Savo gyvenimą M. Šliogeris dabar susiejęs su Didžiąja Britanija, kur Londone dirba programuotoju, o laisvalaikiu dalyvauja pačiose įvairiausiose automobilių sporto varžybose. Į autosportą, beje, jį atvedė tėčio pavyzdys, kadangi jis varžėsi su vadinamaisiais krokodilais – iš sovietinių sunkvežimių pagamintais bagiais bekelės ir autokroso trasose. Tad M. Šliogeris ne kartą buvo pavežtas tokiu bolidu, o kadangi tėvo verslas buvo ir prekyba automobiliais, pačių įvairiausių jų namų kieme būdavo nuolatos. Neretai ir tokių, kuriuos tekdavo remontuoti. Šitaip tiek M. Šliogeris, tiek jo brolis užsikrėtė meile automobiliams ir autosportui.
„Pamenu, tik gavęs vairuotojo pažymėjimą pasiėmiau mamos mašiną ir išlėkiau į slalomą“, – išdavė sportininkas, prisipažinęs, kad geriausius automobilių sporto pagrindus jam padėjo ne kas kitas, o vaizdo žaidimai ir simuliatoriai, prie kurių jis praleisdavo išties daug laiko.
Pagaliau sukrito kortos
Nors gyvena Didžiojoje Britanijoje, Lietuvos M. Šliogeris neužmiršta. Pasakodamas apie sprendimą startuoti birželio 3-4 dienomis vyksiančiame „Press ralyje“, vyras prisipažino, kad šios legendinės varžybos jam dar tais laikais, kai gyveno Lietuvoje, atrodė vertos dėmesio.
„Press ralis“ man atrodė kaip labai smagus renginys su daug vairavimo, daug gerų vairuotojų, daug skirtingų trasų, kelione per visą Lietuvą. Na, tiesiog didžiulė šventė. Norėjau seniai jame dalyvauti, bet nebuvo galimybių, o išsikrausčius į Didžiąją Britaniją, jų anaiptol nepadaugėjo“, – pasakojo jis.
Taip iki šių metų, kai visos kortos sukrito teisingai: kol Didžioji Britanija paskelbusi gausybę laisvadienių švęs karalienės valdymo 70-metį, lietuvis grįš į Lietuvą ir sės prie gimtinėje konstruojamo naujo sportinio automobilio vairo. Pastarasis, sakė pašnekovas, bus pagrindinis ginklas naujame automobilių sporto sezone, todėl reikia gerų testų, kurių metu paaiškėtų, ką dar galima ir reikia patobulinti, sutvarkyti. „Press ralis“ šiam tikslui, anot M. Šliogerio, idealiai tinka.
„Kai pamačiau, kaip viskas gražiai susidėlioja, pasakiau savo šturmanui Edgarui Latiškevičiui „važiuojam“, – sakė jis.
6 litrai po kapotų rodsteriui
„Mazda MX-5“, su kuriuo M. Šliogeris išplėšė pergalę „Gymkhana GRID“ čempionate 2019-aisiais, išskirtinis ne tik patobulinimais variklio skyriuje, bet ir išvaizda. Jam sukurta vienetinė „Vazz Corp“ pavadinta kėbulo apdaila.
„Press ralyje“ jo ir E. Latiškevičiaus ekipažas taip pat sės į „Mazda“ rodsterį su „Vazz Corp“ kėbulo apdaila, tik į sukonstruotą naujai. Kaip pasakojo M. Šliogeris, buvo pamėginta įgyvendinti seną svajonę ir po „MX-5“ kapotu sumontuoti legendinį „Chevrolet Corvette“ 6 l darbinio tūrio V8 formos variklį.
„Labai nekantrauju šią formulę išbandyti trasoje. O atsivežęs į Angliją juo norėčiau visur dalyvauti. Kol kas tai – mano labiausiai trokštamas išbandyti automobilis“, – juokėsi pašnekovas, prisipažinęs, kad į sportinio automobilio konstravimą reikėjo investuoti tikrai nemažai lėšų.
