Būtent elektromobilių įskaita kol kas kelia daugiausia intrigų. Čia iš 7 dalyvių net 4 bus identiški „Nissan LEAF“, važiuojant ekonomiškai viena įkrova galintys įveikti apie 400 km mieste. Kaip jiems seksis varžytis sportinėse trasose, paaiškės jau artėjantį savaitgalį.
Galingesni už WRC
Pasaulio ralio čempionatas – aukščiausios kategorijos lenktynės. Čia dėl pergalių kovoja gamyklinės komandos, automobilius beprotiškais greičiais pilotuoja geriausi pasaulio vairuotojai. Praėjusiais metais pakeitus techninį reglamentą pasaulio ralio čempionato automobiliai tapo dar greitesni, mat padidinus leidžiamą turbinos restriktoriaus diametrą WRC bolidai pajėgia išvystyti net 380 AG. Tuo tarpu šiųmetiniame „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ organizuojamame „Press ralyje“ šis skaičius bus ne riba.
Prie galingiausio, net 400 AG turinčio „Audi RS3“ vairo sės dar nei vieno iš 22 iki šiol vykusių „Press ralių“ nepraleidęs Renaldas Gabartas, važiuosiantis kartu su Vincu Gerdžiūnu. Antrojo RS3 ekipaže – daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas ir LRT laidos „Labas rytas, Lietuva“ vedėja Eglė Daugėlaitytė.
Eglė šįkart imsis šturmano funkcijų, todėl jau dabar aišku, kad lyginant abiejų „Audi Sport“ ekipažų pasirodymą bus itin įdomu stebėti, kaip skiriasi analogiškais automobiliais greičio ruožuose pasiekti rezultatai, kai vieną pilotuoja mėgėjas, o kitą – daugkartinis Lietuvos ralio čempionas.
„Audi RS3“ turi visu šimtu arklių daugiau, nei pats galingiausias lenktynėse vairuotas automobilis, todėl žinoma, kad adrenalino ir atsakomybės dozė šįkart gerokai didesnė. Gera žinia ta, kad šita „bomba su ratukais“ turi ne tik pasiutusiai daug jėgos, bet ir yra beveik tobulai valdoma.
Po nedidelės treniruotės būgštavimų a la „arkliai gali pasibaidyti“ ar „kaip juos visus paguldyti ant asfalto“ gerokai sumažėjo. Superautomobiliams artimas technines charakteristikas („Audi RS3“ iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4,1 sekundės; maksimalus sukimo momentas siekia 480 Nm) turintis sedanas yra itin draugiškas vairuotojui, jo galia lengvai dozuojama, pagalbinės sistemos veikia idealiai“, – lenktynių išvakarėse teigė R. Gabartas.
Savo ruožtu V. Švedas, keletą ankstesnių „Press rally“ lenktynių asistavęs žurnalistams šturmano krėsle, prisipažino apsidžiaugęs galimybe pačiam padirbėti prie vairo.
Geriausia vieta išbandyti automobilį
„Tai greičiausi, emocionaliausi ir įdomiausi „Audi“ serijos automobiliai, prieinami visiems ir skirti naudoti bendrojo naudojimo keliuose. Važiuoti jais trasoje yra didžiulis malonumas“, – šypsojosi ralio virtuozas.
Vytautas prie RS3 vairo sėda ne vien tik pasismaginti. Lenktynininkas sako, kad „Press ralis“ – puiki proga išbandyti sportiškus modelius ekstremaliomis sąlygomis, surasti jų ribas. Juk tai pirmieji Lietuvą pasiekę egzemplioriai, kurie bus naudojami „Audi Sport Driving Acardemy by Autojuta“ vairavimo mokymo programai.
Žurnalistų įskaitoje R. Gabartui į atlapus su ketvirtadaliu silpnesniu ir perpus mažiau varančių ratų turinčiu automobiliu kibs kitas daugkartinis „Press ralio“ laimėtojas Dainius Leonavičius. Šis vairuos 275 AG turintį priekiu varomą itin karštą hečbeką „Hyundai i30 N“. Tokiu pačiu automobiliu važiuos ir svečias iš Lenkijos Jacekas Jureckis. Jurgis Paplaitis startuos „Volkswagen Polo GTI“ modeliu.
Lenktyniaus ir istoriniais automobiliais
Jau antrą kartą kartu su „Press raliu“ vyks ir istorinių automobilių ralis „Lietuva 2018“, kurio dalyviai šiemet keliaus gražiausiomis šiaurės vakarų Lietuvos apylinkėmis bei turės įveikti kelias tikslaus važiavimo rungtis. Vis tiek vieno istorinių automobilių gerbėjo nepavyksta perkalbėti atsipalaiduoti, ir jis išskirtiniais automobiliais visada važiuoja į sportininkų klasę.
Tai – buvęs lenktynininkas Kastytis Švedas, į šias žurnalistų varžybas jau ne pirmą kartą atvažiuojantis 1971 metų gamybos „Datsun 240Z“ modeliu. Jis sako, kad sportiškas, galiniais ratais varomas dvivietis kupė modelis turi važiuoti sportiškai.
„Man tiesiog patinka tas lenktyninis važiavimas, lenktynių atmosfera. Mano kraujas toks. Su šiuo senoliu nesieksiu labai aukštų rezultatų, bandysiu pasaugoti automobilį, lėksiu malonumui ir žiūrovams“, – sakė K. Švedas.
Su istoriniu automobiliu, tik kiek kitokios taktikos laikysis Egidijaus Babelio ir Aleksandro Dainio ekipažas, kuris ralyje važiuos su 1983 metų „Toyota Corolla AE86“ modeliu. Jie sieks pergalės 1600 įskaitoje.
2018 m. „Press raliui“ startas bus duotas birželio 1 d. Šiauliuose, Vilniaus ir Dvaro g. sankryžoje 10.00 val. Finišas numatomas birželio 2 d. Palangoje, Vytauto g. 15.00 val. Dalyvių stovykla visą savaitgalį bus prie Palangos esančiame sveikatinimo ir poilsio komplekse „Atostogų parkas“.