Ralio virusu Ginas užsikrėtė nuo tėčio Džeraldo Petraičio, kai septynerių sulaukęs bamblys drauge nukeliavo į stebėti ralio varžybų. Žvyrkeliais nesveikai greitai lekiantys automobiliai vaikinuką taip užbūrė, kad nuo tada nepraleido nei vieno ralio, į kurį tik Petraičių šeimos galva susiruošdavo važiuoti. Pats Ginas lenktynių paragavo būdamas14 metų, kai šeimos garaže atsirado ne pirmos jaunystės BMW „compact’as“. Su šiuo automobiliuku kelmiškis beveik trejus metus startavo daugybėje slalomo, greituminio slalomo, mini-ralio ir panašaus kalibro varžybose.

„Vėliau teko padaryti maždaug pusantrų metų pertrauką, kol su tėčiu sutarėme išbandyti save klasikiniame ralyje. Ilgą laiką užtruko mašinos perdarymas ir adaptavimas raliui. Ne viskas ėjosi taip greit, kaip norėtųsi, bet pasiruošti 2019-ųjų lenktynių sezonui vis dėlto pavyko. Kartu su tėčiu startavome ralio-sprinto čempionate, 2WD įskaitoje. Šiais metais nusprendėme, kad norime suvažiuoti daugiau kovinių kilometrų ir išbandyti save aukštesnio lygio varžybose, todėl startuosime Lietuvos automobilių ralio čempionate (LARČ)“, – vardija Ginas.

Klausiamas kaip sekėsi, dvidešimtmetis G. Petraitis kuklinasi kol kas nelabai turįs kuo pasigirti. Visgi statistika kalba pati už save: praėjusiais metais, važiuojant Lietuvos automobilių ralio-sprinto čempionate (LARSČ) „Rally Žemaitija 2019“ užėmėme 2 vietą 2WD įskaitoje, o „Samsonas Rally Rokiškis 2019“, „Rally Saldus 2019“ ir „Rally Classic Druskininkai 2019“ buvo greičiausias tarp dviem ratais varomų automobilių bei 2 ar 3 greičiausias bendroje LARSČ įskaitoje. Susumavus visus rezultatus šeimyninis Petraičių ekipažas tapo Lietuvos automobilių ralio-sprinto 2WD įskaitos čempionais ir absoliučios įskaitos vicečempionais.

Galima spėlioti, kaip viskas būtų susiklostę jei ne vienas lemtingas sutapimas: prieš porą metų ieškodami kažkokių detalių ir nuvažiavę į jomis prekiavusios įmonės kiemą, Ginas su tėčiu užklydo į greta buvusį garažą su sportiniais automobiliais ir susidūrė su viduje besikrapštančiu Mindaugu Varža. Žodis po žodžio ir atsitiktinė pažintis virto bičiulyste, padėjusia gerokai sutrumpinti optimalių sprendimų paiešką tiek lenktynėms ruošiant neseniai įsigytą BMW „Compact“, tiek mokantis dirbti su stenograma.

„Kai tik pradėjau važiuoti mėgėjiškose varžybose, mokiausi savarankiškai, padedamas tėčio ar žiūrėdamas įvairią filmuotą medžiagą, kuriose važiuoja garsūs Lietuvos ir užsienio ralio pilotai. T. y. stengdavausi atkartoti jų vairavimą pats. Kai susipažinome ir susidraugavome su Mindaugu Varža, viskas iš tiesų pajudėjo kur kas sparčiau. Keletą pastarųjų kelių metų jis labai daug mums padeda tiek patarimais ir pamokomis šlifuojant vairavimo techniką bei perprantant stenogramos subtilybes, tiek tobulinant ir reguliuojant automobilį. Keletą kartų turėjome bendras treniruotes, kurių metu Mindaugas užėmė šturmano vietą. Dirbti su tokio aukšto lygio sportininku yra milžiniška paspirtis“, – tikino G. Petraitis.

Beje, būtent M. Varža prieš keletą metų tapo pirmuoju žmogumi, padėjusiu ralio abėcėlę perprasti Vaidotui Žalai. Pats Mindaugas, pasakodamas apie bičiulystę su Ginu patikino, kad šios istorijos panašios mažiausiai vienu aspektu – abu sportininkai panašūs profesionaliu požiūriu į darbą, disciplinuotumu ir džentelmenišku elgesiu.

„Apie suomius, laikomais geriausiais pasaulyje ralio meistrais, pasakojamas anekdotas, kad kai jie maunasi ant galvos šalmą, pakaušyje išsijungia baimės mygtukas, todėl trasoje lekia kaip bepročiai. Su Ginu vyksta kažkas panašaus – santūrus ir ramus jaunuolis trasoje sprogsta, važiuoja maksimaliai greitai, tuo pat metu niekada nepraranda savitvardos ir daro labai mažai klaidų“, – konstatavo M. Varža.

Ralio gildijos senbuviai, taip pat pagarbiai žiūri į kitą „Rally Žemaitija 2020“ debiutuosiantį talentą – aštuoniolikmetį Kajų Samsoną. Uteniškis 2018-aisiais tapo Baltijos šalių ralio kroso čempionu 2WD klasėje, visą sezoną demonstravo itin stabilius rezultatus ir ne pagal metus brandų elgesį trasose. Pernai Kajus startavo tik keliose varžybose ir po truputį jaukinosi ralio discipliną.

„Peršokt nuo ralio kroso į ralį, tikrai yra reikalų, vien stenogramos mokymasis, šturmano sakomos informacijos klausymasis ir jos teisingas supratimas tikrai nėra paprastas dalykas. Mes kol kas labai niekur neskubam, stengiamės daryt kuo daugiu treniruočių ir išmokti dirbti drauge, įgauti pasitikėjimo tiek savo jėgomis, tiek vienas kitu. Be šių dalykų ralyje toli nenulėksi. Testų jau suvažiavom nemaža greitų kilometrų, kaip ir viskas po truputį gerėja“, – atsargiai žodžius renka K. Samsonas.

Atsakymą į klausimą „kas padeda ruoštis klasikinio ralio egzaminui?“ Kajaus atvejus labai nesunku atspėti. Martynas Samsonas, pastaraisiais metais daugiausia laiko skiriantis sportinių automobilių transmisijų ir važiuoklių konstravimui bei gamybai, beveik visose lenktynėse, kuriose tik startuoja, pretenduoja į greičio karaliaus titulą.

„Tėtis vienintelis ir pats geriausias mokytojas, per kiekvienas treniruotes iš jo gaunu patarimų ką ir kaip daryti, kad rezultatai gerėtų. „Rally Žemaitija“ mes netgi startuosim su jo naudotu koviniu automobiliu „BMW E36“, – teigė K. Samsonas.

Tiesa, šįkart Kajus varžysis Lietuvos automobilių ralio-sprinto čempionate, kurio dalyviai įveiks dvigubai trumpesnę distanciją nei LARČ pilotai. Be to, sprinteriai važiuos po vadinamosios A lygos sportininkų, todėl greičio ruožai kai kuriose vietose gali būti prastesnės kondicijos. T. y. daryti toli siekiančias išvadas, kuris vaikinukas – Ginas ar Kajus – greičiau prasibraus į ralio meistrų elitą, „Rally Žemaitija 2020“ bus kiek anksti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)