Šiemet „Talsi“ ralis turėjo Latvijos, Lietuvos ir NEZ (Šiaurės Europos zonos) čempionatų etapų statusą. Šeštą kartą dėl tradicinės Čempionų taurės rungėsi ir įvairių čempionatų nugalėtojai: 2013 metų Baltarusijos čempionas V. Švedas („Mitsubishi Lancer Evo X R4“), Lietuvos čempionas Ramūnas Čapkauskas („Mitsubishi Lancer Evo IX“), Latvijos čempionas Aivis Egle („Mitsubishi Lancer Evo X“) bei 2013-2014 metų Kuveito čempionas Salah Bin Eidenas („Ford Fiesta R5“). 2011-ais šį trofėjų buvo iškovoję V. Švedas ir Ž. Sakalauskas.
Ralio organizatoriai pirmą starto numerį suteikė būtent „Juta Racing“ ekipažui. „Pradžia buvo sunkoka. Pirmiems važiuoti ant pradžiūvusios žvyro dangos buvo slidu. Kadangi greičio ruožai buvo rengiami karuseliniu būdu, antrą kartą tą patį ruožą teko įveikti septintiems-aštuntiems, tad jau buvo susidariusios vėžės ir smarkiai pagerėjęs sukibimas.
„Savo laiką gerinome maždaug sekunde nuo 1 kilometro“, - įspūdžiais dalinosi V. Švedas. – Pirmą dieną dar buvo problemų su 4 pavara, kurią teko saugoti ją naudojant kuo trumpesnį laiką. Per naktį mechanikai suremontavo pavarų dėžę ir kitą dieną jau galėjome važiuoti drąsiai“.
Po pirmos dienos 32,64 km greičio ruožų (trys ruožai po du kartus) pirmavo esto Raulo Jeetso („Ford Fiesta R5“) ekipažas. Atsilikęs vos 3,56 sek. antrą vietą užėmė rusas Stanislavas Travnikovas („Mitsubishi Lancer Evo VIII“), o trečioje vietoje, nuo lyderio atsilikęs 7,10 sek., buvo V. Švedas. Artimiausias varžovas dėl Čempionų taurės R. Čapkauskas buvo šeštoje pozicijoje (+18,42 sek.).
„Trečia pozicija po pirmos dienos buvo neblogas rezultatas. Tačiau sąlygas kovoti dėl pirmos vietos apsunkino oras. Visiškai nebuvo vėjo ir ilguose greičio ruožuose vietomis tiesiog stovėdavo dulkių debesys. Taigi kartais nebuvo įmanoma važiuoti greičiau arba būtų tekę labai smarkiai rizikuoti“, - sakė V. Švedas.
Iki pat paskutinio 11-o greičio ruožo tarp lyderių išliko nedideli atstumai: nuo R. Jeetso S. Travnikovas ir V. Švedas atsiliko atitinkamai 5,28 ir 7,04 sek. Tad viskas turėjo spręstis finaliniame 24,78 km ilgio ruože. Tiesa lietuvių ekipažą kamavo dilema: ar važiuoti racionaliai, nes tiek Lietuvos čempionato įskaitoje, tiek kovojant dėl Čempionų taurės buvo gana dideli atotrūkiai, ar pabandyti pakovoti dėl aukščiausios vietos.
„Visgi bandėme kovoti. Įpusėjus greičio ruožui pagal „splitų“ parodymus mes važiavome tokiu tempu, kurio užteko aplenkti tiek estą, tiek rusą. Tačiau po vieno iš didelių tramplinų nusileidome ant galinio dešinio rato, kurio padanga subliuško ar nusimontavo, tad likusius maždaug 7 kilometrus teko važiuoti su nuleistu galiniu ratu. Nusimontavusios padangos atplaišos pažeidė centrinio diferencialo siurblį, esantį to rato arkoje, kas važiavimą padarė dar sudėtingesnį. Visgi turėtų pozicijų nepraradome. Taigi, jeigu yra galimybės laimėti lenktynes – visada bandome. Šį kartą nepavyko, tačiau nuotaikos pozityvios, sugrįžome į savo ritmą. Vasaros sezono pradžia susiklostė tikrai gerai!“, – reziumavo V. Švedas.
Finišavus raliui lyderių trejetukas nepasikeitė, tik padidėjo atotrūkiai. Nuo nugalėtojo R. Jeetso S. Travnikovas atsiliko 21,86 sek. Čempionų taurę laimėjęs V. Švedas užėmė trečią vietą absoliučioje ralio įskaitoje (atsiliko 41,81 sek.), taip pat trečias vietas NEZ (4WD įskaita) ir Latvijos (R5 įskaita) čempionatuose bei tapo Lietuvos čempionato etapo nugalėtoju.
„Talsi 2014“ ralio rezultatai:
1. (1. R5 įsk.) R. Jeetsas/ A. Toomas (Estija), „ Ford Fiesta R5“ - 57 min. 51,84 sek.
2. (2. R5 įsk.) S. Travnikovas/A. Bašmakovas (Rusija), „Mitsubishi Lancer Evolution VIII“ +21,86 sek.
3. (3. R5 įsk.) V. Švedas/Ž. Sakalauskas (Lietuva), „Mitsubishi Lancer Evolution X R4“ +41,81 sek.
4. (1. N4 įsk.) J. Vorobjovas/A. Malniekas (Latvija), „Mitsubishi Lancer Evolution X“ +1 min. 07,46 sek.
5. (2. N4 įsk.) A. Egle/A. Dauga (Latvija), „Mitsubishi Lancer Evolution IX“ +1 min. 17,09 sek.)
6. (4. R5 įsk.) R. Čapkauskas/T. Šipkauskas (Lietuva), „Mitsubishi Lancer Evolution IX“ +1 min. 25,64 sek.