„Kad sumušime naują rekordą tikėjomės dar registracijos į renginį metu. Šiemet ją ir vėl teko stabdyti anksčiau laiko. Patį rekordą fiksavome iš karto po starto. Tačiau šiek tiek užtruko jo oficiali registracija. Labai džiaugiamės, kad „Moterų ralio“ populiarumas auga. Vadinasi, tokio renginio Lietuvos moterims labai reikia“, – sakė Neringa Simson, renginį organizuojančios VšĮ „Idėjų grupė“ vadovė.
Anot jos, kito tokio renginio, kaip „Moterų ralis“, nėra ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos šalyse. 80 procentų renginio vyksta važiuojant įdomiu maršrutu, vadovaujantis ralio kelio knyga, likę 20 procentų – įvairios linksmos užduotys ir moterų emocijos. Moterys įveikia kelių šimtų kilometrų vaizdingą varžybų maršrutą su istoriniais Lietuvos paveldo objektais, kitomis lankytinomis vietomis. Dalyvės renginyje įgauna daugiau vairavimo, orientavimosi patirties.
Šiemet ralyje dalyvavusios moterys įveikė tris slalomus, dvi vidutinio greičio rungtis ir 330 kilometrų trasą, besidriekiančią Aukštaitijos nacionalinio parko keliais, vaizdingomis Ignalinos, Molėtų apylinkėmis. Moterys aplankė „Levandų kaimelį“, Bitininkystės muziejų, Ladakalnį, Ginučių piliakalnį, atliko įvairias užduotis.
Važiavo moterys iš Vilniaus, Kauno, Birštono, Jurbarko, Utenos, Trakų, Panevėžio, Marijampolės, Rokiškio, Elektrėnų, Šiaulių, Klaipėdos, Anykščių, kitų miestų ir miestelių. Ralį laimėjo vilniečių Dovilės Vyčinės, Rimantės Rupšlaukienės, Evelinos Plančiūnienės ir Rūtos Levulienės ekipažas.
„Prieš ketverius metus prie pirmojo „Moterų ralio“ starto išsirikiavo 150 ekipažų. Šiemet jų – dvigubai daugiau. Esant tokiam susidomėjimui mūsų renginiu, jau galvojame apie kitų metų ralį ir žinome, ką darysime kitaip“, – teigė „Idėjų grupė“ vadovė N. Simson.
Anot N. Simson, kasmet augant dalyvių skaičiui renginio organizatoriai susiduria su vis naujais iššūkiais. Juk ralio metu į trasą išrieda keli šimtai automobilių, tad reikia suvaldyti dalyvių srautą ir užtikrinti jų saugumą.
„Šiemet ypač daug dėmesio skyrėme saugumo temai. Kartu su Lietuvos kelių policijos tarnyba rengėme akciją, kurios metu „Moterų ralio“ dalyvės tapo oficialiomis saugumo keliuose ambasadorėmis. Pasirašę po dešimt „auksinių“ taisyklių, paskelbtų Tarptautinės automobilių federacijos kelių saugumo programoje (FIA Action for Road Safety), jos įsipareigojo ne tik šių taisyklių laikytis, bet ir būti pavyzdžiu kitiems eismo dalyviams“, – pasakojo N. Simson.
Kitas iššūkis, su kuriuo teko susidurti organizuojant renginį – begalinis moterų noras įsigilinti į visą ralio virtuvę. Tad buvo organizuojami jau ne vienas, o du seminarai, daug informacijos apie renginį pateikiama ralio svetainėje ir socialiniuose tinkluose.
„Kasmet pastebime didėjantį moterų azartą ir norą laimėti, tad sulaukiame vis geriau raliui pasiruošusių dalyvių. Prieš ralį merginos analizuoja ankstesnių „Moterų ralių“ kelio knygas, važiuoja buvusiais maršrutais, treniruojasi slalomo trasose. Pergalę lemia ekipažo pasiruošimo, strategijos ir sėkmės kombinacija bei apgalvotas laiko paskaičiavimas, o kartais net rungčių praleidimas vardan tikslaus laiko rodiklio“, – įsitikinusi „Idėjų grupė“ vadovė.
N. Simson teigimu, šių metų „Moterų ralis“ buvo ypatingas naujienomis – moterys šventė Lietuvos valstybės šimtmetį, važiavo su šūkiu „Išsilaisvink“, ekipažų aprangą vertino profesionalus dizaineris, visos dalyvės gavo licenciją ir pirmą kartą susibūrė į „Moterų ralio klubą“. Jame moterys ir toliau sieks kelti vairavimo kultūrą, rūpinsis vairuojančios moters įvaizdžio gerinimu, prisidės prie saugaus elgesio kelyje propagavimo.