Žada įdomias ir smagias užduotis
Jau tradiciniu tampantis nuotykinis žygis šiemet sulaukė rekordinio susidomėjimo – „Mototurizmo ralio 2015“ organizatoriai į šių metų renginį sukvietė net 400 dalyvių. Palyginimui – pernai jų buvo 150.
„Renginys kviečia šūkiu – „Pažink, suvienyk, būk kaip Vytis“. Renginio dalyviai yra ryžtingi, atsakingi ir intelektualūs, tai atspindi ir mūsų visų simbolis Vytis. Taip pat norime šiuo renginiu skatinti eismo saugumą, todėl šiemet atsirado viena didžiausių renginio naujienų – „Moto gymkhana“, arba saugaus – tikslaus važiavimo rungtis. Tai yra vienintelis saugus motosportas – čia greitis gana nedidelis ir reikia daug tikslumo“, – sakė vienas renginio organizatorių Markas Dolgov.
Jo kolega Dmitrij Ritchik pabrėžė, kad šiemet ralio dalyviai keliaus garsiojo polonezų kūrėjo Mykolo Kleopo Oginskio keliais, todėl jiems reikėtų būti pasiruošus įminti muzikines mįsles: „Kai kuriuose punktuose reikės daugiau pagalvoti, nebeužteks tiesiog nusifotografuoti. Bet pažadu, kad bus tikrai linksma ir finiše skaniai juoksitės aptarinėdami užduotis“.
Pažintinių varžybų dalyviai maršrutą sužinos tik šeštadienį ryte, tačiau organizatoriai dar ketvirtadienį atskleidė, kad numatyti trys Kultūros paveldo departamento, kuris dalinai finansuoja šį projektą, rekomenduoti privalomi punktai Veisėjuose, Užpaliuose ir Rietave.
Gamtos, istorijos ir kultūros paveldo puošmenas aplankę „Mototurizmo ralio 2015“ dalyviai finišuos šeštadienį vakare Birštone. Kadangi tai bus Baltijos kelio dienos išvakarės miesto centre gyventojai bei svečiai kartu su motociklininkais prisimins ir šį svarbų įvyki. Ta proga koncertuos atlikėjas Jurgis Didžiulis.
„Baltijos Kelias – labai reikšmingas įvykis mūsų istorijoje, kurį verta paminėti, kad ir ant geležinio žirgo kupros. Man smagu prisidėti prie sumanymo, kuris suderina šio reikšmingo įvykio paminėjimą šiuolaikiškai su aktyvia pramoga. Aš atvyksiu su savo projektu ir galėsiu ne tik susipažinti su kieta bendruomene, bet dar ir su savo vaikais pasivažinėti motociklais“, – kalbėjo J. Didžiulis.
Birštono savivaldybė kiekvienais metais stengiasi vis kitaip paminėti Baltijos kelio metines. Pasak Birštono savivaldybės vicemero Vyto Kederio, siekiama, kad šios datos paminėjimas būtų įsimintinas, išskirtinis, suburtų į miesto centrą kuo daugiau žmonių.
„Džiaugiamės, kad būtent Birštono kurortas yra puikios iniciatyvos „Pažink, suvienyk, būk kaip Vytis“ finišo miestas. Jau antrus metus prisidedame prie šios idėjos ir dėkojame iniciatyvos sumanytojams, kad turime galimybę švęsti Nepriklausomybės metines kitaip. Labai kviečiame visus, kurie nėra abejingi šiai dienai, atvykti į Birštoną ir kartu išgyventi vienybės jausmą“, – teigia Birštono savivaldybės vicemeras Vytas Kederys.
Kodėl būtina naudoti motociklams skirtą alyvą?
Prieš „Mototurizmo ralį 2015“ dalyviams buvo naudinga išgirsti patarimų ir apie motociklų eksploataciją. Visame pasaulyje žinomo tepalų gamintojo ELF atstovas Evaldas Spirikavičius atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje vis dar atsiranda vairuotojų, motociklams naudojančių automobilių variklinę alyvą.
„Kodėl negalima naudoti automobiliams skirtos alyvos? Visų pirma todėl, kad skiriasi motociklų ir automobilių variklių darbo sąlygos ir apkrovos – motociklų variklių darbinis tūris mažesnis, tačiau apsukų skaičius didesnis, o vienam litrui tenkančių arklio galių santykis gerokai didesnis“, – teigė E. Spirikavičius.
Jis pabrėžė ir tai, kad motociklų alyvoms keliami kitokie reikalavimai nei automobilinėms alyvoms. Pavyzdžiui, trintis motociklų alyvai yra svarbi geram sankabos funkcionavimui, o automobilinės alyvos atveju kuo mažesnė trintis – tuo geresnė degalų ekonomija. Todėl šiuolaikinėse automobilių alyvose naudojami trinties modifikatoriai, kurie gali sąlygoti motociklo sankabos praslydimą, greitesnį diskelių dilimą. Be to, motociklų transmisijų apsaugai alyvoje reikalingas nemažas kiekis fosforo junginių, tuo tarpu naujos kartos automobilių alyvose fosforo kiekis labai stipriai apribotas, siekiant užtikrinti kietųjų dalelių filtrų ir katalizatorių ilgaamžiškumą.
