2018 m. Lietuvos ralio čempionais po nuodugnaus rezultatų skaičiavimo tapo Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu. Šiam ekipažui sezono finišas įsimintinu tapo ne tik dėl pirmojo karto tapus Lietuvos čempionais – jie dar likus dvejoms paroms iki starto galvojo, jog varžybas teks stebėti iš žiūrovų zonų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

„Giedrius su Daliumi savo darbą atliko nepriekaištingai – jam labai sunki savaitė buvo ir taip gerai, kad ją atlaikė. Mūsų pasirodymą vertinu gerai – sezone laimėjome visus keturis ralius, kuriuose dalyvavome, šiandien – taip pat visus. Prieš Druskininkų ralį nerimavau dėl naktinių greičio ruožų, bet viskas ėjosi kaip iš natų. Paskutinis greičio ruožas turbūt yra pats sunkiausias visame čempionate – 20 kilometrų užsuktu mišku važiuoti nepaprasta. Sunku neprarasti koncentracijos – tiek man, tiek Andriui, bet viskas gavosi gerai“, – po ralio pasakojo V. Žala, šiemet pirmą sezoną važiuojantis su „Škoda Fabia R5“ automobiliu.

Dramos netrūko dar prieš ralį

Prieš „Rally Classic“ šio sporto gerbėjai spėliojo, kas gi taps Lietuvos čempionais – tokią progą turėjo net trys ekipažai, tačiau vienas jų iš aktyvios kovos pasitraukė jau ketvirtame Druskininkų ralio greičio ruože. Benediktas Vanagas su Mindaugu Čepuliu posūkyje kliudė akmenį ir suskaldė savo automobilio galinį ratlankį. Keisdami ratą jie prarado bene minutę laiko, tačiau rankų nenuleido ir toliau važiavo maksimaliu tempu, kol šeštame greičio ruože į nežinomą kliūtį sudaužė automobilio pakabą ir baigė varžybas šalikelėje.

Didžioji intriga liko tarp dviejų ekipažų – V. Žalos su A. Malnieksu ir Giedriaus Notkaus su Daliumi Strižanu. Pirmasis ekipažas šiame sezone, iki „Rally Classic“, buvo laimėjęs 3 iš 4 čempionato etapų (viename nedalyvavo), o pastarasis visuose keturiuose užėmė antrąsias vietas. Tokie rezultatai lėmė, kad panevėžiečiai G. Notkus su D. Strižanu likus vienam finaliniam etapui pirmavo ir turėjo realiausius šansus tapti Lietuvos čempionais, tačiau iki ralio likus vos kelioms dienoms treniruotėje patyrė avariją, po kurios jų „Mitsubishi Lancer Evolution“ pataisymas tapo neįmanomas. Išgirdę komandos mechanikų verdiktą, sportininkai norėjo nuleisti rankas – automobilio greitai suremontuoti nepavyks, o kitą greitą automobilį išsinuomoti būtų sunku finansiškai.

Lietuvos ralio bendruomenė turėjo puikią progą parodyti, ką gali draugiški kolegos, ir egzaminą išlaikė maksimaliu balu – G. Notkų užgriuvo skambučiai su pasiūlymais pasiskolinti įvairiausius ralio automobilius, o gerbėjai pildė ekipažo komandos banko sąskaitą. Rezultatas – pasiskolintas praktiškai identiškas turėtam „Mitsubishi Lancer Evolution“.

Automobilis G. Notkaus ir D. Strižano ekipažą iki finišo ralyje atvežė trečioje vietoje ir to užteko, kad jie taptų Lietuvos čempionais bei minimalia persvara sezono įskaitoje aplenktų V. Žalą su A. Malnieksu. Antrą vietą „Rally Classic“ užėmė Egidijus Valeiša su Mindaugu Varža, tačiau jie nedalyvauja Lietuvos ralio čempionato įskaitoje – tai reiškia, kad vertinant tik čempionato dalyvių rezultatus, antrą vietą užėmė G. Notkus su D. Strižanu. To jiems užteko, kad bendroje 2018 m. čempionato įskaitoje taptų čempionais, nors nėra laimėję nei vieno ralio – visuose penkiuose užėmė antras vietas.

Efektingas grįžimas į trasą

Vienas įdomiausių ekipažų „Rally Classic“ buvo svečių iš Taivano „Ford Fiesta R2“ – šį ekipažą sudarė Dai-Wei Yein ir Tsung-Yu Hsieh. Jie nepersistengė važiuodami visiškai nepažįstamais lietuviškų miškų keliukais ir užėmė 25-ą vietą.

Į ralį efektingai grįžo Martynas Samsonas, su visiems gerai žinomu BMW M3 bei nauju šturmanu – Ervinu Snitku. Jie iki pat finišo pademonstravo išskirtinę kovą su kitu BMW M3 ekipažu – Justu Tamašausku bei Pranu Švedu. Pastarasis ekipažas visoje 103 km distancijoje buvo greitesnis vos 10 sekundžių.

Daugeliui sportininkų Druskininkų ralis tapo sezono pabaiga ir žiemą jų laukia tik pasiruošimas 2019-ųjų ralio čempionatui, tačiau kai kuriems šis ralis buvo paskutinis išbandymas prieš pagrindines metų varžybas – Dakaro ralį. Lietuvos čempionate dalyvauja du Dakaro ralio dalyviai – V. Žala ir B. Vanagas.

„Klasikinis ralis yra puiki treniruotė prieš pagrindines metų varžybas – Dakaro ralį. Šiemet itin gerai jaučiuosi po keturių Lietuvos čempionato etapų – sportinė forma „atsisėdo į vietą“, apšilau, tarsi gerą mankštą padaręs. Iš vairavimo pusės pasidariau geriausius namų darbus, kokius tik galėjau. Klasikinis ralis yra aštrus, greitas, visada važiuoji maksimaliai, centimetrų tikslumu ir kūno, refleksų lavinimas daug geresnis nei dalyvaujant kitose varžybose.“, – pasakojo „Agrorodeo“ komandos vairuotojas V. Žala.

Jau artimiausiu metu jis sės prie visureigio „Toyota Hilux“ vairo ir kartu su komanda tikrins, ar viskas po perrinkimo veikia tinkamai. Lapkričio mėnesį visureigis keltu išplauks į Pietų Ameriką, o sausį Peru vyks 41-asis Dakaro ralis, kur V. Žala dalyvaus kartu su Sauliumi Jurgelėnu.

„Rally Classic“ 2018 TOP5:

  1. Vaidotas Žala ir Andris Malnieks
  2. Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža
  3. Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas
  4. Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas
  5. Linas Vaškys ir Laurynas Paškevičius
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)