Nugalėtojai, vairavę „Subaru Impreza GT“ automobilį, be pagrindinio trofėjaus laimėjo ir kovą galingiausių SGC 4 automobilių klasėje, Kauno miesto mero, šių varžybų organizacinio komiteto pirmininko Visvaldo Matijošaičio taurę bei kelis specialiuosius prizus už geriausius rezultatus, pasiektus atskiruose rajonuose ir miestuose besidriekusiuose greičio ruožuose, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Ralio „Aplink Lietuvą“ laimėtojai visas greičio ir specialiąsias rungtis, buvusias lenktynių programoje, įveikė per 33 min. 44,9 sek. ir 16,9 sek pranoko artimiausius konkurentus.
„Pasibaigęs ralis Prezidentės taurei laimėti mums su Vyčiu buvo jau keturioliktas paeiliui ir mes labai džiaugiamės iškovoję pergalę“, - sakė nugalėtojų ekipažo šturmanas A. Gulbinas.
Jo nuomone, pergalę lėmė labai nežymi, kelių dešimtųjų sekundės dalių persvara daugumoje iš 23 lenktynių programoje buvusių rungčių
Kaip pagrindinius pergalės faktorius šturmanas įvardijo tinkamai parinktą strategiją ir taktiką, vykusį padangų parinkimą atskiroms rungtims, pagrįstas ekipažo ambicijas siekiant pergalės ir patirtį, ateinančią ne iš karto.
Skyrė sekundės
Per tris dienas nelikviduotas 16,9 sek. deficitas nuo nugalėtojų skyrė antruosius prizininkus Igną Domeiką su Tomu Mickumi, vairavusius „Ford Focus RS“.
Trečiosios vietos laimėtojais tapo Benas Strumskis ir Žydrūnas Karpavičius, vairavę „Subaru Impreza“ ir nuo nugalėtojų atsilikę 1 min. 20,7 sek.
Ketvirtąją bendrosios ralio įskaitos vietą, nugalėtojams pralaimėję 1 min. 45,0 sek., ir trečiąją SGC4 klasėje laimėjo „Subaru Impreza STI“ vairavę Evaldas Tylas ir Paulius Valiukevičius.
Penktąją vietą iškovojo Gytis Stalerūnas su Armandu Petrausku, vairavę BMW, (atsilikę 1 min. 47,0 sek.) ir šventę pergalę SGC3 klasėje.
Bendrosios ralio įskaitos prizininkų šešetuką užbaigė BMW 323 vairavę Paulius Vasiliūnas ir Ramūnas Gilius, laimėję antrąją vietą laisvoje klasėje, o nugalėtojams pralaimėję 1 min. 57,5 sek.
Atkakliausia kova virė klasėse, kuriose sportininkai turėjo apylyges galimybes ir kur išryškėjo tikrasis jų meistriškumas.
Be jau minėtų klasių SGC1pergale džiaugėsi Aurimas Margevičius su Evelina Drilingiene, SGC2 – broliai Žydrūnas ir Simonas Vilčinskai, SGC3 – Gytis Stalerūnas ir Armandas Petrauskas, SIA1 – Darius Baltramiejūnas ir Vygantas Barsys, SIA2 – Artūras Stelionis ir Domas Sabaitis, o SIA3 – Regimantas Bindokas ir Povilas Neiberka.
Pagerbti nepabūgę iššūkių
Raliai „Aplink Lietuvą“ – kol kas vienintelės automobilių sporto varžybos, kuriose kaip lygūs su lygiais tose pačiose trasose varžosi ir žmonės su negalia.
Šioje įskaitoje absoliučiais nugalėtojais pripažinti širvintiškiai Algimantas Kojis su Vytautu Barecku. Tai antroji jų pergalė paeiliui. A. Kojis su V. Barecku tapo nugalėtojais ir pilno rankinio valdymo automobilių grupėje, kurioje jie pranoko Ramunę Šidlauskaitę su Justina Darulyte ir trečiąją vietą iškovojusius Robertą Šimonį su Roku Dailide.
Lenktyniavusiųjų su dalinio rankinio valdymo automobiliais grupėje sėkmė lydėjo telšiškius Alfredą ir Egidijų Ukrinus.
Jie pranoko Mažvydą Butkevičių su Mindaugu Brazausku ir trečiuosius prizininkus – Rolandą Šukį ir Ramintą Šukytę.
Pagarba vyriausiems ir jauniausiajai
Ralio nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijoje dalyvavę daugelio miestų ir rajonų merai įteikė savo taures atskirų rungčių, surengtų jų atstovaujamose sporto bazėse, laimėtojams.
Garsiausiais aplodismentais pagerbtas vyriausias amžiumi ralyje dalyvavęs Jegoro Tero ir Laimos Sukich ekipažas, kurio bendras amžius sudaro lygiai 130 metų. Jegoras su Laima džiaugėsi ne tik vienų garsiausiųjų bei tituluočiausių šalies automobilių sporto meistrų Arvydo ir Kastyčio Girdauskų taure, bet ir laimėję trečiąją vietą SIA3.
Pagrindinis ralio organizatorius, LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis pasveikino ir LAK garbės prezidento Stasio Brundzos taure pagerbė jauniausiąją ralio dalyvę, 13-metę šturmanę Ramintą Šukytę.
Lenktyniavo ir istoriniai
Ralyje dalyvavo ir 15 istorinių automobilių, kuriuos atvairavo visų trijų Baltijos šalių ir Lenkijos senų automobilių entuziastai.
Šie garbūs senoliai ne stovėjo išrikiuoti parodai, o važiavo. Tiesa, ne visą 1090 km, o trumpesnį maršrutą. Ne tik važiavo, bet ir lenktyniavo.
LAK istorinių automobilių sekcijos vadovas Šarūnas Žitkevičius paskelbė šios kategorijos nugalėtojus ir prizininkus. Istorinių automobilių grupėje pergalę šventė 1936 m. gamybos „Mercedes Benz“ vairavęs šeimyninis Gintauto ir Vidos Žičkų ekipažas.
Antroji vieta atiteko svečiams iš Latvijos, 1937 m. laidos „Horch 853“ vairavusiems Andriui Rodai ir Janiui Oskerko, o trečioji – istorinės technikos mylėtojų iš Lenkijos šeimyniniam Anžejaus ir Elžbietos Musynskių ekipažui, vairavusiam 1945 m. gamybos „Fiat“.