Ralis iš Lietuvos nesitrauks

LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius pripažino, kad organizuojant ralį buvo padaryta klaidų, kurios bus ištaisytos ateinančiais metais, o automobilių sporto gerbėjai tikrai galės mėgautis WRC etapu Lietuvoje dar du metus.

„Tris metus kartu su Tarptautine automobilių federacija (FIA) ir Lenkijos automobilių ir motociklų federacija (PZM) siekėme, kad etapas vyktų Lietuvoje ir Lenkijoje. Tikėjomės, jog lenktynininkai Lietuvoje galės įveikti visus keturis numatytus greičio ruožus, kuriuos rengdami po du kartus organizatoriai pirmiausia galvojo apie žiūrovų patogumą. Tačiau labai gaila, kad teko juos atšaukti dėl lenktynininkų ir jų automobilių saugumo. Turime ir kuo pasidžiaugti, nes FIA, pagrindinis WRC organizatorius, nepateikė jokių pastabų ar nusiskundimų dėl teisėjų darbo ir serviso zonos, o automobilių sporto žvaigždės mūsų trasas apibūdino kaip labai greitas, sudėtingas ir įdomias važiuoti. Žiūrovai galėjo savo akimis išvysti, kaip trasa skrieja ypač galingi automobiliai, apsilankyti serviso zonoje“, - pasakojo G. Furmanavičius.

„Žinoma, LASF mato padarytas klaidas ir prisiima atsakomybę už jas. Teko bendrauti su PZM prezidentu A. Witkowskiu, kuriam FIA prezidentas Jean Todt renginio metu patikino, kad etapas per dvi valstybes vyks dar dvejus metus. Gali keistis tik renginio data. Kiek man yra žinoma, svarstomos kelios datos – birželio arba rugsėjo pabaiga bei spalio pradžia. Neabejoju, kad klaidas ištaisysime ir ateinančiais metais Lietuvos žmonės grožėsis visais greičio ruožais ir jais važiuojančiais geriausiais pasaulio lenktynininkais“, - sakė LASF prezidentas.

Pasaulio ralio čempionato etapo „Lotos 71st Rally Poland“ Lietuvoje ir Lenkijoje organizatorius Algis Poteliūnas spaudos konferencijoje apgailestavo, jog dėl gamtos sąlygų teko sutrumpinti renginį.

„Žinoma, apmaudu, jog geriausi pasaulio ralio lenktynininkai Lietuvoje galėjo įveikti tik du greičio ruožus iš keturių planuotų. Mes FIA siūlėme 6 trasas, iš kurių jie išsirinko Kapčiamiesčio ir Margionių greičio ruožus. Jie norėjo juos važiuoti po du kartus, nors įspėjome, kad danga gali atlaikyti tik vieną važiavimą. Deja, FIA priima sprendimus dėl greičio ruožų, todėl jų pakeisti neturėjome galimybės. Taip pat dangoms pakenkė ir prieš ralį žemę ilgai merkęs lietus. Lenktynininkams pravažiavus pirmąjį kartą, kelio danga tapo nebetinkama tolimesniam važiavimui, joje atsirado provėžos. Situacijos, kai dėl sugadintos kelio dangos tenka sutrumpinti ar atšaukti greičio ruožus, pasaulio ralio čempionate nėra retenybė. Šie metai mums parodė mūsų klaidas, kurias tikrai ištaisysime kitais metais“, - žadėjo A. Poteliūnas.

Ralio organizatorius A. Poteliūnas išreiškė padėką visiems, prisidėjusiems prie Pasaulio ralio čempionato etapo Lietuvoje organizavimo.

