„Ilgų distancijų lenktynės trunka daug valandų, oro sąlygos dažnai keičiasi, tad komanda turi būti visada pasiruošusi tiek drėgniems, tiek sausiems orams. Operatyvumas ir tikslumas tampa lemiamais veiksniais techninio aptarnavimo sustojimų metu, todėl komandos turi būti pasirengusios iš anksto“, – apie orų įtaką pasakojo Tauras Tunyla, „Neste Dream 2 Drive Pro“ lenktynių komandos lyderis.
Karšti orai – iššūkis vairuotojams
Nors lenktynių žiūrovams geriausia varžybas stebėti esant šiltiems ir saulėtiems orams, lenktynėse dalyvausiančios komandos tikisi vėsesnių prognozių.
„Karštos oro sąlygos apsunkina automobilio darbą – techniniams mazgams tenka didesnis krūvis. Be to, temperatūra pakyla ir automobilio salone, kartais net iki 70 laipsnių karščio, kurią vairuotojas turi iškęsti apsirengęs šiltus rūbus ir užsidėjęs šalmą. Tai – nemenkas išbandymas“, – sakė T. Tunyla.
Lenktynininkas paaiškino, kad esant šaltesniam orui, automobiliai pasiekia didesnę galią, todėl tiesiose atkarpose pasiekiami ir didesni greičiai. Be to, vairuotojas, kuriam nereikia kovoti su šilumos krūviu salone, gali visiškai susikoncentruoti į vairavimą.
Lietus daro stebuklus
Anot T. Tunylos, lietus visuomet reiškia pasunkėjusias vairavimo sąlygas. Tačiau lenktynininkas tikina, kad būtent jis į lenktynes įneša papildomos intrigos ir netgi gali nulemti jų baigtį.
„Lietus trasoje daro stebuklus, kadangi jis suvienodina automobilių galimybes. Tuomet ekipažų rezultatai labiau priklauso nuo vairuotojų sugebėjimų ir vairavimo technikos ištobulinimo. Lyjant patikrinamas ir visos komandos gebėjimas greitai reaguoti: komandos nariai realiu laiku turi priimti rizikingus sprendimus dėl dažnesnių arba retesnių sustojimų, padangų keitimo šlapiai dangai ir pan.“, – pasakojo T. Tunyla.
Sunku pratybose – lengva mūšyje
Nors profesionalūs lenktynininkai, besiruošdami skirtingoms situacijoms, treniruojasi įvairiomis oro sąlygomis, T. Tunyla tikina, kad geriausi rezultatai yra pasiekiami įgūdžius lavinant šlapioje trasoje.
„Lietaus sąlygomis treniruotis yra pavojingiau, tačiau būtent jos efektyviausiai paruošia vairuotoją. Greitas vairuotojas lyjant visada bus greitas ir sausoje trasoje“, – pasakojo T. Tunyla.
Vienoje trasoje: nuo saulės iki sniego
T. Tunyla prisimena, kad vienoje trasoje jam pačiam yra tekę patirti net tris skirtingų oro sąlygų pasikeitimus. 23 km ilgio distanciją, esančią Vokietijoje, Nürburgring lenktynių trasoje, jis įveikė šviečiant saulei, lyjant, o galiausiai – sningant.
„Trasa turėjo daug reljefo pokyčių, tad skirtingos oro sąlygos padarė ją dar sudėtingesne. Visgi toks jėgų išbandymas, kai tenka itin greitai reaguoti ir prisitaikyti, vairuotojui yra labai naudinga patirtis“, – sakė T. Tunyla.
Lenktynininkas akcentavo, kad, nepaisant orų, svarbiausia automobilio valdymo taisyklė yra sutelktas dėmesys.
„Vairuojant ir lenktynėse, ir kasdienybėje, svarbiausia yra netrukdyti sau pašalinėmis mintimis, tuo labiau – išmaniosiomis technologijomis“, – patarė lenktynininkas.