Jų kitas tikslas - paskatinti kitus sportininkus aktyviau dalyvauti pasaulinio lygio varžybose.
Sausio 31 – vasario 2 dienomis Latvijoje, Liepojos mieste, „WELLMAN Rally Team“ ekipažas varžysis Europos ralio čempionato „Production Cup“ įskaitoje, kurioje sieks patekti į pajėgiausiųjų dešimtuką. Lietuviai konkuruos ir bendroje įskaitoje, tačiau savo pozicijų kol kas neprognozuoja. Kaip teigia R. Šaučikovas, dabar svarbiausia yra susipažinti su šiuo čempionatu ir tinkamai pasiruošti kitiems metams.
Šių metų važiavimas Europos čempionate – ekipažo posūkis į tarptautinę platformą. „WELLMAN Rally Team“ siekia sudaryti stiprią konkurenciją geriausiems ralio lenktynininkams ir tobulėti aukščiausio lygio lenktynėse. Lietuvoje ekipažas važiuos tik dviejuose raliuose per metus, kurie tuo pačiu yra Šiaurės Europos zonos čempionato etapai. Toliau varžysis Latvijos, Šiaurės Europos zonos ir Europos čempionatuose.
Lietuviai pabrėžia, kad remiantis turimu biudžetu, kol kas planuojama važiuoti du-tris čempionato etapus. Kaip teigia prieš aštuonioliką metų Europos čempionate važiavęs Aurelijus Simaška, įveikti tik vieną-du čempionato etapus, tolygu važiuoti visus metus kiekviename Lietuvos ralyje.
A. Simaškos ir Gedimino Celiešiaus ekipažas buvo paskutiniai lietuviai, kurie išbandė savo jėgas Europos čempionate. 1996 metais Lietuvos garbę tarptautinėje arenoje gynusiems lenktynininkams nepasisekė – techninės aplinkybės Graikijoje, o vėliau ir Ispanijoje nebeleido jiems tęsti kovos.
Atskiruose etapuose yra važiavę ir daugiau lietuvių ekipažų – Sauliaus Girdausko, Vytauto Švedo, Benedikto Vanago, Dominyko Butvilo ir kitų, tačiau visi jie pasirodė „vienkartiniuose“ startuose, nekonkuravo visame čempionate, kurį šiais metais sudaro dvylika etapų. Tris kartus atskiruose Europos čempionato etapuose važiavo ir „WELLMAN Rally Team“ šturmanas R. Šaučikovas. Lenkijoje vykusiuose rungtynėse jis du kartus (2007 ir 2008 metais) buvo B. Vanago šturmanas, o trečią padėjo dabartiniam komandos pilotui M. Samuičiui.
- Kodėl nusprendėte važiuoti Europos čempionate būtent dabar?
- Norime varžytis ne tik Lietuvoje. 2013 metais iškovotas auksas Šiaurės Europos zonos ralio čempionate įkvėpė išbandyti save ir Europos čempionate. Be to, šiemet Lietuvos čempionate tarptautinių 4WD klasių automobiliams nesusidaro įskaita, o mes nuosekliai lenktyniaujame tarptautines klases atitinkančia technika, kuri suteikia galimybę vienodomis sąlygomis konkuruoti su kitų šalių sportininkais. Taigi, susitelkiame ties užsieniu, kur konkurencija yra milžiniška. Norisi grąžinti Lietuvai autosporto šalies reputaciją, tikime, kad lenktyniaudami tarp pajėgiausių Europos sportininkų, greičiau įgysime sportinę formą, leidžiančią varžytis su pačiais geriausiais.
- Kokius tikslus keliate sau Europos čempionate?
- Trijų metų perspektyvoje visus savo planus siejame su Europos ralio čempionatu. Tik po pirmų metų galėsime suprasti, koks mūsų pajėgumas ir kokią vietą galime su laiku užimti. Dalyvausime „Production Cup” įskaitoje, kurioje važiuoja N4 ir R4 klasių automobiliai. Bendroje įskaitoje taip pat, tačiau joje dominuoja R5 ir S2000 klasių automobiliai, kurie jau smarkiai skiriasi pajėgumu. Sieksime, kad Lietuva taptų matoma, o mūsų šalies sportininkai gerbiami kaip greiti ir profesionalūs.
- Kokia šiandien situacija šalies autosporte? Kodėl buvo tokia ilga pertrauka buvo?
- Džiugu, kad pavyksta pritraukti pasaulinio lygio renginius, kaip pasaulio ralio čempionatas, lietuviai išvažiuoja į žinomiausias tarptautines lenktynes. Tai – pavienių sportininkų ir Automobilių sporto federacijos vadovų nuopelnas. Tačiau gaila, kad ralio bendruomenė vis dar pakankamai susiskaldžiusi, neturi bendros vizijos ir ilgalaikių planų. Turbūt todėl nebuvo sukurta jaunų sportininkų švietimo ir ugdymo programų, sporto reputacija pamažu smuko ir Lietuvos, ir tarptautiniu lygmeniu. Sportininkai vis labiau užsidarė Lietuvoje vykstančiose varžybose, prarasdami suvokimą, kad ne tik gali, bet ir turi siekti dalyvauti tarptautiniuose čempionatuose. Sportas – tai visų pirma ambicijos. Jeigu jos tampa bendromis visai bendruomenei – manom galima pasiekti labai daug.
- Kokie iššūkiai komandos laukia šiame čempionate?
- Mūsų laukia didesni, nei įprasta varžybų kilometražai. Tai reikalauja papildomų atsarginių dalių, padangų, bei kuro. Naujiena mums bus ir asfalto greičio ruožai. Nors Martynas Samuitis yra vienas pajėgiausių lenktynininkų Baltijos šalių žiedinėse lenktynėse, ralyje su asfalto danga mes dar nesame dalyvavę. Vis tik didžiausias iššūkis bus kelis kartus išaugęs finansavimo poreikis. Keičiasi logistika, komandai reikia keliauti daugiau, toliau ir brangiau.
- Kaip vyksta pasiruošimas Europos čempionatui?
- Visų pirma, perskaitėme gal toną dokumentų, o jei rimtai – daugiau treniruojamės, ieškome būdų, kaip gerinti savo važiavimą, būti greitesniais. Šį savaitgalį startuosime Lietuvos „Halls Winter rally“ lenktynėse. Tai mums bus gera treniruotė prieš pat startą Europos čempionate. Taip pat, ruošiame automobilį didesniems kilometražams, rūpinamės savo fiziniu pasiruošimu.
- Kokie artimiausi etapai laukia komandos?
- Pirmas etapas, kuriame mes startuojame, vyks Latvijoje. Čempionate tai jau antras etapas, kurių iš viso yra dvylika. Kitus etapus dar renkamės. Iš artimiausių svarstome Graikijos (kovo 28-30 d.) arba Azorų salų (gegužės 17-18 d.) variantus. Galutinėje įskaitoje skaičiuojami keturių geriausių pirmos sezono pusės plius keturių geriausių antros sezono pusės rezultatai. Taigi, mūsų idealus siekis būtų du raliai pirmą sezono pusę ir du antrą.
„WELLMAN Rally Team“ nekantriai laukia galimybės atstovauti Lietuvai Europoje, bei labai tikisi palaikymo ir iš Lietuvos.