Kiek užtrunka ši būsena priklauso nuo daugybės faktorių, tačiau pats geriausias būdas išsiaiškinti – bent trumpam įsitaisyti šturmano krėsle ir įveikti bent vieną greičio ruožą drauge su patyrusiu pilotu.
Tokia galimybė šiųmetinio ralio pirmenybių metu jau buvo siūloma trejose varžybose „Samsonas Motorsport Rally Utena“, „Rally Žemaitija 2015“ ir „300 Lakes Rally“. Visuose etapuose dirbo vadinamasis „Ralio taksi“, siūlęs unikalią progą įveikti tą patį greičio ruožą, kuriame kaunamasi dėl Lietuvos čempionato nugalėtojo titulo, drauge su „N40-Narvesen“ komandos pilotu Aurelijum Simaška arba nutrūktgalviu Evaldu Čirba.
Abu tituluoti sportininkai, savo svečius vežioję profesionalioms ralio lenktynėms paruoštais „Mitsubishi Lancer EVO VIII“ ir „Mitsubishi Lancer EVO IX“ tikino, kad pakanka vos keliolikos minučių ir žmonių požiūris į automobilių sportą beveik visuomet radikaliai pasikeičia.
„Nei aš, nei Evaldas supažindindami žmones su ralio virtuve niekada nesimuliuojame ir nebandome juos tiesiog pagąsdinti agresyviu vairavimo stiliumi. Mes važiuojam taip, kaip kad važiuotume varžybose, tik saugumo sumetimais pasiliekam gal 15-20 proc. greičio rezervą.
Tačiau ir tai pasiryžusiems išbandyti „Ralio taksi“ sukelia tokias emocijų bangas, kad kartais tenka prašyti keleivių laikyti rankas ant kelių, negriebti vairo ar nebandyti kokiais kitais būdais gelbėtis nuo „tikrai maniau ištikšim“. Kartais tenka sustoti, nes važiuojant „aštriau“ žmonėms pradeda darytis bloga“, – pasakoja A. Simaška.
Beje, Aurelijus atkreipė dėmesį, kad dažniau prašymų važiuoti truputį lėčiau sulaukia iš vyrų.
„Iš pradžių tai kiek stebino, nes tradiciškai manoma, kad būtent vyrai yra didesni avantiūristai ir trūks-plyš bijo pasirodyti ko nors bijantys. Tačiau per keletą metų, kuriuos po „Euroracing“ vėliava organizuojam ekstremaliai greitus pasivažinėjimus tiek žiedinių lenktynių, tiek ralio trasose, peršasi išvada, kad moterys tiesiog ne visuomet tiksliai supranta ar neadekvačiai vertina, kas vyksta važiuojant „Ralio taksi“, – svarsto „N40-Narvesen“ ralio komandos pilotas.
Kalbinti žmonės, kurie turėjo galimybę paragauti tikrų ralio virtuvės „patiekalų“, išlipę iš automobilio kaip taisyklė kurį laiką sunkiai renka žodžius patirtims emocijoms apibūdinti, tačiau vienbalsiai pripažįsta, kad tai gerokai pranoko jų lūkesčius ir viską, ką anksčiau buvo patyrę kelyje.
„Pats esu šiek tiek važinėjęs kartingo trasose, todėl tam tikrą supratimą apie automobilių sportą turiu. Kai vadinamosiose „emocijų parduotuvėse“ tarp gausybės įvairių „normalių“ pramogų atsirado pasiūlymų išbandyti šį tą ekstremalesnio – įsigijau kvietimą pasivažinėti sportiniu automobiliu „Nemuno žiede“.
Įspūdžių buvo neišmatuojamai daug. Tada tą patį pakartojau žiemą. Paskui dar ir dar. Baisu, kad tapsiu priklausomas“, – juokėsi profesionalus kariškis Giedrius.
Pašnekovo teigimu, net ir puikiai žinodamas, kad A. Simaška įsisodinęs „Ralio taksi“ keleivius visuomet 100 proc. kontroliuoja automobilį, toks važiavimas vis vien atrodo beprotiškas ir radikaliai besiskiriantis nuo kasdienių kelionių.
„Aš greičiausiai kaip ir nemažai vyrų, laikančių save „gerais“ vairuotojais, kurį laiką svaičiojau, kad gavęs profesionaliai lenktynėms paruoštą mašiną ralio trasoje būčiau nė kiek ne lėtesnis už daugumą varžybose startuojančių vidutiniokų. Tačiau po pasivažinėjimų su Aurelijum norom nenorom pripažinau, kad greičiausiai nepavyktų išspausti nieko panašaus. Galimybių ribos visiškai kitur, nei įsivaizdavau“, – atviravo Giedrius.
Kalbintos merginos, išbandžiusios šturmano krėslą „Ralio taksi“ automobilyje, atvirauja turinčios spręsti kitokius uždavinius.
„Visą laiką maniau, kad esu santūrus ir pernelyg stipriai emocijomis „nesitaškantis“ žmogus. Visgi per tas keliolika minučių, kol „Ralio taksi“ asistentai tvirtino saugos diržus, kol šonu slydom į visus posūkius ir kol šokinėjom per tramplinais virstančius mažiausius kelio nelygumus – minčių srautą kontroliuoti buvo neįtikėtinai sunku. Ačiū Dievui, nepradėjau spiegti „vajėzaumarija“, bet tikrai nedaug trūko“, – juokėsi Medeina.
Mergina taip pat tikino, kad nepaisant patirto šoko, jei tik būtų proga visa tai pakartoti – kartotų nepaisant didokos kainos (kelionė „Ralio taksi“ kainuoja apie 75 eurus).
Bene paskutinį kartą šiais metai išbandyti „Ralio taxi“ bus galima spalio 2-3 dienomis vyksiančiame finaliniame Lietuvos čempionato etape „Rally Classic Druskininkai 2015“.