Juodupė yra nedidukas miestelis Rokiškio rajone, prie pat sienos su Latvija, infekuotųjų ralio virusu karavaną pernai priėmė pirmą kartą ir padėjo LASF vadovams priimti vieną strateginį sprendimą. Kaip žinia ankstesniais sezonais LMRČ etapai daugiausia būdavo konstruojami iš slalomo rungčių ar gatvių lenktynių. Iki tol buvo surengtas vos vienas eksperimentas, kurio metu benzingalvių batalijos perkeltos nuo asfalto ant minkšto grunto kelių. Tačiau jei po „Gravel fest Rally 2019“ niekas daryti toli siekiančių apibendrinimų dar nesiryžo, tai ant 80 proc. žvyrinis „Samsonas Rally Juodupė 2020“ padėjo išsklaidyti bemaž visas abejones ar tam pasirengę sportininkai bei organizatoriai.

„Mini ralio reglamentas leidžia šiose lenktynės startuoti visų kėbulų tipų serijiniais kėbuliniais automobiliais, neturinčiais nei saugos lankų, nei sportinių padangų. Nedegūs kombinezonai taip pat nėra privalomi, o tik rekomenduojami. Todėl parenkant trasas organizatoriai turi atsižvelgti į šiuos dalykus, pasirūpinti greičio gesinimo zonomis ir panašiais dalykais. Tačiau malonu konstatuoti, kad patys LMRČ dalyviai labai daug dėmesio skiria saugumui ir saugos lankais bei profesionalia ekipuote yra pasirūpinusi didžioji dauguma ekipažų“, – pastebi LASF ralio komiteto pirmininkas Tomas Žemaitis.

Kad tokios investicijos pasiteisina su kaupu, savo kailiu patyrė bent pora šiųmečių „Samsonas Rally Juodupė“ lenktynių dalyvių. Daugiausia emocijų sukėlusį nuotykį patyrė Tadeuš Tero ir Mindaugo Giedraičio ekipažas, kurių „Subaru Impreza“ 6-ajeme greičio ruože stogu pabučiavo žemę. Automobilis po kūlversčio atrodė kaip po audringos nakties neklota lova, tačiau patys sportininkai atsipirko tik nedideliu išgąsčiu.

Lenktynes organizavęs VŠĮ „Automotoprojektai“ vadovas Audrius Gimžauskas savo ruožtu pasidžiaugė, kad iš 80 startavusių ekipažų dėl techninių problemų ir dėl vairuotojų klaidų įvykusių keleto nedidelių incidentų finišo nepasiekė tik 14 automobilių.

„Nežinau ar tikslu mini ralį vadinti būsimų Lietuvos ralio čempionato dalyvių inkubatoriumi, nes kaip taisyklė čia važiuoja jau pakankamai brandūs sportininkai – „jaunimo“ įskaitoje (į ją patenka ne vyresni nei 26 metų pilotai) šįkart buvo tik šeši ekipažai. Tačiau iš visų mini ralio klasių surinktas lyderių dvidešimtukas galėtų drąsiai važiuoti į LARČ ir ten garantuotai užkurtų gerą pirtį seniems autoritetams. Supratimu apie technikos paruošimą ir valdymą, trajektorijų parinkimą bei kitus greitį lemiančius dalykus jie niekuo nenusileidžia startuojantiems aukščiausioje lygoje“, –mini ralio dalyvius gyrė A. Gimžauskas.

Bendras „Samsonas Rally Juodupė 2020“ trasos ilgis šįkart siekė 96,54 km, iš kurių 29,30 km sudarė 4 greičio ruožai, kuriuose reikėjo įveikti po du kartus.

„SGC-1“ klasėje, kurioje lenktyniaujama viena ašimi varomais automobiliais, turinčiais 1600 ccm darbinio tūrio variklius, geriausiais sekėsi Vaidui Karašausku su Inga Surdokiene iš „Pilėnai racing“ klubo, važiavusiems su „Honda Civic“. Antri liko Aurimas Margevičius ir Andris Tolstych („Kauno Autoklubas“) startavę su „Mitsubishi Colt“, o treti – Vilmantas Karalius / Edvinas Plaušinis, taip pat lėkę su „Mitsubishi Colt“.

„SGC-2“ (standartiniai automobiliai su 2000 ccm darbinio tūrio varikliais) nugalėjo Lukas Gordonas ir Rugilė Sakalauskaitė, vairavę „Opel Astra“. Sidabras čia atiteko Povilui Vasiliauskui ir Karoliui Usačiovui su „BMW e36“. Treti – Povilas Čaikauskas su Tomu Palavinsku „Opel Astra Gsi“.

Galingesnėje „SGC-3“ klasėje, kurioje 2000 ccm – 3000 ccm darbinio tūrio variklių galia gali būti perduodama visiems varantiesiems ratams, šįkart vyko tikras BMW karas: tarp 15 startavusių ekipažų net 13 vairavo Bavarijoje pagamintus automobilius. Geriausiais su visomis užduotimis susitvarkė Benas Vidauskis su Ovidijus Pečkauskas iš „Rally 4 Fun Šiauliai“ klubo („BMW 318“). Antri liko Tomas Kažemėkaitis ir Saulius Šuopys iš „Šakių ASK“ („BMW 325“), o treti piko Augustinas Rimkevičius ir Ernestas Rimkevičius ir „Kauno Autoklubo“ („BMW 316i“).

Tuo metu „SGC-4“ klasę (variklių darbinis tūris virš 3000 ccm ir visi varantieji ratai) drąsiai galima pervadinti „Subaru Impreza“ vardu, nes jokio kito gamintojo technikos čia nebuvo. Permainingą lygiaverčių varžovų kovą čia laimėjo Vytautas Venclovas su Simonu Bieliausku iš „Politechnika Racing“ klubo, aplenkę Robertą Petrašką su Tadu Zdanavičium iš „Marimotors racing“ komandos. Treti liko pergalę iš savo rankų išleido paskutiniajame greičio ruože suklydę Benas Šimkus ir Donatas Dirginčius.

Veteranų įskaitoje įtikinama 44 sekundžių persvara visus varžovus įveikė Antanas Akučka su Akvile Akučkaite iš „Rally 4 Fun Šiauliai“ komandos, lėkę su „Subaru Impreza WRX“. Antri liko Artūras Stelionis ir Domas Sabaitis (BMW), o treti – Valentinas Surdokas su Vytautu Vencium iš „Pilėnai racing by Perlas Go“ komandos, vairavę „Seat Ibiza Cupra“.

OC klasėje šįkart geriausiai sekėsi Audriui Masiulioniui ir Aivaruis Stalgaičiui su BMW. Antroji vieta atiteko Tadui ir Vytautui Stelioniams su „Audi Coupe“, o trečioji - Aleksandrui ir Tomui Rakauskams iš „Marimotors racing“, važiavusiems „Toyota Celica“.

„Retro“ klasėje buvo varžomasi įvairių modelių VAZ automobiliais. Čia pergalė atiteko Laimonui Latvėnui ir Alvaidui Daugėlai iš „Politechnika Racing“ klubo. Trasoje už juos šiek tiek greitesni buvo Šarūnas Glikas su Tadu Bakiu iš „Šakių ASK“, tačiau gavę 30 sekundžių kelio baudų šis ekipažas turėjo tenkintis antrąja vieta. Bronzines taures iš „Samsonas Rally Juodupė 2021“ parsivežė Regimantas Bindokas ir Šarūnas Mažeika.

Trečiasis LMRČ etapas – „Gravel fest Rally 2021“ – numatytas liepos 3 dieną. Lazdijuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją