A. Raisig istorija – paprasta, bet neįprasta. Vyras iki 12 metų gyveno Lietuvoje ir, kadangi jo seneliai vokiečiai, su šeima jis turėjo galimybę persikelti gyventi į šią Europos milžinę. Kaip tarė, taip ir padarė, tačiau lietuviškų šaknų „drifteris“ niekada nepamiršo.
Pasak jo, į gimtą šalį užsukti tenka retai – vos kartą ar du per metus. Tačiau šįsyk A. Raisig suviliojo ne kas kitas, o antrasis „Betsafe Drift Camp“ renginys Kuršėnuose, Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome.
Įprastai Vokietijoje įvairiose šonaslydžio varžybose dalyvaujantis lietuvis į mūsų šalies renginius daug nesižvalgo, bet koronaviruso pandemija gerokai pristabdė viską, kas vyksta Vokietijoje. Beliko patikrinti, ką siūlo gretimos šalys, ir sprendimas, kur galima būtų nuvažiuoti, suderinti pomėgį su trumpomis atostogomis, gimė labai greitai.
„Vokietijoje ganėtinai seniai teko bevažiuoti, o Lietuvoje viskas ganėtinai paprasta – visur gali dalyvauti. Tai nusprendžiau atvažiuoti ir sudalyvauti, o tuo pačiu pasižiūrėti į tuos, kuriuos aš seku, ir su jais kartu pasivažinėti“ – pasakojo A. Raisig.
Jis išdavė, kad aktyviai stebi tokius „drifterius“, kaip Benediktas Čirba, Andrius Vasiliauskas, Gediminas Ivanauskas-Ivanulė, Mantas Kulvinskas, Simonas Ivanovas-Krebždesys.
Varžosi su išskirtiniu „Nissan“
Į Kuršėnuose vyksiantį Lietuvos „drifto“ čempionato PRO lygos etapą bei Baltijos šalių „drifto“ čempionatą, A. Raisig atsiveš lietuvių akims neįprastą modelį – „Nissan Silvia S14“, „aprengtą“ „Rocket Bunny Boss“ kėbulo apdaila.
Lietuvis išdavė, kad iki šio automobilio varžėsi su BMW, jį tebeturi ir dabar, tačiau pastarasis modelis skirtas paprastesnėms, lengvesnėms varžyboms.
„O šitą „susilipdžiau“ truputį rimtesnį. „Nissan“ man seniai buvo įdomus, o dabar, kai turiu galimybę pats jį konstruoti, modifikuoti ir prie jo dirbti, nusprendžiau, kad galiu įsigyti“, – pasakojo vyras, prisipažinęs, kad šį „drifto“ bolidą konstravo dvejus metus.
Galimybę dirbti savarankiškai prie automobilio projekto A. Raisig turi dėl to, kad Vokietijoje vadovauja automobilių remonto dirbtuvėms. Tiesa, joje taisomi gerokai kasdieniškesni ir paprastesni automobiliai.
Po „Nissan Silvia S14“, su kuriuo teko vos kelissyk išvažiuoti į varžybas, kapotu – amerikietiškas 6,2 l darbinio tūrio LS variklis. Jis generuoja apie 550 AG galią bei turi beveik 700 Nm sukimo momentą. Pavarų dėžė, pasakojo A. Raising, 6 laipsnių paprasta, ne sekvencinė.
„Aišku, gaila būtų, jei automobilis nukentėtų varžybose, bet aš nusiteikęs tam, kad kažkas bus – ar brūkštelėjimai, ar stipresni kontaktai. Aš jį tam ir dariau – viskas yra sutvarkoma, pakeičiama“, – prisipažino A. Raisig.
Antrasis „Betsafe Drift Camp“ vyks liepos 17-18 d. Kuršėnuose, Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome. Platesnė informacija, renginio tvarkaraštis, dalyvių sąrašas ir bilietai – www.drifting.lt.