Treniruotės ir virtualūs čempionatai – šių laikų kasdienybė

Idėja sportininkams kilo neatsitiktinai. Pasak P. Petrausko, didelę dalį jo pasiruošimo tikroms „Pro“ lygos varžyboms užima treniruotės prie simuliatoriaus vairo.

„Praktika prie simuliatoriaus padeda man pasiruošti, nuima stresą ir tai atsispindi rezultatuose. Kiti pilotai padeda mokytis ir važiuoti geriau“, – dalijosi jis. „Todėl gimė idėja įnešti ir savo indėlį – suteikti galimybę simuliatoriaus asui išmainyti kompiuterio vairą į realų pasivažinėjimą trasoje“.

Simuliatorių sportas – ne pasivaikščiojimas parke. Pradedančiojo vairas ir pedalai gali kainuoti iki 200–300 eurų, tačiau kylant varžybų lygiui ir pasiektam meistriškumui, atsiranda poreikis naudotis profesionalesne įranga. Pavarų dėžės perjungėjo (valdiklio) kaina siekia 450 eurų, patogesnis vairas – apie 500 eurų.

„Taip pat, reikia nepamiršti ir startinių mokesčių varžyboms, bei pačio brangiausio ingrediento – laiko“, – pasakojo virtualaus drifto čempionas E. Jakubėlis.

Pats „Urta Drift E-Sport“ komandos atletas E. Jakubėlis šiuo metu diktuoja tempą „Virtual Drift Masters“ čempionate. Po trijų lygos etapų lietuvis užima pirmąją vietą, tačiau tai ne vienintelis jo pasiekimas. Jonaviškis taip pat yra laimėjęs 2023 m. „E Sports Drift“ čempionatą ir pasiekęs kitų aukštų rezultatų virtualiame šonaslydžio pasaulyje.

Patikrino, ar virtualaus „drifteris“ gali taip pat valdyti tikrą bolidą

Pirmas kartas su driftui paruoštu BMW

Paulius ir Ernestas atstovauja tą pačią „Urta Drift“ komandą, tačiau abu vaikinai iki šio susitikimo dar nebuvo pažįstami – dažniau susitikdavo virtualiose treniruotėse. Tačiau pastebėjęs Ernesto užsidegimą, Paulius Petrauskas sugalvojo nustebinti simuliatoriaus pilotą – pakvietė jį susipažinti bei pateikė siurprizą, apie kokį tikro sportinio automobilio nebandęs drifto entuziastas galėjo tik sapnuoti.

E. Jakubėlis niekada nebuvo pilotavęs jokios panašios technikos realybėje. Visai neseniai teisę vairuoti įgijęs jaunuolis visuomet svajojo apie nuosavą šonaslydžio automobilį, tačiau niekuomet nebūtų pagalvojęs, jog susitikimas su „drifteriu“ Pauliumi jį taip nustebins: simuliatoriaus pilotas gavo pasiūlymą išbandyti jėgas prie 800 AG turinčio BMW automobilio vairo. Jau po trumpo apšilimo vaikinas „pagavo kampą“ ir po keleto bandymų sėkmingai išslydo visą trasą.

„Grafika ir grįžtamasis ryšys, važiuojant realiai, yra daug geresni. Visai kitas įspūdis“, – juokėsi E. Jakubėlis.

Patikrino, ar virtualaus „drifteris“ gali taip pat valdyti tikrą bolidą

„Esu nustebęs. Sakiau Ernestui, jog pabandytų nupiešti „saulutę“, gal padaryti aštuoniukę. Bet jis jau po trumpo apšilimo puikiai suprato sistemą ir net nenaudodamas rankinio stabdžio puikiausiai slydo, atliko aštrius persimetimus. Tikrai matosi, jog virtualios treniruotės padeda“, – apie E. Jakubėlio pasirodymą kalbėjo „Pro“ lygoje šį sezoną debiutavęs Paulius Petrauskas.

„Važiuojant realybėje atsiranda daugiau pojūčių – perkrovos, kitoks sankabos pedalo jausmas. Iš pradžių norėjau ieškoti klavišo rankinio stabdžio naudojimui, bet vėliau pajutau patį automobilį ir viskas slydo kaip per sviestą. Esu labai dėkingas Pauliui už galimybę“, – džiaugėsi E. Jakubėlis.

Kaip sekėsi virtualaus šoninio slydimo čempionato lyderiui trasoje važiuoti tikru automobiliu, galite peržiūrėti šiame vaizdo siužete:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją