Kaip rimtai pakovoti dėl trofėjų nusiteikę Lietuvos ralio mokyklos meistrai buvo galima spręsti jau penktadienio popietę po kvalifikacinio greičio ruožo (GR). 3,90 km ilgio užduotį efektyviausiai ir efektingiausiai išsprendė Martynas Samsonas ir Mindaugas Varža, šiais metais startuojantys pačių sukonstruotu BMW M3X modeliu.
Gamyklinį „Škoda Fabia S2000“ vairuojantį Suomijos ralio vunderkindą Kalle Rovanpera jie aplenkė kiek daugiau nei keturiomis. Tarp keturiolikos teisę rinktis starto poziciją ekipažų taip pat pateko broliai Vaidotas ir Žygimantas Žalos (4 vieta), Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius (5 vieta), Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu (7 vieta) ir Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku (11 vieta).
Kad toks apšilimas nebuvo atsitiktinumas M. Samsonas su M. Varža įrodė laimėdami visus alei vieno pirmosios lenktynių dienos greičio ruožus ir, jei ne apmaudus nesusipratimas prieš antrąjį GR (Mindaugas nepastebėjo prieš karuselines lenktynes pakeisto starto laiko ir šiek tiek per anksti įvažiavo į vadinamąją regrupingo zoną; už tai teisėjai įraitė 1 minutę baudos), vyrai būtų turėję 30 sekundžių persvarą prieš artimiausią persekiotoją.
Nepaisant tokio siužeto posūkio, nubloškusio M. Samsoną su M. Varža į 19 vietą, iki šeštadienio vakaro jie sugebėjo pakilti iki 5 vietos bendroje įskaitoje ir atsilikimą nuo lyderiu tapusio K. Rovanperos sumažinti iki 27 sek.
Kad kova šiųmetiniame „Rally Talsi“ itin atkakli iliustruoja ir tai, kad įveikus maždaug 40 proc. greičio ruožų į vieną minutę „tilpo“ 14 ekipažų. Nuo jaunojo Suomijos talento antrą vietą užimantis Vytautas Švedas su Žilvinus Sakalausku atsiliko viso labo sekunde, o Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu mažiau nei 14 sek. Greičiausias Latvijos pilotas Janis Vorobjovs su Andriu Malnieksu – 24 sek.
Beje, pats V. Švedas po pirmosios ralio dienos prisipažino, kad paskutiniajame GR, tradiciškai rengiamame Talsi miestelio gatvėmis, griebėsi taktinių gudrybių: žinodami, kad šiek tiek pirmauja prieš K. Rovanperą, jie specialiai kelias sekundes luktelėjo prie finišo linijos ir praleido Kalle į priekį.
„Tai reiškia, kad antrą varžybų dieną turėsime geresnę poziciją – važiuosime nebe antri, o treti. Kuomet kelio danga yra toks sausas gruntas, kiekvienas priekyje pravažiavęs automobilis yra aukso vertės. Akmenukai būna jau nuvalyti, padangos kur kas geriau sukimba su keliu. Tad esame nusiteikę optimistiškai.
Automobilis veikia puikiai. Mechanikai gerai padirbėjo. Tai leidžia važiuoti greitai ir konkuruoti, kaip mes mokam ir galim. Džiaugiuosi, kad viskas pavyko taip, kaip planavom“, – po pirmosios dienos finišo pasakojo V. Švedas.
Iš lenktynių pačioje jų pradžioje dėl transmisijos gedimo pasitraukė Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku, o ketvirtajame GR avariją patyrė suomiai P. Ovasak ir J. Siirila su „Citroen C2“. Dėl technikos kaprizų sustojo Markas Judzentavičius ir Marius Lipnickas su „VW Golf KitCar“.
Lyderiu SG klasėje po pirmosios varžybų dienos tapęs „N40-Egzotika“ komandos pilotas Algirdas Kazlauskas pasakodamas savo įspūdžius apgailestavo dėl vienintelio dalyko – organizatorių sprendimo keliuose GR rengti karuselines lenktynes. T. y. tokio formato, kai trasą įveikęs ekipažs iš kart vėl važiuoja į startą, nelaukdamas kol distanciją įveiks visi varžovai.
„Sudarinėdami kelio knygą džiūgavom, kad šiais metais žvyrkeliai aplink Kuržemėje sausi ir kieti, tačiau lenktynių dieną vaizdas buvo apsivertęs aukštyn kojom: dėl karuselinio formato mes į trasą pajudėjim ne 50-oje pozicijoje, bet po to, kai čia galingesni automobiliai jau buvo pralėkę gal 100 kartų. Vaizdas, kurį pamatėm, švelniai tariant nekoks – kai kuriose vietose teko sukti galvą kaip apskritai įveikti žvyro akivarus, o ne kaip tą padaryti greičiau“, – pasakojo A. Kazlauskas.
Sekmadienį „Rally Talsi“ dalyviams teks įveikti 5 GR, kurie sportininkų teigimu, gerokai sudėtingesni ir ilgesni nei pirmąją varžybų dieną. Jubiliejinės latviško ralio fiestos nugalėtojas turėtų paaiškėti apie 16 val.