Vienas jų – „Ad Rem-Reimpex“ komanda, į kurią susibūrė trys patyrę ralio lenktynininkai: Egidijus Gelūnas, Antanas Šimelis ir Dominykas Veršinskas. BMW 330i automobiliu jie varžysis konkurencingoje A3000 klasėje.

Patirtis – 35 metai

„Komandos vairuotojai yra prisiekę ralistai. Pažįstami vis klausinėjo, ar dalyvausime Palangos ralyje, o mes daug metų tik stebėdavome jį iš šalies. Ir pagaliau prisiruošėme“, – juokėsi 42 metų A. Šimelis, pirmą sykį prie karto vairo atsisėdęs dar 1983 m., o jau nepriklausomoje Lietuvoje daug metų dalyvavęs klasikinio ralio varžybose.

Surimtėjęs jis pridūrė, jog idėja dalyvauti didžiausiame žiedinių lenktynių renginyje Baltijos šalyse kilo žiemą. Kartu su kitu patyrusiu ralistu D. Veršinsku nusprendė, kad reikia neleisti „benzinui išgaruoti iš kraujo“ ir nutraukti kelerius metus užsitęsusią pertrauką. Netrukus prie idėjos prisijungė ir trečias žmogus su benzino priemaišomis kraujyje – E. Gelūnas.

Patirties žiedinėse lenktynėse jie daug neturi, tačiau ralyje praleistiems metams vienos rankos pirštų suskaičiuoti neužtektų.

E. Gelūnas sportuoti pradėjo vėliausiai – pirmą kartą varžybose dalyvavo tik 2010 m., tačiau jau po ketverių užėmė dvi antras vietas: Baltarusijos ralio čempionato B-11 bei Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) SG įskaitose. 2015 m. jam pavyko tapti LARČ 6 įskaitos čempionu.

„Antanas mane 2010 m. pakvietė dalyvauti „Remmers“ taurės kartingo mėgėjų čempionate. Ten pagavau kablį ir atėjau į automobilių sportą, o 2013 m. pradėjau dalyvauti LARČ viename ekipaže su Dominyku“, – prisiminė E. Gelūnas.

D. Veršinskas yra patyręs šturmanas, klasikinio ralio varžybose dalyvaujantis nuo 2005 m. Jis važiavo ekipažuose su Justu Vaitekūnu, Tomu Stabingiu ir kitais sportininkais, o nuo 2013 m. – tik su E. Gelūnu.

A. Šimelis sportinį kombinezoną dažnai rengtis pradėjo 1999 m. Kelerius metus dalyvavęs ralikroso varžybose bei žiemos trekuose, 2002 m. jis išbandė jėgas klasikiniame ralyje. Artimiausiais metais jis nugalėjo bei užėmė prizines vietas įvairiuose raliuose, tapo šalies vicečempionu bei gavo Lietuvos automobilių sporto meistro vardą.

Iš ralio į žiedą – po tikslingų treniruočių

Komandos lenktynininkai teigia, kad patirties žiedinėse lenktynėse trūkumas yra naujas iššūkis, todėl teko papildomai treniruotis.

„Žiedinės lenktynės mums – nauja disciplina, bet manome, kad ralio patirtis, motyvuota komanda ir tikslinės treniruotės tai kompensuos. Automobilį parengė patikimi meistrai, buvo gera treniruočių sesija „Nemuno žiede“, todėl esame nusiteikę kovoti bei tikimės sėkmingų lenktynių. Kiekvienoje automobilių sporto šakoje reikia greitos reakcijos, tikslumo, atidumo – jeigu gerai važiuoji ralyje, greitai važiuosi ir žiede“, – teigė A. Šimelis.

Jam pritarė ir E. Gelūnas, pridūręs, jog kai kurie žiedinėse lenktynėse būtini dalykai pravers ir ralio varžybose, pavyzdžiui, trajektorijos, teisingas manipuliavimas automobilio mase, sklandūs vairo pasukimas bei akceleratoriaus nuspaudimas.

„Apibūdinant literatūriškais terminais, ralis asocijuojasi su žodžiais „laisvė“ ir „drąsa“. Tai yra pojūčiai, kuriuos sukuria kontroliuojamas slydimas posūkiuose. Iš kitos pusės, ralis – nenuspėjamas, netikėtas, adrenalinas kiekviename posūkyje, iš kurių nė vienas nebūna toks pat kaip ankstesnis. Žiedas yra kitoks. Čia svarbiausia yra disciplina, tvarka ir nušlifuotas, tūkstančius kartų vienodai kartojamas tikslumas“, – filosofiškai skirtumus tarp varžybų apibūdino 49-erių E. Gelūnas.

Komandos nariai nusiteikę pozityviai – testų serija „Nemuno žiede“ suteikė puikią progą adaptuotis prie galiniais ratais varomo automobilio. Kaip pažymėjo E. Gelūnas, jam ir Antanui svarbiausia buvo „išjungti“ kai kuriuos ralio įgūdžius – specifinį kumštelinės dėžės pavarų perjungimą bei stabdymą kaire koja. Taip elgtis su jų BMW automobiliu – labai pavojinga.

Automobilis – standartinis

Komandos automobilis – 2000 m. nuo gamyklos konvejerio nuriedėjęs BMW 330i, pasiekiantis apie 200 AG pajėgumą. Jis paruoštas ilgų distancijų lenktynėms, tad modifikacijos nėra prioritetų sąraše. Patikimumas – kur kas aktualesnis.

„Važiuosime automobiliu, kurio variklis ir pavarų dėžė – standartiniai. Tiesioginėje kovoje greiti nebūsime, o aukštesnė vieta finiše įmanoma tik nedarant klaidų ir nepatiriant techninių problemų. Privalome būti disciplinuoti, realiai įvertinti savo galimybes, teisingai paskirstyti jėgas“, – svarbiausius kriterijus išskyrė E. Gelūnas.

Komanda daug dėmesio skiria ne tik patikimumui, bet ir labiau simboliniam dalykui – startiniam numeriui. Specialiai pasirinktas 25.
„25 numerį pasirinkome neatsitiktinai. Mūsų komandos partneris „Ad Rem“ šiemet švenčia ketvirčio amžiaus sukaktį, o „Aurum 1006 km lenktynės“ puikiai tinka tokiam jubiliejui paminėti. Tai – puikus renginys greičio mėgėjams ir poilsiautojams, kuriame bus begalė linksmų pramogų“, – atskleidė A. Šimelis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)