„Lietuvos bekelės sporto istorijoje tai pirmas visiškai žieminis etapas – anksčiau varžydavomės tik tada, kai šilta. Dalyviai įvertino šią naujovę – beveik visose klasėse turime panašų ekipažų skaičių kaip ir praėjusių metų vasarą. Apskritai Švenčionių rajonas yra labai palankus bekelės varžyboms – landšaftas čia dėkingas, daug kalnų, smėlio, o ir su savivaldybe susitarti dėl daugelio procedūrų paprasta – tai gerokai palengvina varžybų organizavimą. Vasarą apylinkėse dar grybautojų pasitaiko, žiemą jų tikrai nebus – dar vienas pliusas“, – vardija Lietuvos bekelės lenktynių čempionato organizatorius Gediminas Grigaitis.

Ilgiausias etapas sportininkams

Vadinamųjų pirmų kartų artėjantį savaitgalį bus ir daugiau. Sportinių klasių dalyviai varžysis ilgiausiame kada Lietuvoje surengtame greičio ruože – jis bus net 57 km. Sudarinėdami trasą organizatoriai buvo numatę jį dar ilgesnį, tačiau paskutinę savaitę tikrindami jie nusprendė keliais kilometrais sutrumpinti, mat keliai užpustyti ir daug kur sunkiai pravažiuojami.

Kitas „pirmas kartas“ – keturračiai. Jų Lietuvos bekelės lenktynių čempionate iki šiol nėra buvę, o artėjantį savaitgalį varžysis keturi. Rekordinis motociklininkų skaičius – 10, tiek net praėjusią vasarą nebuvo.

Sportinių visureigių, motociklų bei keturračių ekipažai naviguodami pagal organizatorių parengtą kelio knygą turės įveikti 3 greičio ruožus – 57, 37 ir 33 km ilgio.

„Mūsų ilgalaikis tikslas – kad Lietuvos bekelės čempionate pastoviai dalyvautų tie žmonės, kurie varžosi Dakaro ralyje. Tuo pačiu – kad kažkuris iš perimetriečių išvažiuotų į Dakarą. Prie šio tikslo mes kasmet artėjame“, – pasakoja G. Grigaitis.

Turistai su kastuvais

Tradiciškai Lietuvos bekelės lenktynių čempionate gausiausia yra turizmo klasė – joje renkasi ekipažai su standartiniais arba minimaliai modifikuotais automobiliais. Savaitgalį joje varžysis 15 ekipažų, o automobilių parkas labai įvairus – „Jeep Wrangler“, „Mercedes-Benz ML“, „Mitsubishi Pajero“, „Suzuki Grand Vitara“, „Toyota FJ Cruiser“ ir kiti modeliai.

„Turistai varžosi orientaciniuose etapuose, jiems lengva nebus. Jų laukia apie 130 km važiavimo pagal kelio knygą ir apie 50 km sekant virtualius taškus. Trasą tikrino patyrę bekelės specialistai ir tą darė 2 dienas. Nusprendėme ją kiek sutrumpinti, nes norime, kad visi spėtų į šeštadienio vakarą numatytą apdovanojimų ceremoniją“, – juokauja bekelės lenktynių organizatorius.

Turistų ekipažams rekomenduojama įsidėti sniego kastuvus, tempimo lynus – pagalba vieni kitiems greičiausiai bus reikalinga. Azarto šioje įskaitoje būna ne ką mažiau nei kitose, nors „turistai“ ir važiuoja laikydamiesi kelių eismo taisyklių – miško keliukuose pasiekti tą leistiną greitį nėra paprasta. Be to, pergalę lemia ne tik gebėjimas valdyti visureigį, bet ir navigaciniai įgūdžiai.

Pasak G. Grigaičio, tai yra sunkiausiai nuspėjama klasė – kiekviename etape rezultatai labai skiriasi. Juolab kad dalyviai į ją susirinko labai stiprūs: savaitgalį varžysis praėjusių metų „Tourism“ klasės čempionai, „Stihl“ ekipažas (Darius Kasakaitis ir Kęstutis Juškevičius su „Toyota FJ Cruiser“), iš „Extreme“ klasės dėl per mažo jos dalyvių skaičiaus perkeltas Egidijaus ir Andriaus Puidokų ekipažas („4x4Sport.lt“ komanda, automobilis „Isuzu Trooper“), kiti pastaraisiais metais aukštus rezultatus demonstravę dalyviai.

Penktadienį Švenčionių rajono miestelyje Sariuose vyks pirmojo Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etapo administracinė bei techninė komisijos, dalyvių instruktažas. Šeštadienį jie nuo ankstyvo ryto stos į kovą su šimtais kilometrų apsnigtų miškų kelių. Finišas numatomas apie 17 val., apdovanojimai – 20 val.

2019 m. sezone numatyti keturi Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etapai. Antrasis taip pat Švenčionių rajone vyks gegužę, trečiasis – didysis 2 000 kilometrų maratonas aplink Lietuvą „4x4 Perimetras“, o finalas – rugsėjo mėnesį Pasvalyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją