– Povilai, prabėgo 5-eri metai, kai auga ir stiprėja „KTK Racing Division komanda“. Kuo buvo išskirtinis šis jubiliejinis sezonas?
– Taip, smagu, kad sulaukėme simbolinio savo veiklos jubiliejaus ir, nors esame vis dar palyginti jauna komanda, tačiau per penkerius metus sukaupėme nemažai patirties. Neseniai paskaičiavome, kad per penkerius metus startavome 67-iose varžybose. Tarp šių startų buvo kartingų, trumpų ir ilgų distancijų žiedinių lenktynių, ralio bei slalomo disciplinos. 32 kartus lipome ant podiumo.
Virš 100-o Kauno technikos kolegijos studentų yra tapę mūsų bendruomene ir įsilieję į komandą. Per šį laikotarpį su buvusia ir turima technika lenktyniavome 8-iais skirtingais automobiliais.
Vien per 2019 metus nuvažiavome apie 8-is tūkstančius kilometrų varžybose ir treniruotėse sportiniu režimu. Tai reiškia, kad lenktynių trasose praleidome 35-ias dienas.
2019-ais patekome į autosporto istoriją kaip pirmoji studentų komanda, kuri dalyvavo „Aurum 1006 km“ varžybose, varžėsi su gerokai galingesnėmis visomis prasmėmis komandomis ir iškovojo net 19 vietą iš 38 dalyvių bendroje įskaitoje! Taip pat pirmieji Lietuvoje ir Europoje kartu su savo bičiuliais sukūrėme „United To Race“ – pirmąjį pilno metro dokumentikos filmą apie automobilių sportą. Tad šie metai mūsų komandai buvo nepaprasti žvelgiant visais aspektais.
– Prabėgę metai buvo nepaprasti. Viską apžvelkime iš eilės, pradėkime nuo sportinių rezultatų. Kaip vertinate savo pasirodymus trasose?
– Sezonas buvo daug žadantis, prie kolegijos komandos prisijungė daugiau partnerių ir rėmėjų, todėl turėjome galimybę ruoštis sezonui iš anksto. Aptarėme ir išsikėlėme kelis pagrindinius tikslus. Vienas iš jų – Lietuvos automobilių Žiedo čempionatas, kuriame debiutavome su BMW automobiliu LTCC2500 klasėje.
Automobilį pilotavo Andrius Čilvinas, o komanda kryptingai dirbo prie techninio aptarnavimo, automobilio paruošimo, koncentravosi į darbą serviso zonoje, komandinių įgūdžių ugdymą. Ši taktika pasiteisino ir įdirbis atsipirko, nes jau debiutiniame sezone tapome vicečempionais savo klasėje!
Kitas mūsų tikslas buvo didžiausiu autosporto renginiu Baltijos šalyse vadinamos „Aurum 1006 km“ lenktynės. Jos tapo ne tik rimtu iššūkiu, bet ir geriausia praktika mums kaip komandai. Nors tai buvo, turbūt, sunkiausi epizodai 2019-ųjų sezone, tačiau tuo pačiu metu – tai patys maloniausi prisiminimai ir pasididžiavimas tuo, ką nuveikėme. Išplėtėme techninių ir vadybinių žinių bagažą, patyrėme didžiulį malonumą varžydamiesi su geriausiais pilotais ir komandomis bei jų parengtais superbolidais prestižiškiausiose ilgų nuotolių varžybose Baltijos šalyse. Prieš penkerius metus tik svajojome čia atsidurti kaip dalyviai, o dabar galime pasakyti, kad tai pavyko įgyvendinti, fantastiškai padirbėti serviso zonoje ir sėkmingai finišuoti. Toli gražu ne visiems tai pavyksta iš pirmo karto, nes veikia adrenalinas, noras važiuoti greičiau, rizikuoti ar kitaip nukrypti nuo treniruotėse parengto pradinio plano. Nekalbu ir apie nuo mūsų nepriklausančius faktorius, kurių autosporte labai daug.
Tad po finišo išties labai džiaugėmės ir sau pasižadėjome čia sugrįžti kasmet.
– Nors per sezoną turite daug startų, tačiau nemažai laiko skiriate ir edukacinei veiklai. Gal galite apie tai papasakoti šiek tiek plačiau?
– Ne veltui esame Kauno technikos kolegijos (KTK) autosporto komanda. Daug dirbame su studentais, kadangi KTK yra vienintelė aukštoji mokykla Baltijos šalyse, kurioje yra rengiami automobilių sporto specializacijos absolventai. Turime švietėjišką ir edukacinę misiją – įkūrėme KTK akademiją, skirtą moksleiviams ir šio sporto entuziastams, kurie nori sužinoti daugiau apie gyvenimą trasose ir garažuose, įgyti praktikos ir, galbūt, apsispręsti studijuoti ar kitaip įsilieti į autosporto bendruomenę. 2019-aisiais startavo jau antrasis KTK akademijos sezonas, kuris gerokai paaugęs kokybine prasme. Akademijos dalyvius labiau supažindiname su šio sporto marketingo subtilybėmis, techniniais dalykais, pasiruošimu lenktynėms, kuris lemia rezultatus, atsisakėme perteklinių dalykų ir sumažinome grupes, kad dėmesį galėtume skirti asmeniškai kiekvienam.
Taip pat pradėjome organizuoti stovyklas, užsiėmimus ir testų sesijas Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Turime pilną mokymų programą su lenktynių simuliatoriumi, treneriais ir rezultatų analize. Nuoširdžiai dalinamės patirtimi, kurią turime.
Tobulėjame ir žinių semiamės ir mes patys. Dalyvavome autosporto parodoje Vokietijoje, kur buvo pristatytos visos šio sektoriaus naujienos ir ateities tendencijos. Pamatėme, kokias medžiagas ir sprendimus renkasi ir taiko pasaulinio garso komandos, kokie tiekėjai yra rinkoje. Iš parodos parsivežėme ne tik šūsnį katalogų, bet ir užmegztus kontaktus ateities veikloms.
Buvome Barselonoje, joje lankėme lietuvišką „Speed factory racing“ komandą, kuri dalyvavo 24-ių valandų trukmės lenktynėse. Tai aukšto rango tarptautinės varžybos, todėl džiaugiamės, kad turėjome galimybę jas stebėti iš vidaus, matyti komandos darbą, daromus sprendimus, pasirinktą taktiką ir matyti visą užkulisinę šių varžybų virtuvę.
– Užsiminėte apie pilno metro filmą. Dabar jau prabėgo beveik metai nuo jo premjeros. Ar dar kada turėjote laiko apie jį pagalvoti ir atsigręžti atgal?
– Šis filmas buvo kažkas nerealaus. Negana to, kad tai pirmoji tokio tipo dokumentika Lietuvoje ir Europoje, svarbu ir tai, kad filmas apie studentų komandą. Jį žiūrėdamas visada patiriu tokias emocijas, kurių negaliu perteikti žodžiais. Tikiuosi, kad visiems žiūrovams, kurie matė filmą kino teatruose, pavyko pajausti bent dalį to, kas vyksta autosporte, pilotų ir komandos narių galvose, kokio reikia susitelkimo, darbo kartu siekiant rezultato, bei kokios emocijos užplūsta, kai pasiekę finišą lipame ant podiumo ir maudomės prožektorių šviesose.
Labai smagu ir tai, kad filmo režisierius Juozapas Mikulėnas nepertraukia kūrybinio proceso ir vis dar tobulina filmą, pildo šio sezono emocijomis, tad galiu atskleisti paslaptį, jog šį pavasarį kino teatruose bus galima pamatyti atnaujintą filmo versiją.
– Kas motyvuoja komandą vykdyti tiek daug veiklų, kurios įvairiais rakursais sukasi apie autosportą?
– Pirmiausia – amžina meilė šiai sporto šakai. Žinoma, į veiklas įtraukia jaunatviškas entuziazmas ir maksimalizmas padaryti kažką naujo arba dar geriau. Todėl mes ne tik dalyvaujame, bet ir nuolat mokomės, patys augame ir tobulėjame. 5-eri metai yra tam tikras laiko tarpas, kada jau galime daryti apibendrinimus ir išvadas, nors žinomų komandų gyvavimo kontekste – tai tik lašas jūroje. Tikiu, kad kasdien atrasime kažką naujo savo veikloje, o naujos žinios ir atradimai juk veda pirmyn.
Dabar vėl planuojame. Sezono pradžioje matome bendrą vaizdą, o jam įsibėgėjus – planus tiksliname. Džiaugiuosi, kad kasmet tampame vis ambicingesni. Aišku, gerokai pakito ir darbo organizavimas: turime veiklos planus, darbų struktūrą ir jų organizavimo tvarkas. Aiškiai suprantame, ką ir kada veiksime, todėl su kiekvienais veiklos metais tampa vis ramiau. Tuo pačiu žinome, kad ir iššūkių niekada nepritrūksime. Mūsų klubo narių sudėtis taip pat kinta ir atsinaujina. Vieni studentai baigia Kauno technikos kolegiją, kiti nori prisidėti, treti tik pasibando, ketvirti daugiau sužinoti apie techninę dalį ar pan. Taip kiekvienais metais augame ir keičiamės kaip organizacija, kaip gyvas studentiškas organizmas.
– Ko komandai palinkėtume 2020-isiais metais?
– Svarbiausia – pasiekti užsibrėžtus tikslus. Šiemet dalyvausime „Aurum 1006 km“ varžybose ir Latvijos Žiedo čempionate, plėtosime edukacinius projektus. Mums svarbu ne tik lenktynės, bet ir galimybė skleisti žinią apie šį sportą. Norime ir toliau būti ne tik pilotais ar inžinieriais, bet ir autosporto ambasadoriais.