Kvalifikaciniai važiavimai ralyje
Automobilių sporte kvalifikaciniai važiavimai nieko nestebina – daugumoje šakų („Formulėje-1“, kitose automobilių ar motociklų žiedinėse lenktynėse, autokrose, motokrose ir pan.) šis elementas, skirstantis lenktynininkus startui pagal jų pajėgumą, yra naudojamas nuo pat automobilių sporto atsiradimo. Tačiau ne ralyje.
Automobilių ralyje, kuriame lenktynininkai startuoja po vieną, paprastai, minutės intervalu, dažniausiai apsieinama be kvalifikacijų. Ypač Lietuvoje, kur lenktynininkus rikiuoti galima pagal jų pasiektus rezultatus praėjusiuose etapuose. Bet į stipriausius ralio etapus, kaip šių metų „Rally Poland“, iš įvairių šalių suvažiuoja daug lenktynininkų, kurių pasiektus rezultatus įvertinti sunku dėl panašaus jų pajėgumo ar skirtingos technikos. Starto tvarkai surikiuoti naudojama kvalifikacija.
„Mūsų ekipažui dar neteko dalyvauti ralio etape, kurio starto pozicijos dalinamos kvalifikacijos principu. Naujas ir įdomus elementas. Trumpas, bet svarbus „Rally Poland“ pirmas etapas“, – sakė „Wellman Rally Team“ ekipažo šturmanas Ramūnas Šaučikovas.
Starto pozicijų dalybos
Šių metų „Rally Poland“ kvalifikacija bus surengta specialiai šiam įvykiui sukurtoje trasoje Mikolaikų mieste. Stadione įrengtoje 2,5 km ilgio trasoje startuos visi ekipažai, kurie varžysis Europos ralio čempionato įskaitoje, tarptautinių klasių atstovai ir nacionalinių klasių atstovai. Įskaitant ir Lietuvos atvirojo ralio čempionato dalyvius.
„Starto pozicija ralyje lemia daug. Pirmais startuoti niekas nenori – tenka valyti trasą. Lygiai taip pat nesinori startuoti rikiuotės gale, nes keliai jau būna išvažinėti, duobėti ir provėžuoti. Startuoti geriausia po keleto pirmų ekipažų, tuomet kelio danga tinkamiausia greitam važiavimui“, – pasakoja „Wellman Rally Team“ komandos pilotas M. Samuitis.
„Rally Poland” dalyvaujantys ekipažai skirstomi į keturias grupes: ERC čempionato dalyviai, 2 ir 3 tarptautinių klasių atstovai, kitų tarptautinių klasių lenktynininkai ir nacionalinių klasių ekipažai. Pagal kvalifikacijoje pasiektus rezultatus pozicijos šių metų ralio startui dalinamos pagal šioms grupėms suteikiamus prioritetus. Pirmi starto pozicijas renkasi ERC čempionato dalyviai, po jų likusios vietos dalinamos iš eilės – 2 ir 3 tarptautinių klasių dalyviams, kitoms tarptautinėms ir nacionalinėms klasėms.
„Suprantama, kad greitesniems lenktynininkams leidžiama turėti šiokį tokį privalumą prieš kitus ir startuoti geresnėse pozicijose. Galiausiai, ir žiūrovams patinka pradžioje matyti lyderius“, – sako R. Šaučikovas.
„Wellman Rally Team“ komandos šturmanas, drauge su M. Samuičiu važiuojantis pagal R4 klasės reikalavimus paruoštu „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu, priduria, kad tie trys ERC įskaitoje važiuojantys ekipažai turės šiokį tokį privalumą prieš visus kitus lietuvius.
„Mes startuosime pajėgiausioje grupėje, kuri galės rinktis geresnes pozicijas. Tuo tarpu dauguma mūsų konkurentų LARČ čempionate yra kitoje prioritetų grupėje ir galės rinktis pozicijas tik po ERC čempionato dalyvių“, - aiškino R. Šaučikovas.
Po kvalifikacijos
Po specialiame greičio ruože vyksiančių kvalifikacinių važiavimų, dalyvių laukia trylika specialių greičio ruožų septyniuose skirtinguose keliuose. Tai šeši tikri žvyro dangos ralio greičio ruožai ir vienas specialus ruožas mieste. Tai tas pats stadiono etapas, kuris bus naudojamas ir kvalifikacijoje.
Šių metų bendras jubiliejinio „Rally Poland“ greičio ruožų ilgis – 230,40 km. Pridėjus pervažiavimus, ekipažų kelionė nuo starto iki finišo linijos yra 651,86 km. Pirmas greičio ruožas lenktynininkus pasitiks rugsėjo 14-ą šeštadienį. „Rally Poland“ finišas – sekmadienį apie 20 val.
Primename, kad lenkiškuose keliuose varžysis penkiolika ekipažų iš Lietuvos. Iš jų, tik trys varžysis Europos ralio čempionato įskaitoje – tai LARČ čempionato lyderiai D. Butvilas su Renatu Vaitkevičiumi, vos per tris savaites automobilį po didelės avarijos susitaisę V. Švedas su Žilvinu Sakalausku ir „Wellman Rally Team“ komanda – lenktynininkas M. Samuitis su šturmanu R. Šaučikovu.