Šeštus metus gyvuojantis čempionatas dar niekada nebuvo toks intriguojantis, o paskutinius du metus visiems teko tik stebėti Johano Kristofferssono dominavimą. 2017-ais metais jis laimėjo septynis etapus iš dvylikos, o 2018-aisiais jis buvo tiesiog nesustabdomas ir niekam nepalikęs jokios intrigos. Pernai jis laimėjo 11 etapų iš 12.

Tačiau po 2018 metų sezono iš čempionato pasitraukus automobilių gamintojams ir lenktynininkų sąraše nebelikus J. Kristoffersono, visas įdomumas sugrįžo. Įdomiausia tai, kad likus vos vienam etapui pirmas dvi vietas skiria vos vienas taškas. Taigi laukia itin karštas finalas Pietų Afrikoje tiek oro, tiek kovingumo prasme.

Vienas taškas

2019 metų Pasaulio ralio kroso čempionu tapti pretenduoja Timmy Hansenas, kuris turi 187 taškus ir vos vienu tašku lenkia antroje vietoje esantį Andreasą Bakkerudą. Tuo tarpu trečias žengiantis Kevinas Hansenas nuo lyderio poziciją užimančio savo brolio turi aštuoniais taškais mažiau (179 taškai). Jis taip pat gali tapti čempionu ar bent būti antras.

Įdomu tai, kad iš šios trijulės daugiausiai pergalių turi T. Hansenas – jis triumfavo net keturiuose etapuose. A. Bakkerudas ir K. Hansenas laimėjo vos po kartą. Pastarasis ant antrojo nugalėtojų pakylos laiptelio lipo tris kartus, o A. Bakkerudas – dukart. Timmy Hansenas arba tapdavo lenktynių nugalėtoju arba likdavo už trejetuko arba net dešimtuko ribos. Tiesa, A. Bakkerudas taip pat lenktynių savaitgalį yra baigęs paskutinis dešimtuke arba už jo ribų.

Taškų skaičiavimo sistema

Per vieną lenktynių savaitgalį, kurį sudaro keturi kvalifikaciniai važiavimai, du pusfinaliai ir finalas galima surinkti maksimalų 30 taškų kraitį.

Kiekvieno kvalifikacinio važiavimo metu lenktynininkai pagal užimtas pozicijas renka taškus, kurie yra sumuojami. Po 4-o važiavimo jų suma lemia vieną ar kitą bendros įskaitos poziciją. Taigi daugiausiai taškų per kvalifikaciją surinkęs lenktynininkas gauna 16 taškų į čempionato suvestinę. Užėmęs antrąją vietą – gauna 15-a taškų, trečią – 14-a ir t.t.

Pusfinalyje lenktynininkai taip pat gauna čempionatinių taškų. Tiek pirmo pusfinalio, tiek antro pusfinalio nugalėtojas gauna po 6 taškus. Užėmę žemesnes vietas atitinkamai pelno vienu tašku mažiau: 5, 4, 3, 2, 1.

Laimėjęs finale gauna dar 8 papildomus taškus. Finišavęs antras į savo sąskaitą įsirašo penkis, trečias – keturis, ketvirtas – 3, penktas – 2, o šeštas vieną tašką.

Pasaulio ralio kroso čempionatas

Taigi ralio krose kiekviena savaitgalio važiavimų sudėtinė dalis yra labai svarbi. Kvalifikaciniuose važiavimuose itin brangi kiekviena šimtoji sekundės dalis, kuri gali labai daug reikšti dalinantis taškus ir vietas pusfinalyje, į kurį patenka tik 12-a greičiausiųjų. Pasirodymas finale, kur patenka šeši greičiausieji, taip pat garantuoja bent vieną ar du papildomus taškus.

Tai 2019 metų sezono finalinio etapo scenarijai gali būti patys įvairiausi. Turėtų būti beprotiškai įdomi kova.

Pietų Afrikos Respublikoje startuos ir vienintelė šiame čempionate dalyvaujanti privati komanda iš Lietuvos. Tai „ESmotorsport-LabasGas“ su žaliaja „Škoda Fabia WRX“. Sezono viduryje komanda planavo, kad paskutiniame šių metų etape startuos olandas Kevinas Abbringas, kuris tiek savo debiuto metu Norvegijoje, tiek Švedijoje pademonstravo puikų važiavimą, abu kartus pateko į finalą ir abu kartus užėmė ketvirtąją vietą. Tačiau galiausiai komanda priėmė sprendimą, kad prie automobilio vairo trečią kartą iš eilės sės rusas Matvey Furazhkinas, rugsėjo mėnesį tapęs FIA Europos autokroso čempionu, laimėjęs septynis etapus iš devynių. Varžybose, Afrikoje, jis toliau kaups patirtį ralio krose, superautomobilių įskaitoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją