Birželio 26-28 dienomis Lietuvos ir Lenkijos keliais vyksiančiose lenktynėse dalyvaus Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko („Mitsubishi Lancer EVO10“), Dainiaus Matijošaičio ir Mindaugo Čepulio („Mitsubishi Lancer EVO10“) bei Jono Pipiro ir Ramūno Babachino („Škoda Fabia R2“) ekipažai.
Ambicingiausiai iš šios trijulės nusiteikęs V. Švedas, savo dosjė jau turintis įspūdingą įrašą su WRC žyme. 2009 metais pastarąjį kartą Lenkijoje vykusiame etape jis sugebėjo pakilti iki 15-os vietos bendrojoje įskaitoje.
Lietuvis būtų laimingas, jei pavyktų pakartoti savo pasiekimą, nes šįsyk rikiuotės priekyje lėks 15-a WRC klasės automobilių.
„Nevažiuojame ten kepti šašlykų ir turistauti Dzūkijos miškuose. Manau, potencialo turime pakankamai daug, pabandysime išnaudoti visas galimybes, kurias mums suteikia mechanikai ir automobilis. Žinoma, su dešimteriopai brangesniais WRC automobiliais pakonkuruoti ir iššokti aukščiau bambos bus neįmanoma. Bet bandysime kaip tas Don Kichotas stoti su savo dantų krapštuku prieš vėjo malūnus“, – juokavo V. Švedas.
Beje, prieš penkerius metus bendroje etapo įskaitoje jis būtų palypėjęs net iki pirmo dešimtuko, jei ne 5 minučių bauda.
„Puikiai atsimenu tą ralį. Lenkti visus savo klasėje buvo žavu. Bet sąlygos anaiptol nebuvo lengvos. Ir Dzūkijoje, ir Lenkijoje kelio gruntas yra gana purus, priekyje važiuojantys lenktynininkai palieka košmariškai gilias vėžes. Po ralio reikės labai greitai sutvarkyti kelius, nes dzūkų ūkininkas gali ten savo bulves susodinti“, – kvatojosi V. Švedas.
Tuo tarpu likusių dviejų lietuviškų ekipažų tikslas WRC etape – pasiekti finišą be didesnių nuostolių. Ir toks uždavinys nėra paprastas, kadangi per vieną savaitgalį pilotams teks įveikti lenktynių distanciją (360 km), prilygstančią pusei visų metų Lietuvos ralio čempionato kilometražo.
„Debiutuosime WRC, todėl tiesiog tikimės įveikti visą distanciją ir pasiekti finišą. Kelti kažkokių didžiulių tikslų mums nebūtų protinga“, – sakė D. Matijošaičio šturmanas M. Čepulis.
„Sieksime dalyvauti ir užbaigti ralį finiše, nesulaužyti automobilio“, – antrino R. Babachinas, kelio knygą skaitysiantis J. Pipirui.
Septintajame WRC etape lenktyniaus 71-as ekipažas. Tarp jų – ir pripažintos automobilių sporto žvaigždės: ralio čempiono titulą ginantis prancūzas Sebastianas Ogier, suomiai Jari-Matti Latvala ir Mikko Hirvonenas, norvegai Henningas Solbergas ir Matsas Ostbergas, lenkai Robertas Kubica ir Krzysztofas Holowczycas. Dalyvaus ir penki estų bei vienas latvių ekipažai.
Dzūkijoje publika kitą penktadienį galės išvysti keturis greičio ruožus, kurių bendras ilgis – beveik 90 km. Organizatoriai nesiryžta prognozuoti, kiek žiūrovų ralis sutrauks Lietuvos teritorijoje: rengėjų vadovo Algio Poteliūno žodžiais, jų gali būti ir 5, ir 25 tūkstančiai. Nemažai automobilių sporto mėgėjų laukiama atvykstant iš artimojo užsienio: Baltijos valstybių, Suomijos, Rusijos.
„Pasaulio futbolo čempionato neužgošime, bet nevertėtų nuvertinti ir WRC etapo. Tikiuosi, po jo pakils ne tik mūsų sportinis, bet ir infrastruktūros lygis, nes mums keliami labai dideli reikalavimai. Tai bus istorinės varžybos“, – sakė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Gintaras Furmanavičius.