Juk oficialus kartodromo atidarymas vyks tik antradienį vakare, o lankytojus pasivažinėti kartais kvies trečiadienį. Taigi Lietuvos Žurnalistų autoklubo nariai buvo pirmieji „Kartlando“ Vilniuje svečiai. Juk svarbiausia – kad trasa, kartai ir laiko matavimo įranga būtų.
Antras „Kartlandas“
Vilniuje atsidarė jau antrasis „Kartlandas“. Pirmasis antrąjį gimtadienį švenčia Kaune. Ten jis ypatingas tuo, kad yra ketvirtame aukšte, rašoma pranešime žiniasklaidai. Šis, įsikūręs buvusioje „Elektromarkt“ bazėje Parodų gatvėje, pasižymės dydžiu: daugiau nei 2 tūkst. kvadratinių metrų plote išraizgyta beveik 350 metrų ilgį siekianti 5-6 metrų pločio trasa.
Įspūdingi skaičiai vidaus patalpų kartodromui. Be to, čia yra 1,2 metro aukščio rampa su posūkiu.
„Tai išskirtinai pramoginiams pasivažinėjimams pritaikytas kartodromas, kuriame vyks tik mėgėjams skirtos varžybos. Lauko kartodromai yra pritaikyti sportiniams kartams, taigi su tais, kuriuos nuomoja, būna gana nuobodu važiuoti. Uždarose patalpose tinkamai sureguliavus karto pavaros perdavimą, kad jis būtų greitesnis startuojant iš vietos ir saugus tiesiosiose, bei tinkamai sustačius trasą, galima gauti daug daugiau veiksmo ir adrenalino, nei lauko kartodrome.
Eksploatuojant Kaune esantį kartodromą sukaupta patirtis leido išbaigti produktą Vilniuje ir nedaryti klaidų: čia įrengta plati trijų juostų serviso zona ir takelis komandų, lenktynininkų pagalbininkams vaikščioti, atskiras tylus kambarėlis instruktažui, galinga vėdinimo sistema, didelis priimamasis su daug televizorių.
Greita ir klastinga trasa
Bet gana pasakojimų. Automobilių žurnalistai čia susirinko ne tik naujų patalpų, trasos schemos, dangos ar minkštos padangų sienelės apžiūrėti. Jie čia atvyko viso to išbandyti.
Ir pirmasis po treniruotės iš gokarto išlipęs „Formulės-1“ lenktynių komentatorius Arūnas Volungevičius negailėjo teigiamų atsiliepimų technikai.
„Tokių tikslų gokartų dar nesu vairavęs, - daniškais „Dino“ bolidais žavėjosi Arūnas, - Vairas itin tikslus, jautrūs pedalai labai tiksliai leidžia dozuoti tiek akceleratorių, tiek stabdį. Vienas malonumas juos valdyti.“
Lietuvos žurnalistų autoklubo kartingo turnyro lyderis, TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis trasą apibūdino kaip darbinę. Daug posūkių, daug reikia dirbti vairu, nėra kada atsipalaiduoti, veiksmas vyksta visą važiavimo laiką, o ir greičio – daugiau nei pakanka.
„Trasos konfigūracija taip pat labai įdomi. Čia yra labai daug vietų, kur galima nemažai išlošti ir tokių, kur galima daug pralošti. Posūkiai sudaryti taip, kad važiavimo trajektoriją turi pasirinkti dar prieš kelis vingius. Meistriškumo reikalauja ir besikeičiančios dangos“, – po lenktynių kalbėjo Ramūnas.
Beje, Vilniaus „Kartlande“ – bent dvi skirtingos dangos. Viena – visiškai naujas paklotas, lygus ir puikų sukibimą užtikrinantis betonas, išsidėstęs didžiojoje trasos dalyje. Kita – buvusio prekybos centro sandėlio palikimas: pramoninis linoleumas, kuris, kol trasa nauja, dar nepasidengusi guma, slidus kaip ledas.
Taigi, kol kas pora posūkių teisingai įveikiami kontroliuojant šoninį slydimą. Žurnalistai dėl to tik džiūgavo. Važiuoti šiame kartodrome įdomu.
Bus galima keisti konfigūraciją
Visiškai naujoje, dar neišvažinėtoje trasoje geriausią rato įveikimo laiką parodė „Keturių Ratų“ žurnalistas Egidijus Babelis - 30 sekundžių ir 327 tūkstantosios. Tai bus pirmasis atskaitos taškas nuo trečiadienio „Kartlandą“ Vilniuje užplūsiantiems kartingo mėgėjams.
O kaip trasa tinkama lenktynėms kuriose kovojama dėl pozicijų? Puikiai. Vietų apgalvotiems lenkimams pakanka, 6 metrų plotis leidžia artimas dvikovas. Štai, tiek treniruotėje, tiek kvalifikacijoje dominavęs E. Babelis lenktynėse nesugebėjo atsilaikyti prieš patyrusius vilkus ir bent po kelių incidentų liko penktas.
Žurnalistų autoklubo narių lenktynes užtikrintai laimėjo Renaldas Gabartas, antras finišo liniją kirto R. Fetingis, trečias – Dainius Leonavičius.
„Kartlando“ šeimininkai žada rengti lenktynes ir kartingo mėgėjams. Tą gana dažnai daro Kaune. Ir kiekvieną kartą jos būna įdomios, mat iš padangų ryšulių sukonstruota trasa leidžia lengvai pakeisti jos konfigūraciją.