„Rally Fortecya“ – Ukrainos pietvakariuose vykstantis vienas seniausių Ukrainos ralių, vadinamas 100 tramplinų raliu. Organizatoriai labai stipriai stengėsi jį paversti didele ir populiaria švente, o kadangi dalyvių Ukrainos čempionate ne daugiau nei 30, jie intensyviai kviečia dalyvauti svečių šalių sportininkus.
Geriausi draugai – iš Baltijos šalių, tad ir lietuvių čia buvo net 5 ekipažai, iš kurių didžiausią taurę namo parsivežė „Alca Germany“ komandos nariai Aurimas Eidžiūnas su Justu Barysu, „Lada 2105 VFTS“ automobiliu, viena ašimi varomų automobilių klasėje, išplėšę pergalę.
Gerai pasirodė ir Darius Biesevičius važiavęs su Stasiu Taraile, „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu bendroje įskaitoje pakilę iki 6-osios pozicijos, ir likę 4-ti klasėje. 7-ti 4WD įskaitoje finišą pasiekė tokiu pačiu bolidu važiavę Artūras Daunoravičius ir Edgaras Urbonavičius. Dėl techninių nesklandumų finišo nepasiekė „Subaru Impreza“ pilotavę Karolis ir Marius Kairiai bei BMW lėkę Dovilas Čiutelė su Daivanu Pranciuliu.
Ukrainiečiai skrido oru
„Ukrainos keliai kiek kitokie nei pas mus. Labai kieti, akmenuoti ir greiti. Žvyro danga – labai kieta. Nors slidesnė nei pas mus, automobiliai ten prasčiau stoja. Kai kurias atkarpas teko važiuoti net po 4 kartus, tai tikrai nustebino, kad visą laiką danga išliko tokia pati, o tai labai gerai, nes visi dalyviai turėjo vienodas sąlygas, tiek startuojantys priekyje, tiek gale, kas mums Lietuvos čempionate dažnai kiša koją“, – sakė su „Lada“ geriausią rezultatą tarp viena ašimi varomų automobilių parodęs Aurimas Eidžiūnas.
„Subaru“ važiavęs Karolis Kairys sakė, kad 100 tramplinų ralio vardą jis gali visiškai pateisinti ir prideda, kad jų ten gali būti ir gerokai daugiau, neva kai kuriuose greičio ruožuose bene pusę kelio tenka skristi oru. Jis taip pat pastebėjo, kad vietiniai lenktynininkai važiuoja itin agresyviai, todėl prieš ukrainiečius pakovoti nėra lengva. Lenktynininkai aiškino, kad šie trasoje važiuoja taip greitai, kaip tik gali, kartais netgi greičiau nei gali.
„Įdomus ukrainiečių vairavimo stilius. Rodos, starte jie priklijuoja dešinį pedalą prie grindų ir lekia. O tai labai atsispindi rezultatuose. Iš 46 startavusių finišą pasiekė tik 21, mažiau nei pusė. Matėme trasoje daug ekipažų laikančių OK ženklus, o kur jų mašinos nusivartė – net nepastebėjom“, - sakė technikos tausojimo taktiką pasirinkęs ir į finišą pirmas atvažiavęs A. Eidžiūnas, išsiveržęs į priekį savo įskaitoje nuo ralio vidurio.
Pasenęs automobilių parkas
Ukrainos ralio dalyvių parko lygis primena Baltijos šalių parkus prieš kelis metus. Didžiausia žvaigždė – Valerijus Gorbanas, sukaupęs daug patirties Pasaulio ralio čempionate, „Rally Fortecya“ užtikrintai laimėjęs „Mini WRC“ automobiliu. Ralyje dalyvavo dar vienas R5 klasės automobilis, o visi kiti – visais ratais varomi „Mitsubishiai“ ir priekine ašimi varomi „Honda Civic“. Vienas kitas „Žigulys“.
Lietuviai sako, kad „Rally Fortecyja“ toli gražu nebuvo lengvas pasivažinėjimas Ukrainoje. Per 2 dienas jiems teko įveikti apie 350 km, iš kurių 140 km sudarė įvairiausio plauko greičio ruožai. Nepaisant to, ne pirmus metus Ukrainoje važiuojantys tautiečiai turėjo galimybę užmegzti santykius su Ukrainos sportininkais, kuriuos ragina pasirodyti ir Lietuvos trasose.