13 greičio ruožų, kurie drieksis apie 206 km, o iš viso ralio dalyviai nuvažiuos daugiau kaip 850 kilometrų. Toks neeilinis išbandymas laukia dalyvių penktadienį prasidėjusiame „Rally Liepaja“, kuris tuo pačiu tradiciškai tampa ir vienu iš aštuonių šio sezono Europos ralio čempionato etapų.
Drauge su V. Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažu prie starto linijos stojo Vaidotas Žala su kolega latviu Andriu Malnieku, Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos tandemas bei Vladas Jurkevičius su Mindaugu Čepuliu.
„Gegužės pabaiga Latvijoje mums jau tapo tradicija. Šiųmetis „Rally Liepaja“ kitoks nei įprastai čia vykdavęs Talsio ralis. Pirmiausia, gerokai išsiplėtė lenktynių geografija. Jei anksčiau Europos čempionato etapas Liepojoje vykdavo rudenį, tai šįkart jis keliasi į pavasarį, bet tuo pačiu aprėps tiek Talsio, tiek ir Liepojos apylinkes. Tai bus tarsi du apjungti raliai viename. Laukia geriausi greičio ruožai, kokius galima surasti Latvijoje ir galbūt net visame Baltijos šalių regione. Europos čempionato dalyviams pirmos dienos greičio ruožai aplink Talsi miestą bus menkiau pažįstami, tad čia lietuviai turėtų įgyti nežymų pranašumą, nes daugelis jau yra išbandę trasas šiose vietovėse“, – atsinaujinusiu prestižinio ralio formatu žavėjosi V. Švedas.
Prie trumpesnių ir kompaktiškų lenktynių labiau pratusiems Lietuvos atstovams šis ralis bus sudėtingesnis dėl savo logistikos. Po kvalifikacinio greičio ruožo ir iškilmingos starto ceremonijos Liepojoje penktadienio vakarą, šeštadienį ryte dalyvių karavanas pajudės Talsio link. Ten lauks 5 greičio ruožai, kurių bendras ilgis sieks 100 km. Sekmadienį lenktynės vėl grįš į Liepoją, arčiau Baltijos jūros – teks įveikti likusius 8 greičio ruožus (106,5 km).
Anksčiau „Čempionų raliu“ vadintos lenktynės Talsio apylinkėse V. Švedui ir Ž. Sakalauskui būdavo ypač svetingos ir kelia tik gerus prisiminimus. Ekipažo trofėjų kolekcijoje jau kelerius metus puikuojasi buvusi pereinamoji čempionų taurė, kurią jiedu vieninteliai iškovojo net tris kartus ir pagal taisykles įgijo teisę ją pasilikti visam laikui.
Šįkart Liepojos ralis „Juta Racing“ komandos duetui veikiausiai taps paskutiniu pasirodymu trasoje su ilgus metus pilotuota devintosios kartos „Mitsubishi“ evoliucija. Tačiau V. Švedas sentimentams nepasiduoda. Praėjusį savaitgalį Zarasų apylinkėse surengtoje treniruočių sesijoje jis turėjo progos išbandyti ne tik po „žiemos miego atšviežėjusį“ savąjį „Mitsubishi EVO“, bet ir R5 kategorijos „Škoda Fabia“.
„Buvo puiki proga pasitikrinti techniką prieš artėjantį „žvyrinį“ vasaros sezoną. Automobilis veikia nepriekaištingai ir tai nuteikia optimistiškai. Vis dėlto didžiausią malonumą suteikė galimybė išbandyti ir bent truputį prisipratinti R5 klasės automobilį. Nors tai kitos markės atstovas, tačiau bendras jie pakankamai giminingi, paruošti pagal analogiškus FIA reikalavimus.
Jo valdymas, dinamika ir bendra važiavimo specifika tikrai skiriasi nuo ligšiolinio mūsų „Mitsubishi“. Iškart jautėsi, kad „Škoda“ gerokai lengvesnė, todėl į priekį šoka su kur kas didesniu pagreičiu, o stabdymas – žymiai vėlyvesnis. Būdamas trumpesnis, R5 bolidas atitinkamai ir manevringesnis, paklusnesnis. Visa tai man absoliučiai nauja, todėl su nekantrumu laukiu atvykstant į Lietuvą naujojo „VW Polo GTI“, kurį mūsų fanai jau labai greitai turėtų pamatyti trasoje“, – įspūdžiais dalijosi V. Švedas.
Lenktynininkas šiemet įgyvendina pokyčius ne tik technikos parke, bet ir aptarnaujančio personalo gretose. Nuo šiol jam talkins viena geriausiai R5 klasės bolidus išmanančių profesionalių serviso komandų Baltijos šalyse „Pro Racing“. Be to, lenktynininkui dar daugiau optimizmo suteikia stiprėjantis rėmėjų palaikymas ir vis labiau augančios fanų gretos.