Pusantro šimto lenktynininkų rugsėjo 7 dieną varžysis trijuose čempionatuose: aukščiausios lygos „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių, „Liqui Moly“ Lietuvos mėgėjų žiedinių lenktynių ir „Time Attack“ disciplinoje. Čempionatai 3, tad iš kur 16 čempiono titulų?

Iš kur tiek čempionų?

Kaip bokse kovotojai skirstomi pagal svorį, taip ir lenktynėse sportininkų technika skirstoma pagal pajėgumą. Būtų nesąžininga į vieną važiavimą statyti daugiau nei 500 AG pasiekiančią Edvino Einikio „Audi S4“ ir perpus silpnesnį Pauliaus Urbonavičiaus „Honda Civic“. Edvinas vos užsidegus žaliam šviesoforo signalui nulėktų nuo starto linijos, ir viskas tuo pasibaigtų. Jokios intrigos, jokios kovos. Dėl šios priežasties dalyviai pagal technikos pajėgumą yra išskiriami į klases.

Automobiliai, kurių darbo tūris nesiekia 2 litrų „Dynami:t“ Lietuvos čempionate važiuoja PRO2000 klasėje. Čia dominuoja „Honda Civic“ modeliai. Mašinos, kurių varikliai yra iki 3 litrų darbo tūrio lekia PRO3000 klasėje. Čia tarpusavyje kaunasi dvi dešimtys BMW automobilių. Galingesni eina į 3000+.

Taip yra eliminuojamas visiškas technikos pranašumas ir trasoje vairuotojai kaunasi daugiausia savo meistriškumu. O žiūrovams – daug vienas po kito vykstančių ir kraują kaitinančių sprinto važiavimų, kur lenktynininkai dėl čempionų titulų kaunasi besiramstydami savo automobilių durų rankenėlėmis. Dar įdomesni antrieji važiavimai: jų metu greičiausiųjų dešimtukas apverčiamas aukštyn kojomis: 1-as startuoja iš 10-os vietos, 2-as iš 9-os ir t.t. Trasoje užverda pragaras.

„Dynami:t“ čempionate kartu su BMW2500 ir OPEN yra 6 klasės, „Liqui Moly“ – 4. Tačiau A lygos dalyviams tai bus tik 3-iasis etapas iš 4, dar vieną jie rugsėjo pabaigoje važiuos Estijoje. Tad iš kur tie 16 čempionų titulų? Daugiausia, net 12 – iš „Time Attack“ disciplinos. Dėl jų varžysis daugiau nei 100 dalyvių trijose PRO; Semi-PRO ir STOCK įskaitose, kuriose – dar po keturias klases.

Į sezono uždarymą – „Va bank“

Itin įnirtinga kova laukia PRO3000 įskaitoje, kur vos vienu tašku prieš Mantą Matukaitį pirmauja Aurimas Mištautas. Jie visuose važiavimuose lekia sekundės dalių skirtumu, sprinto lenktynėse besiramstydami veidrodėliais. Savo klasėje jie aiškūs lyderiai. Mantas „Time Attack“ disciplinoje laimėjo dvi lenktynes, Aurimas – vienas.
Vis tik paskutiniame etape senu BMW lėkęs Matukaitis dėl techninių problemų sugebėjo užimti vos ketvirtą vietą ir prieš save praleido kiek paprastesniu, savo sukonstruotu BMW lekiantį talentingąjį Aurimą, tad „Dynami:t by Baltic Petroleum“ atstovas lėks į paskutinį „Ring Challenge“ „va bank“. Ne tik „Time Attack“, bet ir sprinto lenktynių važiavimuose.

„Bandysiu važiuoti visur ir maksimaliai greitai. Lenktynių čempionate R3000 klasėje kova dėl pirmos vietos praktiškai pralaimėta, bet padarysiu viską, kas nuo manęs priklauso. Tikslas – per abu lenktynių važiavimus surinkti maksimalų taškų skaičių, nes tik tokiu atveju dar turiu šansą pakovoti dėl čempiono vardo. Vis tik iš esmės mane gali išgelbėti tik Aurimo gedimas, o kadangi jis geras bičiulis, jam to tikrai nelinkiu, bet automobilių sportas yra nenuspėjamas“, – savo planą rugsėjo 7-ajai komentavo Mantas Matukaitis.

"Ring Challenge"

Šis „Dynami:t Energy“ atletas puikiai žino koks nenuspėjamas ir skausmingas gali būti techninis sportas kai praėjusiame etape dar prieš lenktynes, formavimo rate sprogo jo BMW variklis atvėręs dvi skyles bloke. Dvi savaites jo mechanikai nemiega ir ruošia naują motorą, su kuriuo jis startuos ne tik savo R3000 klasėje, bet planuoja tuo pačiu automobiliu suvažiuoti ir R3000+ įskaitoje, kurioje jau yra surinkęs nemažai taškų su „Baltic Petroleum Corvette“ automobiliu. Tuo tarpu „Time Attack“ važiavimuose planas lygiai toks pats – išspausti maksimumą.