Vienos disciplinos, į kurią būtų įsikabinęs, M. Šliogeris neturi. Pasak jo, norisi išbandyti kuo daugiau, pasivaržyti ir „Gymkhana“ tipo varžybose, ir šonaslydžio trasose, ir kitur. Tačiau, prisipažino pašnekovas, jei pasitvirtins gandai, kad vėl grįžta „Gymkhana Grid“ čempionatas, šis taps laukiamiausiomis ir svarbiausiomis šių metų varžybomis, kur sportuoti norėtųsi su nauju, „Press ralyje“ nuodugniai išbandytu, automobiliu.
Svarbiausia ambicija – gerai praleisti laiką
Kadangi „Press ralyje“ automobiliai į klases skirstomi pagal variklio litražą, 6 l darbinio tūrio motorą po kapotu turinti „Miata“ lėmė, jog M. Šliogerio ir E. Latiškevičiaus ekipažas „įkrito“ į galingiausią „Sport“ įskaitos klasę. Tačiau to pašnekovas nesureikšmina.
Jis pasakojo, kad drauge su šturmanu peržiūrėjo būsimų kolegų ir konkurentų sąrašą ir maloniai nustebo jame radę ne tik gausybę žinomų pavardžių, bet ir nemažai bičiulių. Tai, anot jo, garantas, jog laikas „Press ralyje“ bus praleistas išties gerai.
„Be to, Edgaras man atsiuntė vaizdo medžiagos iš praėjusių metų ralio. Man tikra naujove bus tikslaus važiavimo užduotys, kai reikės įveikti nurodytą atstumą per skirtą laiką, nei greičiau, nei lėčiau. Įdomiai atrodo ir greitesnės trasos, išdėliotos kartodromuose, darbo rinkos mokymo centruose. Nes šiaip slalomo varžybose aikštelėje tu gali sudalyvauti savarankiškai, o štai kokiame nors kartodrome pasivažinėti automobiliu – ne taip ir lengva“, – kalbėjo sportininkas.
Nauja ir tai, kad važiuoti M. Šliogeriui teks automobilyje sėdint ne vienam, o drauge su šturmanu. Nors E. Latiškevičius – senas jo bičiulis, iki šiol vienose varžybose jiems dažniausiai tekdavo konkuruoti tarpusavyje, o ne sėsti į to paties automobilio saloną.
„Nesu išsikėlęs lūkesčių ar tikslų, būtų smagu, žinoma, susiderinti instrukcijas vienas kitam, kad būtų kuo mažiau klaidų. Čia teks pasitreniruoti, nors, neabejoju, klaidų vis tiek padarysime“, – svarstė M. Šliogeris.
Kadangi E. Latiškevičius gyvena Lietuvoje, o M. Šliogeris reziduoja Didžiojoje Britanijoje, treniruotėms jiedu panaudos simuliatorių ir virtualias trasas. Būtent taip, pasakojo M. Šliogeris, jiedu dar iki „Press ralio“ starto pamėgins išgvildenti komunikacijos keblumus, kurių gali kilti.
„Man nebuvo svarbu, kurioje klasėje startuosime – taip jau išėjo, kad galingiausioje. Bet automobilio galia slalomo varžybose ne tiek daug ir lemia. Tad ambicijų kažką laimėti neturime, svarbu yra ištestuoti naujai sukonstruotą automobilį ir gerai praleisti laiką. Šie du tikslai tikrai bus įgyvendinti“, – juokėsi pašnekovas.
Šių metų „Press ralio“ dalyviai birželio 3-4 dienomis varžysis įvairiuose kartodromuose, Kėdainių miesto gatvėse, „Nemuno žiede“, Šiaulių ir Klaipėdos darbo rinkos mokymo centrų autodromuose bei specialiai įrengtose lenktynių trasose visoje Lietuvoje. Varžybų nugalėtojai paaiškės birželio 4 d. vakare.