Lietuvos Baja 2020 „Perimetras“ čempionato pirmojo etapo „Sport“ klasės dalyvių parke šiemet itin daug konkurencingos technikos, su kuria nebūtų gėda jėgas išbandyti ir Dakaro smėlynuose. Praėjusių metų čempionas Merkys Saukevičius su Dariumi Leskausku į „Perimetrą“ grįžta su reanimuota „Toyota Tacoma“. Po stipriaus šuolio 2018 – ųjų paskutiniajame „Perimetro“ etape Pasvalyje, nukentėjo lenktyninio bolido galinis tiltas, buvo pažeistas ir reduktorius, tačiau nepaisant visų „žaizdų“, „Toyota“ Merkio ir Dariaus ekipažą sėkmingai atvežė į čempionato finišą.
„2019 – ųjų rudenį ketinome startuoti ir Lietuvos automobilių ralio čempionato etape Druskininkuose, tačiau mūsų „senutė“ pasakė – užteks. Subyrėjo reduktorius prieš pat lentkynes Druskininkuose, tad būtini remonto darbai tapo ir priežastimi atlikti kitiems patobulinimams – sutvirtinome galinį tiltą, pakeitėme reduktorių, dar šį tą pakrapštėme ir laukiame pirmojo starto“, – kalbėjo M.Saukevičius.
Šiemet sportininkas džiaugiasi ne tik išspręstomis techninėmis problemomis, tačiau ir nauja darbščia ir pasišventusia mechanikų komanda.
„Pirmą kartą varžybose dalyvausiu su tokiu palaikymu. Galiu pasakyti tik vieną – taip gerai dar niekada nebuvo“, – laukdamas, kada vėl galės sėsti prie „Tacomos“ vairo kalbėjo M. Saukevičius.
Nepaisant veteraniško, sportininiais terminais kalbant, „Toyota Tacoma“ amžiaus, M. Saukevičius džiaugiasi sprendimu praėjusio sezono viduryje atlikti automobilio širdies – variklio operaciją. Dabar ten groja V8 orkestras, kuris ekipažui leidžia būti gana konkurencingiems juos supančioje aplinkoje. O kovoti tikrai yra su kuo.
Kaimynai latviai, pamėgę, „Perimetro“ varžybas, atvažiuoja su Dakare gėdos nedarančiu OSCar‘u, Vaidotas ir Edmundas Mockai žada nepasiduoti su „Mebar“, o Mindaugas Vijeikis ir Andrius Žitkevičius į „Perimetro“ trasas išvažiuoja su „Bowler WildCat 200“. Tomas Gužauskas ir Audrius Matuolis į savo „Mitsubishi Pajero“ sumontavo „chipuotos slyvos ar betmeno“ variklį ir žada neduoti ramybės čempionų vardus turintiems M. Saukevičiui su D. Leskausku ir Vaidotui Paškevičiui su Gyčiu Gaspariūnu. Pastarieji važiuos su Lietuvoje konstruotu „Seat Leon Dakar“ automobiliu. Praėjusį sezoną V. Paškevičius automobilius, kaip ir šturmanus, keitė dažniau nei kojines, tad ekipažo šio sezono šūkis – „Stabilumas!“. Kaip juokauja pats V. Paškevičius - bent jau kalbant apie automobilį.
„Panašu, kad pavyko išspręsti daugumą automobilio trūkumų, tad tikiuosi, kad dabar galėsime važiuoti pilnu pajėgumu. Kaip bus - pamatysime“, – tvirtina vienas iš „Sport“ klasės lyderių.
Dilema, kurią sprendžia šios klasės ekipažai – kokias padangas rinktis, kai sinoptikai prognozuoja gana permainingus orus. V. Paškevičius svarsto, kad gali prireikti ir dygliuotų padangų, nes savaitgalį prognozuojamas šioks toks šaltukas, tuo metu M. Saukevičius, teigė į reikalą žvelgiantis paprasčiau.
„Abejoju, ar prireiks dyglių. Manau, kad jie neturės į ką kabintis. Sumontuosime grubesnes purvo padangas ir lėksime“, – sakė praėjusių metų „Sport“ klasės čempionas.
Savo gausumu „Sport“ klasei prilygsta ir motobagių „S&S“ klasė. Net du ekipažai joje atstovauja naują Lietuvoje „CFMOTO Factory Racing“ komandą. Jos lyderis ir vienas iš S&S motobagių pionierių Lietuvoje, Antanas Kanopkinas džiaugiasi pagaliau pagausėjusiu varžovų kiekiu šioje sparčiai visame pasaulyje populiarėjančioje klasėje.
„Aš visuomet sakiau, kad lietuviai turi prisipirkę tų motobagių, tik anksčiau jiems nebuvo sąlygų, kur išvažiuoti su jais lenktyniauti, o dabar, tikiu, kad ilgainiui „S&S“ klasėje besivaržančiųjų skaičius išaugs, nes motobagis patrauklus ir tiems, kas yra įpratę lenktyniauti automobiliu ir tiems, kas jaučiasi vieniši važiuodami keturračiu“, – mintimis dalinasi sportininkas.
Vardindamas motobagio pranašumus A. Kanopkinas teigė, kad jo pakaba vietomis veikia daug geriau nei automobilio, išvystomas greitis taip pat labai panašus, kaip ir automobilio.
„Žinoma, ilgose tiesiosiose „S&S“ technika neišvysto tokio maksimalaus greičio, kaip automobilis. Pavyzdžiui, motobagis su kuriu teko varžytis praėjusiame sezone, komfortiškai važiuodavo 100 – 110 km/val greičiu, automobiliai tiesiosiose lekia ir iki 150 km/val“, – važiavimo subtilybes vardina „CFMOTO Factory Racing“ komandos narys.
Kaip pranašumą jis vardina ir nedidelę ratų bazę, kuri, pasiklydus navigacijoje, leidžia greitai pakeisti kryptį net ir siauroje vietoje.
A. Kanopkinas teigė puoselėjantis viltis iš Švenčionių išvažiuoti rankoje gniaužiant kokios nors prizinės vietos taurę, tačiau didžiausiu tikslu įvardina technikos išbandymą.
„CFMOTO CFROCE Sport“ pas mus atkeliavo vos prie pora savaičių ir iškart buvo perduotas į mechanikų rankas, tad LT Baja 2020 „Perimetras“ čempionato pirmame etape bus apšilimas ir neslėpsiu džiaugsiuosi, jeigu kas nors suluš ir mes nefinišuosime arba pavyks pasiekti finišą sulūžusiam, nes mūsų tikslas pasiruošti „Tuareg Rally“, kuris kovo mėnesį vyks Alžyre, tad turime išsiaiškinti visas silpniausias technikos vietas, kad kitose varžybose galėtume važiuoti maksimaliu pajėgumu. Manau, kad visas šis sezonas bus labiau eksperimentinis ir skirtas bandymams, o 2021 – aisiais sau kelsime konkrečius tikslus kalbant apie rezultatus“, – tvirtina A.Kanopkinas.
Pirmasis Lietuvos Baja 2020 „Perimetras“ čempionato etapas- vasario 7 – 8 dienomis Švenčionyse.