Įspūdingą ralio meistrų demonstruoją tempą galima nesunkiai paaiškinti. Visų pirma kelio sąlygos šįkart artimos idealioms. Nuo beveik visą vasarą trukusios sausros Dzūkijos krašto keliai tapo kieti kaip kaulas ir netgi dukart tuo pačiu greičio ruožu pralėkusių 30 automobilių ratai neišgraužė provėžų, tradiciškai į neviltį varančių peletono gale važiuojančius SG klasės sportininkus. Antra –sezono pabaigoje pilotų akys pripratusios prie greičio ir sportinė forma maksimaliai gera.
„Mums iš tiesų nereikia laimėti šito mūšio tam, kad laimėtume „karą“. Turim tokį taškų rezervą, kad Druskininkuose galim finišuoti 4 – 5 vietoje ir vis vien laimėti čempionatą. Nepaisant to, važiuojam taip greitai, kaip tai galima padaryti „valant“ trasą“, – tarpiniame finiše pasakojo Vytautas Švedas, pirmaujantis I įskaitoje.
Kad tai nėra formalus pasiteisinimas liudija skaičiai: antrą kartą važiuodamas tuo pačiu, tik jau nuo smulkių akmenukų išvaduotu greičio ruožu, V. Švedas su Žilvinu Sakalausku finišą pasiekė net 10 sekundžių anksčiau. Kol kas šis ekipažas užima ketvirtą vietą, lyderiams nusileisdamas 9 sekundės.
Lenktynių lyderis Vaidotas Žala, laimėjęs du iš keturių GR, ir tebeturintis neprastų galimybių pirmą kartą tapti Lietuvos čempionu atkreipė dėmesį, kad taisyklės numatytas taškų dauginimo mechanizmas (visi ekipažai uždirbs pusantro karto daugiau) iš tiesų sukuria papildomą intrigą.
„Vytas be abejonės visiškai kontroliuoja situacija, bet taip pat puikiai suvokia, kad tiesiog pasivažinėti nespaudžiant „gazo“ čia nepavyks – jis negali finišuoti toliau nei per keturias pozicijas“, – pirmuosius rezultatus komentavo V. Žala.
Antrą vietą kol kas užima taip pat dviejuose greičio ruožuose geriausią rezultatą atvežęs Deividas Jocius. Panašu, kad jis pradėjo visai neprastai susikalbėti su pirmą kartą profesionalaus ralio ragaujančiu šturmanu Donatu Zvicevičium ir šįkart važiuoja neslegiami jokios įtampos.
Trečioje vietoje – vos 3sekundėm lėtesnis nei V. Žala – čempiono titulą II įskaitoje jau užsitikrinę svečiai iš Latvijos Janis Vorobjovs su Andriu Manieksu. Pirmą kartą Dzūkijos trasomis važiuojantis ekipažas tradiciškai važiuoja preciziškai tiksliai.
Apskritai pirmojoje lenktynių dalyje visi ekipažai išvengė didesnių nuotykių. Bene rimčiausią incidentą patyrė Benediktas Vanagas, netoli starto nuslydęs nuo kelio, išretinęs alksnių jaunuolyną ir stebuklingai įšokęs į trasą.
„Tai geras pavyzdys, kad ralyje „smulkmenų“ nėra. Nedidelis nesusikalbėjimas ir visai kitoks nei tikėjausi vaizdas už posūkio, žiauriai išgąsdino. Gerai, kad viskas baigėsi taip kaip baigėsi – automobilis sveikas, o laiko nuostoliai minimalūs“, – atviravo B. Vanagas, kol kas užimantis 6-ąją vietą.
„Rally Classic“ Druskininkai 2015 lyderiai po pirmosios ralio dienos:
1.Vaidotas Žala ir Žygimantas Žala
2.Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius
3.Janis Vorobjovs ir Andris Malnieks
4.Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas
5.Benediktas Vanagas ir Greta Germanavičiūtė