„Time Attack“ čempionate man kortas sumaišė trečiasis etapas, kuriame dėl to, kad važiavau silpnesniu automobiliu praradau nemažai taškų. Aurimas mane dabar lenkia vienu tašku, tad jei aš laimėsiu, o jis bus antras, turėsime vienodą jų skaičių, tačiau surinkęs daugiau pergalių aš tapsiu čempionu. Jei laimės Aurimas – čempionas jis. Viską spręs paskutinis etapas“, – sakė Mantas Matukaitis pridūręs, kad ruošia staigmeną ir planuoja „į aikštelę“ išvežti po didelės avarijos „Aurum 1006km“ lenktynėse sutvarkytą „Chevrolet Corvette Z06“, su kuria bandytų papustyti padus Ramūnui Čapkauskui ir Edvinui Einikiui PRO3000+ įskaitoje.

Nugalėtojai aiškinsis paskutiniame etape

„DHL Racing“ atstovas Ramūnas Čapkauskas gana saugiai sėdi PRO3000+ klasės turnyrinės lentelės viršuje, su „Cupra TCR“ automobiliu laimėjęs visus tris etapus. Tačiau jį kiekvienose lenktynėse vijosi Edvinas, tačiau antruosiuose važiavimuose nepasisekdavo dėl jo „Audi“ kaprizų. Likus savaitei iki lenktynių surado problemą, sutvarkė V6 variklio kompresorių ir dabar panevėžietis jau bus nusiteikęs pagaliau lipti ant aukščiausio pakylos laiptelio. Vis tik iš jų pergalę gali atimti ir jau minėtas Mantas Matukaitis, jei šiam pavyks iki lenktynių suremontuoti „Corvette“.

PRO2000 klasėje vyks artima kova tarp Tado Petukausko ir Pauliaus Urbonavičiaus, vairuojančių „Honda Civic“ automobilius. PRO1600 įskaitoje pirmą vietą komfortiškai užsitikrinęs dar vienas „Dynami:t Energy“ pilotas Laurynas Simonavičius, kuriam, kad taptų čempionu užteks tik įsukti bet kokį laiką.

"Ring Challenge"

„Semi-PRO1600“ klasėje dėl titulo turės rimtai pasistengti pirmuose dviejuose etapuose pirmavęs Tautvydas Antanavičius, kuriam dabar į nugarą kvėpuoja Algirdas Anužis. Prieš trečias sezono lenktynes Tautvydui sulūžo jo „Honda Civic“, teko nuomotis kitą, silpnesnį ir žiedinėms lenktynėms taip nepritaikytą automobilį ir jis išbarstė savo taškus. Dabar lieja prakaitą garaže, kad prikeltų saviškę mašiną ir su ja galėtų dar kartą pagerinti asmeninį rekordą.

„Aš jau laimingas šiame sezone, asmeninius savo lūkesčiui jau viršijau, tačiau pasiduoti tikrai nepasiduodu. Laiko dar yra, automobilį paruošti spėsiu“, – tikino čempiono titulo kvapą užuodęs ir į jo siekimą pastangas dedantis T. Antanavičius.

Klasių lyderiai

„Semi-PRO2000“ įskaitoje aiškus lyderis – Darius Jakštonis, o klasėje iki 3 litrų kovos du labai greiti BMW vairuotojai Redanas Jankaitis ir Edgaras Plačenis. Galingiausių automobilių kategorijoje šioje įskaitoje jau tik formalumui važiuos Vytautas Davulis.

Visiškai standartinių, STOCK klasės automobilių 3000+ klasėje lyderis taip pat aiškus – tai Vytas Bilinskas su „Porsche 718 Boxster“, o STC3000, kurioje varžosi daugiau nei 30 dalyvių sau čempiono titulą jau beveik užsitikrino Šarūnas Visockas, dar taip ir neradęs lygių savo svorio kategorijoje. STC2000 įskaitoje pirmą vietą kol kas užima Tomas Valys, o STC1600 – kaimynas iš Latvijos Marcis Pakalns.

Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato uždarymas Kačerginės „Nemuno žiede“ prasidės dar rugsėjo 6-ąją, penktadienį. „Time Attack“ dalyviai treniruosis, lėks pirmuosius važiavimus, „Dynami:t“ ir „Liqui Moly“ čempionatų sportininkai važiuos kvalifikacinius važiavimus. Šeštadienį, rugsėjo 7 dieną žiede jau vyks tikras pragaras, lenktynės po lenktynių. Išankstinis bilietas į renginį kainuoja 7 eurus, jis platinamas „Paysera“ bilietų platinimo platformoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)