Tarp dalyvių – užkietėję nuotykių ieškotojai
Ne vieną kartą renginyje „Mototurizmo ralis“ startavusi komanda „Vėjo nublokšti“ pasakojo apie neeilinį žygį motociklais iš Vilniaus į Vorkutą. Jis šį vakarą sulaukė daugiausiai seminaro dalyvių dėmesio. Vyrai antroje birželio pusėje leidosi į kelionę, kurią dabar vadina tiesiog „afera“. Prieš išvykdami jie neabejojo, kad laukia daugybė nuotykių, tačiau panašu, kad tokios įvykių eigos niekas nesitikėjo – nors buvo ir linksmų nutikimų, tačiau jiems teko ištverti ir šaltį, ir karštį, kartais badauti ir beviltiškai laukti pagalbos.
Kalbėdamas apie pasiruošimą žygiui, komandos narys Giedrius Tamoševičius akcentavo, kad viena sudėtingiausių dalių buvo daiktų susidėjimas. Kaip vėliau paaiškėjo, tai buvo ir bene lemtingas momentas, kuris padarė reikšmingą įtaką kelionės eigai. Vyrų mantoje buvo daugybė dalykų – nuo pakaitinių drabužių iki sudedamo plausto konstrukcijų. Tai nulėmė, kad kiekvienas motociklas gabeno po maždaug 70 kg daiktų. Toks svoris visų pirma kenkė technikai – vieną iš motociklų tekdavo remontuoti kone kas antrą dieną. Be to, už Pečioro prasidėjus tikrai bekelei, apkrauti motociklai užklimpdavo purve, o prireikus persigabenti per sraunias upes, daiktų perkėlimas į kitą krantą tapdavo rimtu iššūkiu.
Kasdien vis su naujomis problemomis Rusijoje susidurdavę lietuviai stipriai atsiliko nuo numatyto grafiko kol galiausiai eilinį kartą įstrigę suprato, kad atostogos eina į pabaigą, vizos greitai baigs galioti, o maisto ir degalų atsargos visai išseko. Keliautojams nebeliko nieko kito, kaip nepasiekus Vorkutos suktis atgal, nors iki tikslo buvo likę apie 370 km.
„Dabar suprantame, kad tiek daiktų vežtis į tokią kelionę negalima. Jau planuojame, kad bandysime iš naujo pasiekti Vorkutą, tad kitą kartą iš klaidų pasimokysime“, – kalbėjo komandos „Vėjo nublokšti“ nariai.
Motociklas ilgoms kelionėms
Apie tai, kokie motociklai labiausiai tinkami bekelei, seminaro metu kalbėjo „Nippon Honda Lietuva“ motociklų vadybininkas Andrius Mocartas. Specialistas papasakojo apie bene karščiausią naujieną motociklų rinkoje – naująjį „Honda CRF1000L Africa Twin“.
Jis, kaip ir jo garsieji pirmtakai, yra visapusiškai pritaikytas ilgoms kelionėms. „CRF1000L Africa Twin“ modelyje komplektuojamas 1000 cm3 darbinio tūrio dviejų lygiagrečiai išdėstytų cilindrų variklis, kurio galia yra 70 kW (esant 7500 aps./min.), o maksimalus sukimo momentas – 98 Nm (esant 6000 aps./min.).
„CRF1000L Africa Twin“ kaip papildoma įranga bus komplektuojama „Honda“ dvigubos sankabos transmisija (DCT) su standartiniu karteriu, kad išliktų toks pat plotis, kaip ir versijos su mechanine transmisija. Šiai transmisijai būdingas standartinis rankinio valdymo režimas, kai vairuotojas pavaras gali perjungti kairėje vairo pusėje esančiais mygtukais, ir du automatiniai režimai. D režimas ir patobulintas S režimas, turintis tris skirtingas galimybes: S1, S2 ir S3.
Vienas didžiausių „CRF1000L Africa Twin“ privalumų – padidinta prošvaisa. Tobulinant „CRF1000L Africa Twin“ važiuoklę, susitelkta į tris pagrindines ypatybes, kuriomis išsiskyrė pirmasis „XRV750“ modelis: pravažumą bekelės sąlygomis, komfortiškas tolimas išvykas ir manevringumą važinėjant kasdien. Dėl didelės talpos (18,8 l) degalų bako ir efektyviai dirbančio variklio motociklas su pilnu baku gali nuvažiuoti iki 400 km.
„Lietuvą naujasis „Honda CRF1000L Africa Twin“ pasieks gruodžio mėnesį, dar prieš Kalėdas. Jo kaina bus nuo 14 100 eurų, tiek kainuos modelis su DCT transmisija, o su mechanika bus kiek pigesnis. Užsakymus jau galime priimti, tačiau kol kas dar nėra tiksliai žinoma, kokia bus siūloma papildoma įranga, apie tai bus paskelbta lapkričio mėnesį“, – pasakojo A. Mocartas.