„Įdomu tobulėti. Tuo pokytis ir patinka, kad iš esmės užtenka pakeisti automobilio arklio galių skaičių ir prasideda lyg kitas knygos puslapis“, – apie išbandytą PRO lygą ir turimą naują techniką pasakojo sportininkas.
Viskas vyksta greičiau
Paprašytas įvardyti didžiausią skirtumą, S. Ivanovas pripažįsta, kad jis – psichologinis. Turint galingesnį, labiau prie kelio „kimbantį“ automobilį, reikia susitaikyti su tuo, kad visus sprendimus, kaip elgtis, reikia priimti bent porą sekundžių greičiau.
„Reikia paaugti kaip vairuotojui, bet, aišku, auga ir kiti dalykai, kurie ateina su galios padidėjimu“, – komentavo S. Ivanovas.
Lyginant su anksčiau naudota technika, S. Ivanovo automobilio galia išaugo nuo 170 kW iki 265 kW. O sukimo momento prieaugis dar didesnis, kone dvigubas: nuo 300 Nm iki 500 Nm. Dar vienas pokytis yra ir ilgesnis, kitoks kėbulas, o taip pat – kitokio tipo važiuoklė.
„Ir nors atrodytų, kad viskas turi būti taip pat – rankinis stabdis toje pačioje vietoje, pavaros „mėtosi“ vienodai – kardinaliai kitaip mašina valdosi“, – akcentavo pašnekovas.
Leisdamasis į niuansus, S. Ivanovas pabrėžė, kad pirmiausia automobilio valdomumą keičia priekinė ir galinė važiuoklė, o taip pat – bazės ilgis. PRO lygai skirtas BMW E90 yra gerokai ilgesnis nei šonaslydininko anksčiau naudotas BMW E36, tad tai, kaip naujasis modelis suka į posūkį, kaip reikiant skirsis nuo to, kaip elgdavosi E36 modelis.
„Inžineriniu požiūriu kitokia ir važiuoklė, ji suteikia daugiau sukibimo, o tai reiškia, kad viskas vyksta daug greičiau. Be to, E36 modelis gamintas taupant metalą, o E90 modelis yra standesnis ir saugesnis – jį geriau jauti“, – aiškino S. Ivanovas.
Kišenę kaip reikiant patuštino
Visgi pirmi bandymai startuoti PRO lygoje su naujai surinktu automobiliu nebuvo sėkmingi – S. Ivanovas susidūrė su gedimu. Anot jo, to tikėtis buvo natūralu, mat BMW E90, turintį „Mercedes-Benz“ V8 variklį, buvo norima surinkti per dvejus metus, o šonaslydininkas užsibrėžė griežtesnę ribą – metus.
„Kad reikės dvejų metų, buvo nuspręsta atsižvelgiant į mano turimą biudžetą. Tačiau įspraudžiau save į kampą ir viršijau visus savo limitus. Labiausiai, galbūt, laiko, nes tokio automobilio konstravimas jam imlus. O mes, likus porai dienų iki varžybų, užbaiginėjome jo išvaizdą ir iš garažo išvažiavome be jokių testų. Taip daryti nėra protinga“, – pasakojo S. Ivanovas.
Tad gedimas, anot jo, natūralus ir netgi lauktas – neatlaikė akceleratoriaus sklendė. Nors dabar automobilis jau paruoštas startui, bet, aiškino S. Ivanovas, greičiausiai visi ateinantys metai bus skirti automobilio gedimams, trūkumams ir kitoms bėdoms spręst.
„Lietuvoje „drifte“ galbūt yra dar vienas toks variklis, E90 kėbulą šioje srityje irgi galbūt rasčiau vieną važiuojantį. Tad tai, ką darome, yra neišnagrinėta teritorija, todėl klaidos – natūrali proceso dalis“, – kalbėjo pašnekovas.
Drauge su klaidomis, naujas automobilis atnešė ir didesnes išlaidas. Greitai paskaičiavęs, S. Ivanovas išdavė, kad varžytis su BMW E90, turinčiu „Mercedes-Benz“ širdį, kainuoja penkis kartus brangiau nei slysti šonu su BMW E36.
„Kardinaliausias pokytis – tai, kiek „sudeginame“ padangų. Toliau – išlaikymo kaštai“, – detalizavo jis, pridūręs, kad jeigu su silpnesniu automobiliu varžyboms užtekdavo dviejų komplektų padangų, dabar prireikia 4-8 komplektų.
Į „Matsuri“ – su E36
S. Ivanovas papasakojo, kad liepos 17-18 dienomis Kuršėnuose vyksiančiame „Betsafe Drift Camp“ renginyje komandos gerbėjai ir žiūrovai jį išvys ne su PRO lygai skirtu bolidu, bet su visiems gerai pažįstamu BMW E36.
Nors „Betsafe Drift Camp“, vyksiančiame Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, esančiame Kuršėnuose, varžysis ir Lietuvos „drifto“ čempionato PRO lygos pilotai, ir Baltijos šalių „drifto“ čempionato dalyviai, S. Ivanovas pripažino, kad kol kas labiausiai jam reikia treniruočių su nauju automobiliu, o ne varžybų. Tad komandos gerbėjams gerą pasirodymą jis garantuoja „Matsuri“ – šonaslydžio fiestoje, prasidėsiančioje pasibaigus PRO lygos pilotų varžyboms.