Taip juokaudamas situaciją apibūdino M. Samuitis.
Mat dauguma kelių yra labai prastos būklės – jie duobėti ir todėl pakankamai sudėtingi. Kiti – po lietaus tapo molėti ir sunkiai pravažiuojami net keturiais ratais varomais automobiliais. Duobės tiesiuose keliuose yra viena, tačiau dažnai didelės duobės yra prieš pat posūkius – neteisingai įveikus nelygumus tampa sudėtinga ralio automobilį teisingai nukreipti į posūkį.
„Šias duobes galima vadinti daubomis. Dideliu greičiu iš jų automobilį tiesiog išspjauna ir prieš pat posūkį jis pakyla į orą. Ore, savaime suprantama, vairuoti automobilį yra labai sunku“, – su šypsena veide pasakojo M. Samuitis.
„Wellman Rally Team“ komandos šturmanui Ramūnui Šaučikovui šie keliai – ne naujiena. Jis „Rally Poland“ lenktynėse yra dalyvavęs 2007-ais ir 2008-ais. Jo nuomone, tai šiam raliui būdingi keliai, tad didelės staigmenos nėra.
„Tai tipiniai „Rally Poland“ keliai. Grėsmė juose kyla ir technikai, ir ekipažo užpakaliams – net gerokai minkštesniame susirašymams naudojamame automobilyje pasikratėme kaip turi būt“, – teigė R. Šaučikovas.
Ketvirtadienio ruožai – bekelė
Po visą naktį pliaupusio lietaus, ketvirtadienį aplankyti greičio ruožai komandą nustebino ne duobėmis, o tikra bekele. Lietus kelią padengė tirštu moliu.
„Prieš mus važiavo lengvas, keturiais ratais varomas ir geru pravažumu pasižymintis „Suzuki Jimny“. Jis buksavo ne vienoje vietoje. Ralio metu, tokiuose ruožuose automobilio galia reiškia gerokai mažiau, čia viską lemia vairuotojo meistriškumas“, – sakė lenktynininkas M. Samuitis.
Vėlesniuose ruožuose ėmė darytis spūstys dėl užklimpusių ekipažų. „Wellman Rally Team“ komandos trasų susirašymams naudojamas „Mitsubishi Lancer Evo X” vos yrėsi per molynus. Viename iš ruožų nulūžo jo variklio apsauga, teko ieškoti mechanikų pagalbos.
Laukia sunki kova
Taigi, jei ralio metu Mikolaikų apylinkėse lis, ralio dalyviai susidurs su sudėtinga bekele ir slidžiu molio paviršiumi. Jei šie keliai išdžius, lauks duobėtas ralis.
Prognozuodama kitų lietuvių pasirodymą šiame ralyje, „Wellman Rally Team“ komanda išskiria skirtingus, tarkime, Vytauto Švedo ir Dominyko Butvilo vairavimo būdus. Lietuvos atviro ralio čempionato lyderis D. Butvilas yra, komandos nuomone, sterilesnis, techniką labiau saugantis vairuotojas, kuriam tokia nelygi kelio danga turėtų nepatikti.
„Tuo tarpu V. Švedas, kuriam pergalė čia yra reikalinga kaip oras, yra grubesnis vairuotojas, kuriam tos duobės taip nerūpės. Teoriškai, „Rally Poland“ trasos yra tinkamesnės jam“, – sakė R. Šaučikovas.
Dar tinkamesnės šios sudėtingos trasos yra brangesnei ERC čempionate naudojamai technikai, kuri susidoroja su prastesnėmis sąlygomis. Jų važiuoklės geriau suderintos, amortizatorių eiga didesnė. Juk šie automobiliai nuo pirmų eskizų buvo kurti raliui. Skirtingai, nei lietuvių naudojama R4 ar N4 technika, kuri gimė perdarius paprastiems keliams skirtus automobilius.
O geriausiai šiose šlapiu moliu dengtose trasose jausis, vadinamu, nuliniu ekipažu trasose pasirodysiantis Dakaro ralio ragavęs MINI automobilis. Gali būti, kad geriausi trasos įveikimo laikai priklausys jam. Tik gaila, kad saugumo labui nulinių ekipažų laikas nėra matuojamas.
Keletas įdomių akimirkų vaizdo siužete: https://vimeo.com/74368080
„Wellman Rally Team“