„Trasą kartu su Pasvalio bekelės entuziastų klubu sudėliojome labai įdomią. Joje bus daug tipiško šiam regionui molio, kuris nekelia problemų, kai yra sausas. Tačiau jeigu palis – dalyvių laukia nuotykiai, nes ant paviršiaus susidaro 10 cm gylio košė, o pati danga – itin slidi. Nučiuožus nuo kelio, dažnam dalyviui teks išbandyti gervę“, – apie kelių dešimčių dalyvių laukiančius netikėtumus pasakojo „4x4 Perimetro“ organizatorius Gediminas Grigaitis.
Iš Dakaro – į Lietuvą
Skaičiuojant viso sezono rezultatus, šiemet numatyta vieno minuso taisyklė – pats blogiausias pasirodymas etape minusuojamas ir galutinėje sezono įskaitoje sudedami tik pasirodymai trijuose geriausiuose etapuose. Tai padidino intrigą visose klasėse – tai itin juntama matant dalyvių skaičių ir jų atsivežamos technikos lygį.

Į paskutinį Lietuvos čempionato etapą susirinko visa bekelės lenktynių grietinėlė – iš viso 11 sportinių visureigių ekipažų. Technikos parke – 3 visureigiai, kurie dar neseniai buvo naudojami Dakaro ralyje.

Vaidoto ir Edmundo Mockaus ekipažas su „Toyota Hilux Mebar“ jau matytas Lietuvos bekelės varžybose, kaip ir latvių Tomaso Brantso su Martinšu Tutersu „OSCar“. Vaidotas Paškevičius su Andriumi Zitkevičiumi Pasvalyje varžysis su šviežiai įsigyta „bitute“ – Vaidoto Žalos dviejuose Dakaruose naudotu „SEAT Leon“, o Aivaras ir Tadas Kavaliauskai važiuos pagal tarptautinės T1 klasės reikalavimus paruoštu „Hummer“.

Etapą dar įdomesniu daro tai, jog čempionato įskaitoje šiuo metu nei vienas iš aukščiau išvardytų ekipažų neužima net prizinės vietos. Didžiausius šansus tapti Lietuvos čempionais turi Merkys Saukevičius su Dariumi Leskausku („Toyota Tacoma“), tačiau minėta „vieno minuso“ taisyklė bei greiti konkurentai gali tuos šansus gerokai sumenkinti. Didelius šansus jei ne tapti čempionais, tai bent užkopti ant prizininkų pakylos turi Tomas Gužauskas su Audriumi Matuoliu bei Virginijus Narauskas su Gyčiu Jackūnu.

Greičiausių visureigių ekipažų apdovanojimai vyks Pasvalio šventės metu, šeštadienį 20 val. Greta scenos stovės ir prizininkų visureigiai, su kuriais galės susipažinti šventės lankytojai.

Lietuvos bekelės lenktynių čempionatas

Gausios motociklininkų klasės

Greičio ruožuose, kurių viso bus apie 160 kilometrų, jėgas išbandys ir motociklininkai bei keturračių vairuotojai – jų užsiregistravo atitinkamai 9 ir 6.

Motociklų klasėje „Enduro“ jau dabar prognozuojama itin atkakli kova dėl Lietuvos čempiono titulo – Vytautas Radzevičius (KTM 500 EXC) po trijų etapų nedidele persvara pirmauja prieš Andrių Liškų („Honda CRF450X“), tačiau „vieno minuso“ sistema jų pozicijas praktiškai sulygina. Pretendentų užimti trečiąją vietą sezone – taip pat daugiau nei vienas, o po rankos traumos atsigaunantis Aidas Bubinas ne vienam jų gali sumaišyti kortas.

Keturračių klasėje lyderis – Romualdas Karužis su „Yamaha Grizzly“, tačiau jam ant kulnų mina Laisvydas Kančius („CanAm Renegade“), o trečiąją vietą užimti kėsinasi praktiškai visi likę šios klasės vairuotojai.

Lietuvos bekelės lenktynių čempionatas

Skirtingi turistų tikslai

Gausiausioje „Tourism“ klasėje dalyvaus 17 ekipažų ir kiekvienas jų čia turi skirtingus tikslus. Vieni važiuoja kuo greičiau ir siekia nugalėti, kitiems tikslas – finišas ir smagus dienos praleidimas išbandant asmeninio visureigio galimybes.

„Tourism“ lyderiai paskutiniam šalies čempionato etapui ruošiasi atsakingai – ne vienas jų dalyvavo panašaus tipo varžybose Tauragėje praėjusį savaitgalį. Dabartiniai klasės lyderiai, Darius Grinys su Mindaugu Jankumi ir Arūnu Jovaiša („Toyota FJ Cruiser“), finaliniame etape dalyvauti prikalbino ir ketvirtą ekipažo narį – Liną Gideikį. „Tourism“ klasėje ekipažą gali sudaryti tiek žmonių, kiek yra saugos diržų, o trys šturmanai – geriau nei vienas.

Lietuvos bekelės lenktynių čempionatas

Puikiai visame sezone važiuoja bei realius šansus užkopti ant sezono prizininkų pakylos turi Jonas ir Vytautas Venclovai („Mercedes-Benz ML430“) bei „Stihl“ komandos ekipažas – Darius Kasakaitis su Kęstučiu Juškevičiumi („Toyota FJ Cruiser“). Pastarieji ankstesniuose etapuose dalyvaudavo trise – ekipaže būdavo ir Mantas Kasakaitis, tačiau Pasvalyje pasirinkta priešinga taktika nei „Tourism“ įskaitos lyderių – verčiau taupyti ekipažo narių svorį ir važiuoti dviese.

Realius šansus „Tourism“ klasėje jei ne nugalėti, tai bent užkopti ant prizininkų pakylos 2019 m. sezono įskaitoje turi dar keli ekipažai. Kaip jiems pavyks lenktyniauti Pasvalio molyje ir regiono upių brastose, paaiškės jau šeštadienį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją