 taškų atsilieka 17-metis Lukas Stanevičius su devinto dešimtmečio kišenine raketa „Honda CRX“ (18). Jis turi teorinę galimybę po šio etapo aplenkti T. Tunylą, tačiau tokiu atveju L. Stanevičius turėtų užimti pirmą vietą savo klasėje, o T. Tunyla tiesiog nestartuoti.
Į antrąją vietą kėsinasi net 5 dalyviai, o tarp jų „Fast Lap“ senbuvis Tomas Jatkevičius su „VW Golf I“ (14) bei arčiausiai esantys broliukai iš Latvijos Matinas Bezbailis (13) bei Edvinas Vansovicas (11).
L. Stanevičius norėdamas apsiginti nuo Tomo paskutiniajame etape turėtų surinkti nemažiau nei 7 taškus, o tai yra garbinga trečia vieta PRO1600 klasėje.
Tiesa, L. Stanevičius įsivėlė į lenktynes su laiku. Trečiadienį pilotas patyrė avariją treniruotės metu ir skuba savo „Honda CRX“ prikelti lenktynėms, todėl įtampa dar labiau auga.
PRO 2500: „hondistų“ susirėmimas
Šio sezono vienintelė „Time Attack“ įskaita, kurioje pirmas tris vietas užimantys dalyviai vienas nuo kito atsilieka vienaženklėmis taškų sumomis. Trys „Honda“, trys K serijos varikliai ir trys bebaimiai vairuotojai – puikus azarto ir įtampos kokteilis paskutiniam šio sezono etapui.
Pirmoje vietoje Edvinas Mardosas su „Honda Civic Coupe“ (26), antroje vietoje Julius Skirmantas su „Honda Civic“ (23) ir trečioje vietoje sezono pradinukas Kristijonas Pelanis su „Honda Civic“ (21).
Visgi kortas stipriai sumaišė J. Skirmantas, kuris „Summer Race“ lenktynių metu nepataisomai sudaužė savo sportinį automobilį ir nedalyvaus ketvirtajame varžybų etape. Taigi K. Pelaniui reikia surinkti bent du taškus ir sezono lentelėje jis pakils į antrąją vietą.
Žinoma, tai tik teorija kadangi kiti dalyviai nesnaudžia ir gali pakilti į prizines klasės vietas. Šiuo metu į pirmąją PRO2500 poziciją kėsinasi net 3 sportininkai, o vienas iš jų gerai žinomas senbuvis, „Artas Racing“ komandos atstovas Aleksandras Iljinas (16).
PRO 2500+: „bombų“ laukas
Ne veltui šios klasės pavadinime yra + ženklas, kuris reiškia daugiau arklio galių ir daugiau greičio. Šioje klasėje nuo neatmenamų laikų šėlsta Jonas Poškus su ištikimuoju „Mitsubishi Lancer EVO VIII“ (26).
Žvelgiant į šio sezono taškus, jis nuo pat sezono pradžios matuojasi su Dainiumi Matijošaičiu (20) vairuojančiu legendinį „XTRA EVO“. Paskutinių matavimų metu D. Matijošaitis net sugebėjo pagerinti Estijos trasos rekordą bei uždegti savo bolidą.
Deja, ketvirtajame etape artimiausio J. Poškaus konkurento neišvysime, todėl jis gali drąsiai dalinti patarimus artimiausiems savo konkurentams, tarp kurių – dar vienas senbuvis Tomas Sveikauskas su legendine „Toyota Supra“ (15) bei Antanas Vėbra su nuostabiu „Mazda RX8“ (14). Verta paminėti, kad tai pirmas A. Vėbros sezonas su naujai sukonstruota ir tik šioms lenktynėms skirta „Mazda“.
Bendroje PRO įskaitoje – lyderis J. Poškus
Bendrojoje PRO įskaitoje lyderis taip pat J. Poškus (30). Kol jis džiaugiasi puikiais rezultatais, antros ir trečios vietos prizininkai turės paplušėti norėdami apginti savo pozicijas. Antroje vietoje įsitaisęs E. Mardosas (19) privalo apsiginti nuo trečioje vietoje esančio T. Sveikausko (12).
Tačiau pastarojo laukia gerokai sunkesnė misija – jis gali netekti sezono nugalėtojo titulo. Jam įkandin lekia žiedinių lenktynių vilkas Egidijus Bulotas su „Porsche 968EBR“ (8). Teoriškai jam užtektų užimti 6 poziciją ir laimėti tik 4 taškus „Super Lap PRO“ važiavimuose ir jis sezono pabaigoje užimtų garbingą trečią vietą. Kad šis scenarijus išsipildytų Tomas turėtų nestartuoti šioje rungtyje.
Taip pat teoriškai į trečią bendros įskaitos vietą gali užkopti dar 9 sportininkai.
R1600: garsu matuojamas azartas
Azartiškosiose „Wolf Race“ lenktynėse susiklostė tokia padėtis, kad azartas čia išliks tik dėl prizinių vietų, nes lyderiai jau aiškūs. Mažiausios variklių ir garsiausių dujų išmetimo sistemų klasėje R1600 matuojasi „Time Attack“ apžvalgoje minėti vardai. Pirmas T. Tunyla (57), antroje vietoje L. Stanevičius (30) ir trečioje vietoje T. Jatkevičius (28).
