Bankrutuojantis „Nemuno žiedas“ negali investuoti į trasos atnaujinimą
Žiniasklaidoje pasirodžius informacijai apie varžybų, vykstančių „Nemuno žiede“ nutraukimą, dėl trasos neatitikimo saugumo reikalavimams, Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas, VšĮ „Nemuno žiedas“ vadovas Arūnas Samochinas ir Baltijos šalių čempionato (BaTCC) atstovė Inga Juškevičiūtė, surengė susitikimą, kurio metu aptarė šį klausimą, taip išsklaidydami visas kilusias abejones.
BaTCC atstovės I. Juškevičiūtės teigimu, organizatoriams gaila, jog teko atšaukti varžybų etapą, tačiau saugumo reikalavimai – yra svarbiausias elementas, į kurį visada būtina reaguoti.
„Gaila, jog negalėsime organizuoti numatytų varžybų, tačiau esant saugumo spragoms, jos negalėjo vykti. Organizuodami varžybas privalome būti užtikrinti sportininkų ir žiūrovų saugumu“, – teigia I. Juškevičiūtė.
„Nemuno žiedas“ nuo 2015 m. gruodžio 10 bankrutuoja dėl kreditorinių įsipareigojimų Valstybinei mokesčių inspekcijai, atsiradusių 2001-2011 m. kai įstaigai vadovavo Eduardas Jakas. Nepaisant iškeltos bankroto bylos, trasos veikla vykdyta ir toliau. Būtina pabrėžti, kad automobilių sportas yra padidintos rizikos sporto šaka, todėl LASF periodiškai tikrina trasos atitikimus saugumo reikalavimams.
Birželio 4-5 d. turėjusiam vykti Baltijos šalių čempionatui keliami labai aukšti saugumo reikalavimai, nes jame dalyvauja sportininkai iš viso regiono, tačiau dėl bankrutuojančios įmonės statuso, įstaiga negali investuoti į įvardintų trūkumų šalinimą. Nepašalinus šių trūkumų bankroto administratorius uždraudė vykdyti varžybas, pagrindinėje, žiedinių varžybų, trasoje. Kitose trasose varžybas vykdyti galima ir šiuo metu“, – situaciją paaiškina Arūnas Samochinas.
A. Samochinas taip pat atkreipė dėmesį, jog vidinių nesutarimų tarp VšĮ „Nemuno žiedas“, BaTCC varžybų organizatorių ir automobilių sporto federacijos nėra. Visos įstaigos siekia bendro tikslo – vykdyti saugias varžybas.
Problema išspręsta bendru sutarimu
Aptarę esamą situaciją ir įvertinę varžybų trasoje organizavimo galimybę, LASF ir VšĮ „Nemuno žiedas“ sutarė pašalinti trūkumus – pagrindinė trasa bus suremontuota autosporto federacijos lėšomis.
„Įvardinti „Nemuno žiedo“ trūkumai, dėl kurių buvo atšauktos varžybos, bus pašalinti juos finansuojant Lietuvos automobilių sporto federacijos lėšomis, trasą suremontuojant, jog ji atitiktų saugumo reikalavimus, reikalingus sportininkų ir žiūrovų saugumo užtikrinimui. Šią problemą ketiname išspręsti iki birželio 7 dienos, kad trasoje galėtų vykti kitos joje numatytos varžybos“, – apie priimtą sprendimą informuoja LASF prezidentas R. Austinskas.
LASF prezidento teigimu, Saugaus varžybų organizavimo komitetas, patikrinęs trasą po trūkumų pašalinimo, išduos leidimą vykdyti veiklą, atsižvelgiant į infrastruktūrinę „Nemuno žiedo“ veiklą.
„Nemuno žiedo“ problemą ketinama išspręsti įsteigiant naują viešąją įstaigą, kurios steigimui jau pritarė Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės. Naujai įsteigta VšĮ „Nacionalinis žiedas“ panaudos teise valdys Kačerginėje esantį žemės sklypą, neturės įsiskolinimų ir galės rūpintis trasos infrastruktūros gerinimu, investicijų pritraukimu.
Sportininkai galės dalyvauti kitose varžybose
Birželio 4-5 d. „Nemuno žiede“ turėję vykti varžybos yra atšaukiamos, dėl to LASF prezidentas R. Austinskas susitarė su lenktynių organizatoriais Parnu, Estijoje, jog sportininkams bus sudarytos sąlygos palankios dalyvauti varžybose Estijoje birželio 17-18 dienomis.
„Jau susitarėme, jog Estijoje vyksiančių varžybų metu bus organizuojamas neįskaitinis „Startline 4 valandų taurės“ („Startline 4H taurė“) etapas“, – sako R. Austinskas.
Detalią informaciją apie dalyvavimą šiose varžybose LASF sportininkams pateiks artimiausiu metu.
Apie LASF
LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija), įkurta 1990 metais Kaune, vienija automobilių sportą propaguojančius ar remiančius asmenis. Šiuo metu veikia 11 komitetų, kuriuose sprendžiami atskirų automobilių sporto šakų klausimai. LASF tikslas yra ne tik populiarinti saugų automobilių sportą, bet ir puoselėti bei kelti bendrą vairavimo kultūrą Lietuvoje: nuo mažiausių iki vyriausių vairuotojų.