Diena, kokių reta
Šeštadienio vakare finišą pasiekęs V. Žala neslėpė, kad dvi dienas trukusiame ralyje nebuvo nė minutės, kada galėtų atsipalaiduoti. Lenktynininkas teigė, kad itin greita technika apsirūpinę varžovai viso ralio metu kvėpavo į nugarą, o greitos trasos nepaliko erdvės nė menkiausioms klaidoms.
„Šiandien buvo reikalų. Jau net nebeatsimenu tokios įtemptos dienos, kai reikėjo šitaip kovoti dėl pirmos vietos. Martynas Samsonas labai stengėsi mus palikti už nugaros, todėl reikėjo išlieti nemažai prakaito, kad nenusileistume. Po viso ralio tarp mūsų liko 6 sek. skirtumas, o tai tik pažymi, kokia įtempta kova vyko greičio ruožuose. Žinoma, toks konkurentų tempas labai įpareigoja surasti balansą tarp greito ir patikimo važiavimo. Mažiausia klaida ar apsisukimas, kuris kainuotų 10 sekundžių jau lemtų, kad siektą rezultatą tektų palikti už nugaros“, – pasiekęs finišą kalbėjo V. Žala.
„Agrorodeo“ komandos lyderis aiškino, kad didelės įtakos rezultatui turėjo ir „Orlen Lietuva Rally“ organizatorių paruoštos trasos, kurios buvo labai greitos, o tai lėmė, kad vietų, kuriose galima būtų įgauti didesnį pranašumą, buvo nedaug. Net ir paskutiniuose greičio ruožuose, kurie buvo šiek tiek techniškesni, matėsi, jog konkurentai nusileisti nesiruošia.
„Žinoma, smagu, kad konkurentai priverčia pasitempti ir „ieškoti milimetrų“ kiekviename greičio ruože ar net greituose posūkiuose, tačiau kita vertus, pasiilgstu tų laikų, kai važiuodavau atsipūtęs, o finišuodavau turėdamas minutės ar dviejų persvarą. Dabar, panašu, kad laikai gerokai pasikeitė ir ateityje laukia tik dar didesnė konkurencija. Jau antras toks ralis iš eilės, tad manau, kad įtempta kova laukia iki pat sezono pabaigos“, – aiškino V. Žala.
Vietos atsigriebti nebuvo
Nors varžybos praėjo sklandžiai ir nepaisant kelių smulkių klaidų, kai automobilis šiek tiek išslydo iš trasos, komandai visus 14 greičio ruožus pavyko važiuoti tiksliai, po finišo V. Žala prisipažino, kad šiame ralyje pasigedo techniškų greičio ruožų atkarpų. Jis aiškino, kad Viekšnių trasose buvo daug tiesiųjų, sankryžų, posūkius skyrė dideli atstumai, o tai – visiškai kitokia greičio ruožų specifikacija nei kituose Lietuvos raliuose.
„Toks reljefas man neimponuoja, nes vieno greičio ruožo metu jis priverčia sukoncentruoti jėgas vos į kelis posūkius, kuriuose menkiausias praslydimas gali kainuoti rezultatui svarbias sekundes. Man labiau patinka raliai, kur reljefas būna susuktas, vieną posūkį keičia kitas ir dėl to nebelieka laiko atsikvėpti. Tokia specifika yra Elektrėnuose ir Kelmėje bei Zarasuose, kur važiuoti yra kur kas sudėtingiau. Kita vertus, ši specifika Mažeikiuose yra pakankamai pavojinga, nes neturėdamas galimybės posūkiuose atsigriebti esi priverstas maksimaliai priartėti prie savo ribų. Šiuo atžvilgiu, tai yra daugiau įtampos ir atidumo reikalaujantis ralis“, – apie ralį Mažeikiuose pasakojo V. Žala.
Po tokių varžybų – peno pamąstymams apie ateitį
„Agrorodeo“ komandos lenktynininkas taip pat neslėpė, kad matydamas, kaip greitėja varžovai, jau dabar mąsto ir apie kitų metų sezoną. Jis aiškino, kad tiek lenktynininkai iš Lietuvos, tiek iš užsienio vis dažniau atvažiuoja su itin galinga technika, todėl norint neatsilikti komandos strategiją reikės apgalvoti iš naujo.
„Faktas, kad ir mes turėsime pagalvoti, kaip elgtis ateityje. Labai nesinorėtų apleisti klasikinio ralio, nes čia yra mano šaknys, čia prieš dešimt metų pradėjau sportuoti ir šiais greičio ruožais iki šiol mėgaujuosi, bet tikrai turime atsižvelgti į tai, kad kiekviena sekundė tampa brangi, o tai reiškia, kad šioje sporto šakoje, norint neatsilikti nuo konkurentų, reikia pasitempti ir iš techninės pusės“, – sakė V. Žala.
„Orlen Lietuva Rally“ antrąją vietą iškovojo Martynas Samsonas ir Ervinas Snitkas nuo V. Žalos ir A. Malnieks atsilikę 5,90 sek. Trečią vietą užėmė Valerii Gorban ir Sergei Larens, kuriuos nuo lyderio skyrė 10,40 sek. Trečiasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas įvyks rugpjūčio 6–7 dienomis Rokiškyje.