„Visgi etapas įvyko, LASF gavo padėką iš PZM už sėkmingą čempionato organizavimą. Ralio nebūtų pavykę surengti be pagalbininkų. Noriu labai padėkoti visiems savo darbais prisidėjusiems savanoriams. Tai - trasose stovėję teisėjai, Druskininkų miesto meras Ričardas Malinauskas, policijos ir medicinos darbuotojai, priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba. Šie žmonės padėjo užtikrinti saugumą renginio metu, įrengti žiūrovų zonas, jiems suteikti visą informaciją. Taip pat dėkoju visiems renginio rėmėjams. Tikiuosi, kad ateinančiais metais bus dar daugiau norinčių prisidėti prie organizavimo, lauksime ir didesnės valstybės paramos“, - sakė ralio etapo Lietuvoje vadovas.

Saugumas Lietuvoje buvo užtikrintas

36 pozicijoje WRC etape finišavęs Vytautas Švedas atviravo, kad sudalyvauti tokio rango varžybose yra kiekvieno lenktynininko svajonė.

„Buvo smagu sudalyvauti tokio rango varžybose. Čia išsipildė dviguba svajonė, nes Pasaulio ralio čempionato etapas vyko Lietuvoje. Žvelgiant iš sportinės pusės, man lenktynės nebuvo labai geros. Dalyvaujame ne visame WRC čempionate, todėl Lietuvoje startavome kartu su paskutiniais lenktynininkais, Margionyse teko važiuoti kitų automobilių jau pažeista kelio danga. Norėjosi parodyti saviems fanams, kad lietuviai taip pat yra greiti. Deja, mano automobilis neatlaikė. Visgi, išlaužtą ratą sutaisėme Druskininkuose ir tęsėme varžybas. Tačiau automobilį jau reikėjo saugoti. Šis ralio maratonas padidino pasitikėjimą savimi ir parodė, kad mūsų automobilis gali važiuoti be amortizatorių ir daugelio kitų detalių“, - sakė V. Švedas.

„Kalbant apie organizacinę dalį, tai keistinų dalykų tikrai mačiau nemažai. Visgi, saugumas buvo užtikrintas tikrai neblogai, o serviso zona buvo atraktyvi. Esu jų matęs labai daug, tačiau ši nustebino maloniai, čia žiūrovai viską galėjo stebėti iš labai arti.

Nefinišavusio Jono Pipiro šturmanas Ramūnas Babachinas pasakojo, kad jų automobilis savo maratoną link finišo baigė Lenkijos trasose.

„WRC čempionate startavome automobilių rikiuotės pabaigoje. Taip yra todėl, kad kaip ir kiti lietuviški ekipažai, mes nedalyvaujame visame čempionate. Taigi, važiuojant rikiuotės pabaigoje, mums teko visi lietuviškų kelių „malonumai“. Mūsų automobilis lietuviškus ruožus atlaikė neblogai, o „nusibaigė“ Lenkijos trasose. Nereikia galvoti, kad Lenkijos trasos idealios. Gruntas ten nėra minkštas, kas kėlė problemų Lietuvoje, tačiau Lenkijos trasose daug duobių, kurios smarkiai išmeta automobilį į orą. Mes pataikėme į duobę ir išlėkėme iš trasos toje pačioje vietoje kaip ir Elfyn Evans. Kaip tik viena iš tokių duobių tapo lemiama, kur sulaužėme radiatorių ir negalėjome tęsti varžybų. Taip pat galiu pasakyti, kad Lietuvoje mes nematėme į trasas lendančių žiūrovų ir nesutikome kelyje iš priekio atvažiuojančių keturračių, kas nutiko Lenkijoje“, - pasakojo R. Babachinas.

Spaudos konferencijos metu LASF prezidentas G. Furmanavičius taip pat padėkojo Pasaulio ralio etape dalyvavusiems sportininkams ir įteikė simbolinius apdovanojimus.

Apie VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“

VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ rengia Tarptautinės automobilių asociacijos (FIA) Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapą Lietuvoje ir Lenkijoje. WRC organizuojamas nuo 1973 metų, o varžybos vyksta 15-oje pasaulio šalių. Šis čempionatas yra laikomas vienu sudėtingiausių ir populiariausių pasaulyje. Lietuvoje WRC etapas rengiamas pirmą kartą ir vyks bent trejus metus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)