Pernai spalį Katalonijos ralio dalyviai ir žiūrovai tapo liudininkais, kaip tik ką iš „Volkswagen Motorsport“ gamyklos išriedėjęs lenktyninis automobilis jau po pirmojo starto pademonstravo lyderio genus atveždamas prizininkų laurus. Naująjį „Volkswagen Polo GTI R5“ šiame Pasaulio ralio čempionato (WRC) etape Ispanijoje vairavęs legendinis 2003-iųjų planetos čempionas norvegas Petteris Solbergas, nepaisant dešimtmetį trukusios pertraukos nuo aktyvaus sporto, finišą pasiekė trečioje vietoje savo klasėje.

Ne vieną greičio ruožą šiuo bolidu tąkart laimėjo ir oficialus gamintojų pilotas-bandytojas Ericas Camillis, dar neseniai atstovavęs „Ford“ gamyklinei komandai. Pelnyti vietą ant laureatų podiumo prancūzui sutrukdė tik incidentas lenktynių pabaigoje, apgadinus automobilį į kliūtį pakelėje.

„R5 klasės automobiliai Pasaulio ralio čempionate turi žymėjimą WRC2. Tai aukščiausio lygio technika, šiai dienai diktuojanti ralio madas. Jos gretos pastaruoju metu sparčiai gausėja tiek Pasaulio bei Europos čempionatuose, tiek ir nacionalinėse pirmenybėse. Atitinkamai vis labiau auga ir konkurencija. WRC automobiliai dažnai tiesiog neparduodami siekiant išsaugoti inžinerines paslaptis arba galima itin brangiai įsigyti tik senesnių modifikacijų. Todėl R5 yra geriausias įmanomas pasirinkimas, ypač turint ribotą biudžetą. Lietuvoje ir Baltijos šalyse tokios technikos taip pat daugėja, todėl šiemet laukia intriguojantis sezonas“, – mintimis dalijosi „Juta Racing“ komandos lenktynininkas V. Švedas.

Lenktynininkas pastebi, kad vis daugiau automobilių gamintojų įvertina didėjantį automobilių sporto populiarumą ir imasi atitinkamų žingsnių, kad būtų matomi aukščiausiu lygiu. Savo jėgas čia išbando „Peugeot“, „Citroen“, „Ford“, „Škoda“, „Hyundai“ atstovai, o nuo šiol konkurenciją R5 klasėje jiems sudarys ir „Volkswagen“.

V. Švedas įsitikinęs, kad naujasis „Polo GTI R5“ turi didžiulį potencialą. „Volkswagen Motorsport“ autosporte garsėja kaip itin greitų automobilių gamintojai. Vokiečiai jau ne kartą yra pelnę didžiulį pripažinimą, kuomet jų „Touareg“ visureigiai be didesnės konkurencijos dominuodavo Dakaro maratone, o WRC čempionų laurus su „Volkswagen Polo WRC“ skindavo kelerius metus, vieną po kito laimėdami keliolika etapų iš eilės.

„Tie automobiliai būdavo tokie greiti, kad konkurentams tiesiog nepalikdavo jokių šansų. Tai leidžia pagrįstai manyti, kad ir naujasis „Polo GTI R5“ projektas nebus išimtis. Gamintojų patirtis, požiūris ir kokybė automobilių, skirtų ne tik bendro naudojimo keliams, bet ir sportui, yra ypatingai aukšto lygio. Viskas labai preciziškai apskaičiuota, o rezultatai aukščiausio rango lenktynėse kalba patys už save“, – kalbėjo V. Švedas.

Sėsti prie naujojo automobilio vairo jis tikisi jau šių metų vasarą. Žiemos ralyje kauniečių ekipažas dar važiuos senuoju „Mitsubishi Lancer EVO VIII“.

V. Švedas atvirai pripažįsta sulaukęs išskirtinės galimybės tapti vienu pirmųjų pilotų Šiaurės Europos regione, kuriam nusišypsojo sėkmė įsigyti šį automobilį. Galima sakyti, kad bolidai renkami technikų rankomis, todėl „Volkswagen Motorsport“ gamykloje per metus jų ketinama pagaminti apie 40 vienetų, o jau dabar yra nusidriekusi užsakovų eilė 120 automobilių, tai yra maždaug trejiems metams į priekį.

Dėliodamas 2019-ųjų sezono planus, lenktynininkas užsimena apie dalyvavimą Lietuvos ir Latvijos čempionatuose bei keliuose pasirinktuose Europos pirmenybių etapuose. Nuo platesnių komentarų apie lenktynių skaičių bei geografiją jis kol kas susilaiko, mat čia daug kas priklausys, kaip seksis plėsti komandos rėmėjų bei partnerių ratą.

„Turime ambicijų neapsiriboti vien Baltijos šalimis, bet imtis ir didesnių žygių, tačiau tam reikalingas atitinkamas biudžetas, – užsiminė V. Švedas. – Bet kokiu atveju tikime, kad šis projektas mums atneš naujus įspūdžius ir sėkmę, o ištikimiems sirgaliams – geras emocijas bei nepakartojamus vaizdus.“

Šiai diena vienas tituluočiausių šalies ralio meistrų sako esąs dėkingas ištikimiems bendražygiams už išskirtinę galimybę įsigyjant pažangiausią šių dienų techniką: „Priimdami tokį sprendimą gamintojai neabejotinai atsižvelgė į tai, jog ilgamečiai mūsų komandos partneriai, bendrovė „Autojuta“, yra pelnę tvirtą pasitikėjimą dėl savo veiklos rezultatų. Kauno „Volkswagen“ salone kasmet parduodama per tūkstantį naujų šios markės automobilių. Ne paskutinėje vietoje liko ir mūsų ekipažo pasiekimai Lietuvoje, Baltijos šalyse bei kitose tarptautinio masto varžybose.“

Be to, papildoma rekomendacija V. Švedui tapo šiemet įgyvendinta seniai brandinta jo idėja įkurti vairavimo akademiją „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“. Pasitelkdamas giminingo „Audi“ gamintojo automobilius, lenktynininkas su komanda per šiuos metus sėkmingai surengė 33 renginius visose Baltijos šalyse, kuriuose apsilankė daugiau kaip 500 žmonių.

Vasario mėnesį V. Švedas su komandos inžinieriumi vyks į gamyklą Vokietijoje suderinti paskutinių užsakymo detalių bei galutinai patvirtinti savo būsimo bolido komplektaciją. Preliminariai planuojama, kad naujasis automobilis į Lietuvą atkeliaus šių metų birželį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)