R1600 patarimus konkurentams drąsiai gali dalinti T. Tunyla, nes jo aplenkti taškais teoriškai ir praktiškai neįmanoma. Pilotas puikiai pasirodė pirmuose trijuose etapuose ir užsitikrino solidžią taškų persvarą prieš antroje ir trečioje vietoje esančius konkurentus.
Tačiau antros vietos laikinas savininkas Lukas turės gerokai pasistengti ir per abu paskutiniojo etapo „Wolf Race“ važiavimus surinkti nemažiau 19 taškų (beveik maksimalų kraitį), tokiu atveju jo artimiausias varžovas Tomas užėmęs dvi pirmąsias vietas liks trečias.
R2000: „Honda“ garbės lenktynės
R2000 klasę drąsiai galima vadinti „Honda“ klase. Čia špagas surėmė net 12 „Honda“ automobilių. Po trijų etapų sezono lyderis E. Mardosas (57), o į jo vietą kėsinasi antroje vietoje esantis A. Iljinas (45). Trečios vietos laikinasis savininkas K. Pelanis (41) šiuo metu turi galimybes užimti tiek pirmąją, tiek antrąją vietas, tačiau tam turi susiklostyti labai palankios aplinkybės.
R3000: BMW poligonas
Tuo tarpu R3000 klasė yra vokiečių inžinerijos pasididžiavimas. Vienoje iš gausiausių „Wolf Race“ klasių, kurią sudaro dvidešimt dalyvių, aštuoniolika iš jų vairuoja BMW automobilius.
Šio sezono metu čia vyksta įnirtinga kova tarp Virginijaus Gelžinio su „BMW E30“ (43) nuo jo tik 6 taškais atsilieka antroje vietoje esantis Židrūnas Šaučiūnas su „BMW 325“ (37) bei tik 7 taškais atsiliekantis Darius Najus su „BMW 330“ (36).
Sunku prognozuoti, kaip pasikeis sezono rikiuotė po ketvirtojo etapo, mat bet koks netikėtumas gali lemti labai didelius pokyčius ant sezono prizininkų pakylos.
R3000+: greičiausi naujokai
Paskutinysis etapas R3000+ bus itin dramatiškas, nes į sezono senbuvius nusitaikė garsūs šių lenktynių naujokai. Čia važiuos Ramūnas Čapkauskas su nauju „BMW M3“, Mindaugas Varža su „BMW M3“ ir Robertas Kupčikas su „BMW 330D“. Šis trio privers dalyvius gerokai paplušėti už vairo.
Čia, kaip ir R3000 klasėje, situacija ganėtinai įtempta. Pirmoje vietoje esantis T. Sveikauskas (46) pirmą kartą nuo 2014 metų sezono pasiekė tokią aukštą vietą R3000+ sezono lentelėje ir turi puikias galimybės tapti šios klasės nugalėtoju.
Jam ant kulnų mina Mantas Jančauskas su „VW Golf VI“ (40). Jis šį sezoną pasirinko puikų automobilį, ruoštą būtent žiedinėms „VW Golf VI CUP“ varžyboms. Trečia vieta ir 37 taškai Indrės Senkutės su „VW Golf V“ kišenėje. Jos puikūs pasirodymai pirmųjų dviejų etapų metu leidžia pretenduoti į pirmąsias R3000+ klasės vietas.
Ketvirtoje vietoje esantis panevėžietis Lukas Kaušila su „BMW M3 E30“ (27) taip pat turi teorines galimybes lipti ant nugalėtojų pakylos, tačiau nereikia pamiršti apie varžybose planuojantį apsilankyti profesionalų trio.
2016 metų sezonas kupinas naujovių ir naujų komandų. Šiemet čia jų net 71. Pirmoje vietoje vienvaldžiai sezono lyderiai „EFR (Evo Freaks Racing)“ komanda (73). Antroje vietoje smagu matyti aukštai užkopusį „SVC (Sportinio Vairavimo Centrą)“ (48). Trečioje vietoje vos vienu tašku atsiliekantys legendiniai „ASK Greičio svajonė“ (47).
Didysis šeštadienis
Rugpjūčio 27 dieną, šeštadienį, vienai dienai Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasa virs „Autoreivo“ miestu. Čia vyks trasos rekordo paieškos „Time Attack“ varžybose, net keturi bendro starto „Wolf Race“ lenktynių azartiški važiavimai, ryškiausias sezono debiutas „Rally Fast“, o sutemus – diskoteka automobiliams, naktinės drifto varžybos „Naktinė šėrykla“.
Į renginį susirinks lygiai šimtas „Time Attack“ dalyvių, daugiau nei penkiasdešimt „Wolf Race“ lenktynininkų, šimtai unikalių automobilių, ryškiausios žiedinių lenktynių, o nuo šio etapo – ir ralio lenktynių žvaigždės.